Cross

Újra értékelt múltunk. "Nyakatokon vad, úri tatárok.."

A szír egyház és szimbóluma

szemiták között

A keresztény egyháznak az ókorban 5 - egyenrangú - pápája, patriarchája volt. Talán egyedül az antiochiainak volt kicsit több a szava, hiszen még Rómába is sokáig onnét érkezett az új püspök. A nagy egyházszakadásig nem Róma püspöke volt a katolikus világ feje. A magyar király is pápai ranggal bírt. Vajh honnét eredeztethető ez a kiváltság? Szent Istvánt ki nevezte ki a pápákkal egyenrangú apostoli királynak akkor, amikor még Róma püspöke csak egy volt a sok pátriárkából? S lényegében István papkirály volt..
A 7. századi arab térhódítás nyomán a jeruzsálemi, antiochiai, alexandriai vallási központ megszünt. Ellenben a császár Ravennában új centrumot hozott létre: "Itáliát ettől kezdve a konstantinápolyi cs. főkormányzójaként és helyetteseként a Ravennában székelő, pátriárkai rangú exarcha igazgatta." I. Jusztinianusz császárnak 530-ban sikerült a keleti gótokat előbb Ravennából, majd 20 év hadakozás után Itáliából kiűznie. De már 568-ban jöttek helyettük a longbeardok (Allah növessze hosszúra szakállukat!) és Itália nagy részét privatizálták. A longobard írásom és egy link továbbgondolásra: unique x chromosome. the places where it is found in highest percentages have very similar characteristics in common. take a look - druze-28%, some hutterites-30%, american indians-up to 25%, these jungle amazon indians-15%, caucasus-8%, and the orkneys-8% and isolated in the altai mountains of siberia... Baranya megye vlax lakossága..

Pátriarkák

A korai kereszténység 5 központ irányítása alá került. Ezek: Róma, Alexandria, Jeruzsálem, Antiochia és Bizánc. Római szemmel.. és TÉRKÉPEN valamint 100 évvel később

Antiochiaés Alexandria összehasonlítása.
Patriarch of Antioch is a traditional title held by the Bishop of Antioch. As the traditional "overseer" (πίσκοπος, episkopos, from which the word bishop is derived) of the first gentile Christian community, the position has been of prime importance in the church from its earliest period. This diocese is one of the few for which the names of its bishops from the apostolic beginnings have been preserved. Today five churches use the title of Patriarch of Antioch: the Syriac Orthodox Church and Syriac Catholic Church, the Greek Orthodox Church of Antioch, Melkite Greek Catholic Church, and Maronite Church; and, historically, there has also been a Latin Patriarch of Antioch.

Mint látjuk, az antiochiai pátriarkák területén több - jelentős - változás történt. Az egyik, a 361-ben bekövetkező egyházszakadás, amikor négy táborra oszlott a keresztény gyülekezet, amely újraegyesítése 417 táján történt meg.

Nesztorianus Egyház

Asszír keleti egyház
Az új egyház (de inkább: rész-Egyház vagy Egyház-rész) elnevezése Nesztoriosz után nesztoriánus egyház, de földrajzi-etnikai alapon nevezik asszír, keleti-szír, káld vagy káldeus egyháznak is. Bár maga Nesztoriosz Konstantinápolynak volt korábban pátriárkája, az asszír egyház az Antióchiai Patriarchátusból válik ki, és annak spirituális örököse.

Nestorian
The Church of the East ( ʿĒ(d)tāʾ d-Man(ə)āʾ), also known as the Nestorian Church, is a Christian church, part of the Syriac tradition of Eastern Christianity. Originally founded in Assuristan (Persian ruled Assyria), it was the church of the Persian Sassanid Empire, it quickly spread widely through Asia. Between the 9th and 14th centuries it was the world's largest Christian church in terms of geographical extent, with dioceses stretching from the Mediterranean to China and India. Several modern churches claim continuity with the historical Church of the East. The Church of the East was headed by the Patriarch of the East, continuing a line that, according to tradition, stretched back to the time of the apostles. Liturgically, the church adhered to the East Syrian Rite, and theologically, it is associated with the doctrine of Nestorianism, which emphasizes the distinctness of the divine and human natures of Jesus. This doctrine and its chief proponent, Nestorius (386–451), were condemned by the First Council of Ephesus in 431, leading to the Nestorian Schism and a subsequent exodus of Nestorius' supporters to Sassanid Persia. The existing Christians in Persia welcomed these refugees and gradually adopted Nestorian doctrine, leading the Church of Persia to be known alternately as the Nestorian Church. The church grew rapidly under the Sassanids, and following the Islamic conquest of Persia, it was designated as a protected dhimmi community under Muslim rule.

Nestorios - a konstantinápolyi papcsászár kinevezettje
Amikor Sziszinniusz pátriárka 427 végén meghalt, II. Theodosziusz császár Nesztorioszt nevezte ki a helyére, s a következő év tavaszán, 428. április 10-én pátriárkává szentelte.
A vitát egy külső fél, Kürillosz alexandriai egyházfő szította fel azzal, hogy a konstantinápolyi pátriárka kivonatolt beszédeit elküldte Celesztin "pápához". Ezenkívül megvesztegette a császári udvar tisztviselőit, hogy álljanak az ő pártjára, s ítéljék el Nesztorioszt.
484-ben a nesztoriánusok független egyházszervezetet alapítottak a perzsa birodalom területén. Élükön a Kelet pátriárkája állt, s Niszibiszben, majd a VIII. századtól a Bagdad melletti Szeleukia-Kteszifon mellett, egy hatalmas monostorvárosban, Tur Abdinban építették fel központjukat

Obrusánszky Borbála kitűnő írásából is látszik, hogy a bizánci császár egyházfőket nevezhetett ki és zsinatot hívhatott össze. Vajon volt még valakinek ekkora joga?! Tán ettől a zsinattól kezdve vált Róma püspöke egyre kiváltságosabb helyzetbe. Elvégre, két riválistól (Nestor, János) egy füst alatt megszabadult.

Indiában
the Nestorians refused to call Mary "the mother of God" (Theotokos, istenszülő), saying that she should instead be referred to as "the mother of Christ" (Christotokos, Krisztus szülő).
Babai is a surname. People with the name include: Babai the Great, 6th century leader of the Assyrian Church of the East. László Babai (b. 1950), Hungarian mathematician. Li Babai, one of Eight Immortals from Sichuan Mar Babai I (fl. 497–503), patriarch of the Church of the East
Aba I (or, with his Syriac honorific, Mar Aba I) or Mar Abba the Great was the Patriarch of the Church of the East at Seleucia-Ctesiphon from 540 to 552. He introduced to the church the anaphora of Theodore of Mopsuestia and Nestorius, supplanting the previous liturgical rite of Addai and Mari.

Assyr
The wavy stripes extending from the center to the four corners of the flag are the three major rivers of our homeland, namely the Tigris, Euphrates and Zawa. The dark blue represents the Euphrates which stands for the Assyrian word prat ("Per-U-Ta"), meaning "abundance." The red stripes represent the Tigris; its blood red hue stands for courage, glory and pride. The white lines in between the two great rivers is Zawa, its white color stands for tranquility and peace. Some interpret the red, white and blue stripes as the highways that will take the scattered Assyrians back to their ancestral homeland.

Vörös és fehér
On the other hand, he supposed that such features as the three windows on the bays of the southern wall might have been influenced by the solutions adopted in some Gothic buildings in the Veneto, and he attributed Italian origins to the chromatic effects resulting from the use of alternately red and white limestones in the voussoirs of the sanctuary arch and in the cross-shaped key-stones of the vaults. Bulgar Baba Marta, a tavaszünneplés. A férfiak fehér-piros szalaggal átkötött márciuskát ajándékoznak a lányoknak. Az ókori bulgár állam szimbóluma a szárnyas fehér leopárd volt. (Allah) Akbar. Bactria there was a god of the eternity, destiny and universe whose name was Zurvan. Another major tradition which has no connection to the Christianity is the wearing of “martenitza”. This is a piece of adornment which is made by the use of white and red yarn.
Red: Dr. Buchanan thus describes the appearance of Mar Dionysius the metropolitan: "He was dressed in a vestment of dark-red silk, a large golden cross hung from his neck, and his venerable beard reached below his girdle.

Pártusok
The Sassanid Persian kings, who were at constant war with Byzantium, saw the opportunity to assure the loyalty of their Christian subjects and supported the Nestorian schism. They granted protection to Nestorians in 462, and executed the pro-Byzantine Catholicos Babowai who was then replaced by the Nestorian bishop of Nisibis Bar Sauma (484). Nestorianism was officially adopted at the Synod of Seleucia in 486.
In 745 Emperor Xuanzong of Tang (reigned 840–846) issued an edict stating that the temples popularly known as “Persian temples” should be thenceforth known as Da Qin (Roman) temples.
As for the Da-chin (Nestorian) and Muhu (Zoroastrianism) temples, these heretical religions must not alone be left when the Buddhists have been suppressed;

Qin "birodalom"
..egy Alopen nevű pap utazott Da Qinből (Syria/Sham) Changan-ba, Kína akkori fővárosába (most Xi-an, pinyin), ahol Taizong császárral találkozott. Above the Christian cross that precedes the title of the inscription is an ornate engraving that portrays twin creatures — perhaps dragons or beings called “Kumbhira” — whose tails meet in the center holding a large pearl, which in Christianity symbolizes a thing of great value. Supporting the cross are two clouds, possibly the “flying cloud” or white cloud that may represent a traditional symbol of Daoism as well as of Islam.

"Nyesztor" követői
The Nestorians were also keen to serve the people's they met with good works and set up training schools where monks and lay people would learn about medical work and how to teach literacy. As a result of their literacy campaigns, the Nestorians taught the White Huns, the Uighars and other Turkic groups to read their own languages. (500 évvel Nestor előtt már írtak a kushanok. A Budát Boddonak..) A kushan írás görögös betűket használt a saját nyelvéhez. Rabatak inscription (Bactrian inscriptions).

Stele
FEHÉR: kínai: bai; koreai bek; sino-korean: pek; japán shiro/haku
FEL HŐ/ Fel lég: kínai yun; koreai un; japán kumo/unv; Aymara: qinaya; Bengali: megh; Sanskrit: abhrá > Slovene: oblak; Greek: néphos
A legismertebb taoista kolostor a Peking melletti Fehér felhő kolostora. Az iszlám és a kereszténység magyar nyelven és más felhőharcosok.

A Sárga tengertől

Tang
On top of the stele, one can see faintly a cross alongside the symbols of the dragon, the white clouds and the lotus. The symbol of the dragon is synonymous to the Chinese, as the Chinese traditionally view the dragon as a symbol of creativity and human vitality. The symbol of the white cloud is commonly used in Taoism while the symbol of the lotus is frequently used in Buddhism

Fórum
We were told that Cumans were also Turkic. Kipchak Turks!- we often hear due Cuman-Kipchak confederation. Yet Cumans were blond hair, fair skin and blue eyes. Their ethnic origin is uncertain. Robert Wolff states that it is conjectured that ethnically the Cumans may not originally have been Turkic. Al Marwazi in 12 century wrote that Qun came from land of Qitay-China borders and that they were Nestorian Christian. Magyrs also called them Qun. Vajon kik lehetnek a magyarok? A kiskunok? Nagykunok? Jászkunok? Herkunok? Besenyők? Székelyek? Csángók? ..vagy a pannon maradék?

Taoizmus
In Chinese history there have been various religions such as Buddhism, Daoism (Taoism), Islam and Christianity, both Catholic and Protestant, but among them only Daoism (Taoism) is the religion of the Chinese people.* To be more precise, Daoism (Taoism) is a religion of the Han people and has certain concrete features that come from this association. In Beijing there is a Daoist temple, called the Temple of the White Clouds (Baiyun Guan), which was established in the Yuan dynasty (the thirteenth century) and belongs to the Guanzhen sect of Daoism (Taoism).

Magyarulez
Laozi tanítása szerint a természet, a társadalom és a világmindenség lényegét a hatalmas Dao alkotja. A dao a Természet egyetemes Törvénye, a Mindenség Kezdete és Vége. A hatalmas és mindent magába foglaló dao szül mindent, de ez a minden csak a de (szó szerint: erény) közvetítésével jelenik meg.

Turk zsidók
The root word "Kara" in the Turanian Church's dialect of Aramaic means "Lect" from which other terms such as Karaan (Lectionary), Karai (Lector), Karaim (Lectorian), Karaims (Lectorians), and finally Karaimism (Lectorianism) all derive. (Kitay meg a tető..) A secondary Turkic meaning is "black", related to an eastern Altaic word for "crow", is also fitting because the clerical Karaims wear black in contrast to the lay Karaims who wear white (Hawariyun: the root word Hawr, which possess the following definitions: to whiten, to bleach, to purify, to clean, to change). Karaim words: cegla=tégla; esik=ajtó; taban=padló; jer=föld; nol=nulla; jul=év; Vallásuk: A halicsi karaimok a judaizmus karaita ágának követői. A karaitizmus a 9. század folyamán a mai Irak területén alakult ki. A karaiták kizárólag az Ószövetséget ismerik el szent könyvként és elutasítják a rabbinita zsidóság által használt szóbeli Tant, a Talmudot. (Karajka, Hill, located in Heldovi, Bosnia and Herzegovina).

Brick/ tégla: Belarusian: céhla; Bulgarian: túhla; Czech: cihla; Finnish: tiili; Greek: toúvlo; Icelandic: tígulsteinn; Macedonian: túla; Polish: cegla; Serbo-Croatian: cigla; Slovak: tehla; Swedish: tegel; Turkish: tugla;
Régebben a tetőcserép fából készült a mi tájainkon. Tegula: letegezett GULA. -). Tigle are the essence of the elements - "the building blocks of reality". (tibetan buddhist text).
Tető, az épület "takarója"
Norwegian: tak; Faroese: tak; Danish: tag; Icelandic: thak; Chechen: thov; Catalan: teulada; Basque: teilatu; Greek: tégos; Asturian: techu; Latin: tectum; French: toit; Italian: tetto; Sicilian: tettu; Walloon: toet; Portuguese teto. From Proto-Indo-European *teg- (“roof”). > techtosages. Ir ház: teach.

Aurel Stein
The pattern of this worn rectangular silk fragment is hardly distinguishable but seems to have comprised large circular panels containing small flowers and buds in dark blue and old gold on a white ground. The naturalistic design executed in fine silk warp and broad untwisted silk weft is similar to silk fragments from the Tang dynasty found at the Mogao grottoes, Dunhuang.

Japán kitérő - Kami keze
A sinto, Japán osi vallása a legutóbbi idokig államvallás volt, egyben pedig a kínaihoz hasonló szinkretisztikus univerzalizmus meghatározó eleme. Ez a történeti idok kezdetétol létezo mitológiai és rituális rendszer Japán népének osi sámánizmusában, természet- és oskultuszában leli eredetét. Hitének központi eleme a kamik, az istenek világában történtek elbeszélése, kultuszuk szellemi megalapozása. Sinto: Chinese shin tao "az isten útja". Shin "isten" + tao "út". Yami nyelven a "tao=nép", máshol LAO.. /..hogy miért nem lett ez a japánoknál "Kami-no" ?..:-) / Kami no Itte Literally it means 'The Hand of God' or 'The Move(s) of God' in Japanese. Kaze: air, wind, cold. Jutte means Ten Hands.

The Empire of the Steppes: A History of Central Asia. szerző: René Grousset. (nestorian hungary)
Mongka ordu területén Rubruck meglepődött, amikor egy Paquette nevű nőt hoztak neki Lorraine-ből, akit Hungaria területéről vásároltak, s aki egy nesztorianus herceg feleségének a szolgálója volt. Szó esik még egy Hungáriában született szaracén nőről is, aki jól beszélte a francia (férje!) nyelvet és a cumanian nyelvet.

Forum
Manichaeism in the Later Roman Empire and Medieval China: A Historical Survey szerző: Samuel N. C. Lieu. A manichaeanus vallás hívőinél az ünnepi szín a fehér volt. A fehér ruhát a TEHETŐSEBBEKNÉL FEHÉR SZÍNŰ LÓ EGÉSZÍTETTE KI.
Megjegyzem, a vörös-fehér színkombináció egyházi ünnepeken is megjelenik, de a csuvas népviselet is e két színt tartalmazza. De tán nem minden avar volt fehér. Egyetemet végzett sírásóink szerint az "avar" nép eléggé heterogén etnikai állományt mutat. S elképzelhetően a hitviláguk is többféle lehetett.


Fehér
Ez (a három együtt /vatikán/) a ragyogó cselekedet, az imává vált tett. Ő az igazi, a tökéletes, akit az új lélek ragyogó köpenye, a fehér ruha ékesít. Számára megszűnt az idő, helyreállt benne a szellem, a lélek és a test hármas egysége. Ugyanezt mondják a manicheusok is, amikor a lélek palástjáról, a szellem koronájáról és az új tudat jogaráról – vagyis az igazi pap-király jelvényeiről – beszélnek. Nép ajkán..

Metropolotan Muzeum

3 a magyar igazság
A 3 hajós templom Milanoban. Jézus és a két lator is 3-as egységet alkot.
Gozo: Perhaps the Three Hills in question were those occupied by La Citadella, Xaghra and Nadur. Now visitors to Gozo arrive from Malta on the ferries and land at Mgarr Harbour. Temple: Seven megalithic temples are found on the islands of Malta and Gozo, each the result of an individual development. The two temples of Ggantija on the island of Gozo are notable for their gigantic Bronze Age structures. On the island of Malta, the temples of Hagar Qin, Mnajdra and Tarxien are unique architectural masterpieces, given the limited resources available to their builders. Elmagyarítva..
Számmisztika - szentháromság
The number 3 is a very mystical and spiritual number featured in many folktales (three wishes, three guesses, three little pigs, three bears, three billy goats gruff). In ancient Babylon the three primary gods were Anu, Bel (Baal), and Ea, representing Heaven, Earth, and the Abyss. Similarly, there were three aspects to the Egyptian sun god: Khepri (rising), Re (midday), and Atum (setting). In Christianity there is the Trinity of God the Father, God the Son, and God the Holy Spirit. Plato saw 3 as being symbolic of the triangle, the simplest spatial shape, and considered the world to have been built from triangles.
Szkíták halma.

Kitérő

Isha por és homu vogymuk
Documented by the seventh century AD, the third reason is that the story about Buddha-Isa comes from the presence of Nestorian Christian communities in India. Predating this, however, the area was of Nestorian interest because in 498 Nestoriano the patriarch of Seleucia became Patriarch of Persia, Syria, China and India, with the result that these extensive regions knew the presence of Nestorian missionaries, and consequently their cultures. "Once, the head of Saka (Šakiai of people with capital Kapilavastu) is directed towards Himatunga (Himalayas) and towards the centre of the region called Huna (in Ladak, in western Tibet. The centre of the region is Mount Kailasc with the lakes of Manosarvar and Raksal Tal), the powerful king Shalivahan pro vide a person sitting on a mountain. His skin was light-coloured and he was clothed in white. Anuradhapura - India legrégibb nesztorianus keresztje, kb a 6. századból.

These Christians are dressed in the same fashion as all the other Malabaris with only a little clothing round the lower part of the body and a cloth on the head. Their priests or cattenars mostly wear a pair of white linen drawers, which are wide and hang down over the knees, and above this they wear a flowing robe of white cotton, sometimes made also of other material, which hangs down almost to the ankles.
Un their heads they mostly wear a red cap, but the Maronites and others wear a black one, not unlike a sugar-loaf, narrow where it fits the head and broader at the top.

Vallás - Hu-Man
The mystery of Hu is revealed to the Sufi who journeys through the path of initiation. Truth, the knowledge of God, is called by a Sufi Haqq. If we divide the word Haqq into two parts, its assonant sounds become "hu ek", Hu signifying God, or truth, and ek in Hindustani meaning one, and both together expressing on God and one truth. Haqiqat in Arabic means the essential truth, Hakim means master, and Hakim means knower, all of which words express the essential characteristics of life.

István a király Tibet
The best evidence of the involvement of Christian missionaries in early Tibet comes in the letters of Timothy I, who was Patriarch of the Nestorian Church between 780 and 823, overlapping with the reigns of three of Tibet’s great Buddhist emperors, Trisong Detsen, Senaleg and Ralpachen. Timothy I’s letters contain a couple of references to Tibet. In one letter, he lists the lands in which the Trisagion (szentháromság), one of the oldest Christian prayers, is recited.

Érdekességnek

Pilos - karima nélküli süveg. ..és a pálos kereszt. Az egyetlen magyar alapítású szerzetesrend védőszentjévé az egyiptomi Thébai Remete Szent Pált választotta. A Szentszék 1308-ban hivatalosan is engedélyezte - pápai fennhatóság alatt - a rend működését Szent Ágoston regulája szerint, és egyben engedélyezte számukra a fehér ruha viselését, amelyet a lovagi hagyományokkal együtt - a közben megszüntetett - Templomosoktól vettek át.
Valamint Théba.
Nix ugribugri.. - zsákos emberek
Saxon " The Germans write Sachsen and Sassen. The sac, sic, of Mar-sae-i, ;Sic-ambri, is also ug, uc, and wuc in Ugri, Ucri, Wucri, whence the aberration of the Letts, who, like the Finns, Irish, "c., designating the Germans as Saxons.

A "parázs" és az angol "ember"
Ginger/gyömbér
German: Ingwer. Latvian: ingvers. Malay: halia. Norwegian: ingefaer. Polish: imbir. Romanian: ghimber. Slovene: ingver. French: gingembre. Lao: khing. Russian: imbír’. Asi: yud-a (luy-a?). Dutch: gember. Több gyömbér.
Nyilas egyház. Valamint régészeti leletek: Anyahita medál. Régi nagy pátrónánk 2 állat között... Megjegyzem, a ginger zsidók a Baltikum felől érkeztek, ahol közöttük az afrikai L mtDNA is megtalálható. /Ashkenazi-specific (L2a1l2a) mtDNA./

A sztyeppén

Tanították
A kereszténységet Igor fejedelem özvegye, Olga fejedelemnő vette föl, 957-ben, de ő az oroszokat még nem térítette meg. Fia, Szvjatoszláv pogány maradt, de unokája, Vladimír szintén a keresztény hitre tért 989-ben, s ekkor kezdődött a kievi oroszok térítése is. Addig az orosz nép pogány volt és a látható természeti erőket, valamint őseit tisztelte. Khm.. ma már bizonyára nem tiszteli.. Egy kereszt rajzolat a Csernaja "mogila" (kunhalom) kopjáján. A régi sztyeppei sírok mind mogy-la néven ismertek. Vajon a -la suffix turk eredetű? The Chorna Mogyla was the first burial mound of the pre-Christian Rus state that was excavated in Chernigiv in 1872.

Az eddigi paradigma szerint AD 1000 táján a népek összebeszéltek, és sorra keresztény királyságokat alapítottak. A magyarok, lengyelek, oroszok is felhagytak pogány szokásaikkal, s megtértek a keresztény egyház kebelére. Igaz, nekem még gyermek koromban a finnugor variánsot oktatták, miszerint országunk keleti fele a görög rítus szerint élt, a nyugati pedig Rómának hódolt. Csak valaki szólhatott derék történészeinknek arról, hogy az egyházszakadás csak 1054-ben következett be, addig ugye egy volt a nyáj... Na, az oroszok is az ortodox görögkeleti vallást vették fel az egyházszakadás előtt, de egyik első papjuk (Szent Nestor) még egy üldözött, eretnek irányzat apostola után kapta nevét, a kiközösített Nestorius pátriárka nevével. Jól kezdődött náluk a vallás terjesztése! Apróság, de a varégok ugye Belső-Ázsia területéről árasztották el Európát, ahol már több évszázada a nesztoriánus vallás volt a meghatározó. Gyakorlatilag egész Belső-Ázsia nesztoriánus volt, csak bizonyára a varégok őrizték ősi hitüket, ami nem Mani vagy Zoroaster követése volt, hanem valamiféle pogány istenek panteonja. Perun, Horsz, Dazsbog, Sztribog, Szimargl és Mokos. A nesztoriánusoknak pedig meghagyták, hogy 635-re Kínáig érhetnek a Kaspi-tengertől, de attól nyugat felé nem terjeszkedhetnek. Arra a kazár izraelitáknak volt koncessziójuk, valamint a Megyer törzs táltosainak. Mindeközben délnyugatról jöttek Ibrahim gyermekei Mohamed próféta nevével..

Fekete, fehér igen, nem.
A kazár főváros török Szárigsin [sariq=yellow] és arab al Baida neve egyaránt fehéret jelent, és a két magyar hatalmi székhely: Székesfehérvár és Gyulafehérvár neve is őrzi a fehér jelzőt. A történeti források - nevezetesen István király kisebb legendája - egyértelműen elárulják, hogy a fehér jelzőnek ezekben a városnevekben jelentésük volt: Székesfehérvár-ról a legendában azt olvashatjuk, hogy nevét különleges előkelösége miatt kapta (SRH 1937-38/2: 396). Ez az adat már korábban is fölkeltette a kutatók figyelmét: HORVÁTH JÁNOS méltóság- és rangjelzőnek tartotta a fehér színt a Fehérvár, Fehéregyház, Fehértemplom típusú helynevekben.
Györffy György, amikor a fehér jelzót kizárólag az építőanyagra való utalásként értelmezi, kitér arra, hogy nemcsak fővárosok, hanem határvárosok is viselhették a fehér jelzőt nevükben, pl. Nándorfehérvár, valamint a kazár Sarkel vára, amelynek neve 'fehér épület'-et jelent. (Sárga erőd > Sari kale.)

Besenyők között
„... A nesztoriánusok belső-ázsiai terjeszkedésének koránt sem az volt a titka, mintha a harcias nomádokra vagy a jámbor oázislakókra olyan nagy hatást tudtak volna gyakorolni körmönfont hittételeikkel. Egészen gyakorlati oldalról férkőztek az egyszerű emberek lelkéhez. Misszionáriusaik, mint sokszor kiderült, bizony meglehetősen hadilábon állottak a teológiai tudományokkal, de annál kitűnőbb kereskedők voltak és nagyszerűen értettek a betegségek gyógyításához. Kánnai: Sok történésznek az sem szúrt szemet, hogy a Nyesztor-krónika szerint is a besenyők a fekete magyaroknál korábban jelentek meg a Dnyeper vidékén. Most akkor ki kit kergetett?

Pogány népvándorlás - Avarok

Az avarokat néhol írják "abar"-nak is, ami az oroszoknál "obor". Az "ob=víz, folyó". Vagyis az avarok folyami urak voltak. A folyó Kang. Innét kangar. Na, az meg a besenyő lehetett, amelyik pecheneg, ami madár. Ebből már csak egy lépés a magyar...:-) Fehér folyami madár, a magyar "kócsag", a manicheanusok állata volt. Ráadásul a vízben béka van. "Bag-Ard as the guardian of the Manechaean missionary MARI AMU at the Kusan border. This spinit (vauk) appeared in the guise of a young women "kauicag" tentatively identified as the Avestan 'Asi'. Or-ob-ii (= borderers on water). The origin of jargon, gerigonza, "c., may thus be found in names like Gas-con, "c., Vascones, from vase = aqua; and if the same be assignable for the Spanish Germania, germanesco, applying to the gipsies, we should assume the sense of this German to be the same as that assigned last, and so likewise Zin-gar, Bohem ienne (bo-hem = water-border); Spanish Git-an-o, like -y?jrfioi/, gethyum, allium, geth = goth = al = aqua; allium, or alium, agrees with leek, Lauch, the latter being of the root Lugii, lacus, "c. The identity of Germani and Franks is duly insisted on (Gr., p. 10-12), the national reverence in those prefixes (ib., p. 1 1) being due to the same ; diot-got (= low water), Irmin-sul..

Avarok
Ja kérem, ha a zavarok sztyeppei népek voltak..
Jobban állunk a Keszthely-kultúra esetében. Jellegzetes részének kora avar kori keltezése vitán fölül áll, a keresztény, késő antik jellege következtében pedig föl sem merült, hogy sírjaiban bárki is steppei eredetű avarokat feltételezzen. „Az avarok a manicheus vallás követői, akik a rovásírást is hozzák magukkal a Kárpát medencébe” (Fehér M. Jenő). De, mintha az avarok a 6.c. második felében érkeznének, s eredeti hazájukban már a 4 c.-től üldöznék a manicheizmust..

A manicheizmus gyorsan terjedt nyugatra. Egyiptom felől elterjedt Észak-Afrikában (ahol az ifjú Augustinus, a későbbi Szent Ágoston is időlegesen áttért rá), és Kr. u. 300 után nem sokkal elérte Rómát is. A IV. században ért a csúcspontra nyugati terjeszkedése: Dél-Galliában és Hispániában is virágzott a manicheus egyház. A keresztény egyház és a római állam heves támadásainak eredményeként azonban az V. század végére csaknem teljesen eltűnt Nyugat-Európából ez a hit, a VI. században pedig a birodalom keleti tartományaiból is.

Badiny-Jós avarjai
Bizánc ellenfelei között két birodalmat találunk, ahol a tűztiszteletű államvallás gyakorlata volt. E két birodalom: a perzsáké és a Kárpát-medencei avaroké volt. Amikor Heraklios császár a bizánciaknak kötelezővé tette, hogy beleköpdössenek a "szent tűzbe", és ezt maga is megtette - megszületett a perzsa-avar szövetség Heraklios megbüntetésére és e két birodalomnak hadai Kr. u. 627-ben körülzárják a várost.

Tomory Zsuzsa avarjai
Akkor, amikor a keresztet a kereszténységgel hozzák kapcsolatba fel kell figyelnünk arra, hogy a korai keresztények első temetkezési helyeiben (katakombáiban) kereszt nem volt, s ez később, a Kr.u. III. évszázdban jelenik meg csupán.
Tudtommal egyetlen római-, görög-katholikus, vagy protestáns keresztény gyülekezet sem eredezteti hite nevét a keresztből, hanem Krisztusból. Ezt egyedül a „pogány” avar-magyar kereszténység tette.
..a keresztet és kereszténységet az avarok nem vették át senkitől, hiszen ők voltak az őskereszténység alkotói. A mai u.n. keresztény „nagyegyházak” a magyar ősnépektől, s ezek között főleg az avaroktól vették át hittételeiket, szertartásaik nagy részét. Ilyen például a virágvasárnap, az avarok körében barka-ünnepnek nevezett hamvazószerda, Virágos Szent János tűzugró ünnpe, Borbála nap, melynek átörökített hagyománya még mai napig is él a Brit Szigetek hagyományaiban..

Hellászban
Az arabok által szorongatott bizánci császárok sokáig tehetetlenek voltak az északi területfoglalókkal szemben, majd csak I. Nikephorosz császár (802-811) kezdte meg a balkáni területeket bekebelezni.
Persze, miután már Nagykároly kiirtotta az avarokat, meg a Krum kán is, utána már könnyű volt a bizánci császárnak kereszténnyé tenni őket!

Nagyszentmiklósi kincsek
A lelet 9. és 10. számú tálkáin is megjelenik a nestorianus kereszt, amit régészeink az őseiknél - Cseljabinszk - is megtaláltak. Sejtettem én, hogy avar régészek ástak keleten... Más forrásban.. a 2. sz. korsón tán Emesét vette a madár szárnyai alá. A leletegyüttes korát valamikor AD 700 és 1000 közé keltezik. Bálint Csanád kincse: aranyat ugyanis nem használtak a bizánci, közép-ázsiai és korai iszlám fémedényművességekben.

Mosaburg - Zalavár?
A 850-es évek közepén a salzburgi Liupram érsek († 14. Oktober 859) különféle mesterembereket küldött Mosaburgba, hogy egy háromhajós, folyosókriptás zarándoktemplomot építsenek, melynek szentélyében egy kőből épített sírboltban temették el Hadrianus mártír mumifikálódott testét. A templom az 1980-as években vált ismertté Cs. Sós Ágnes ásatásának köszönhetően, de csak 1997-2000 között sikerült teljesen feltárnunk, majd az alapfalak szintjén helyreállítanunk.

Hludo wicus: Miután Nagykároly mind egy szálig kiirtotta az avarokat, az életben maradottakat szlávnak nevezve megkeresztelte. S vajh a 6. század közepe után milyenek lehettek a Balkán vallási viszonyai?! Zavar kor.. Keresztek kerültek elő avar sírokból. De mintha megfeszítés nélküliek lennének.. Kár, hogy eltűntek, mint az oborok. (A maradék avarságot Krum kán semmisítette meg tanítóink szerint.) De honnét jött ez a sok szláv?! S vajon az avarok megölték az "eraviscus - hercuniates" társaságot? Vagy velük már a hungárok végeztek? (A hunok nyomait hiába keresem, mert Nagykároly régészeti leletei elfedik... Bizonyára...) Hercun: Először Idősebb Plinius említi őket, területüket az eraviszkuszok és a latovikok közé helyezi. (A lato-vikok távoli rokonai a latiumi lato-brigi népnek. LATo (Latopolis), a city of Upper Egypt, on the w side of the Nile. LATo BRIGI, a people of Gallia Belgica.) Hasonló nevek: Latis, Latabia, Latara, Latavio, Latica, Laticinus, Lato-brigi, Latobrix, Latona..
Noha bizonyára Pannonia népeit időközönként kiirtották, azért a pannon név a vaskortól AD 1100-ig fennmaradt. Később jöttek a Nagykároly és Bulgár birodalmat felszámoló megyer menekültek, akiknek "honfoglaló" sírjai az egész Tiszántúlon fellelhetőek. Mellkeresztekkel, tarsolylemezekkel, részleges lovastemetkezéssel, egyszóval a klasszikus megyer leletekkel igazolható jelenlétükkel. A részleges lovas temetkezés közös szteppei, pusztai öröksége mind a török, mongol, mind az iráni lovas nomád népeknek. (Kora avar kori lovas temetkezések*. NÉMETHI MÁRIA - KLÍMA LÁSZLÓ. A korai avar korszak etnikai problémái, a részleges lovas temetkezések eredete.)
Meroving: A magyar szakirodalom kritikátlanul átvette a Meroving-kultúra kifejezést, és a hazai szakemberek úgy nevezték el az 5. század közepétől a 7. század legelejéig feltárt hazai leleteket. A régészek úgy vélik, hogy ennek a kultúrának a keleti határa egészen Erdélyig kimutatható és hazánkban a gepidákhoz köthető. Különös, hogy éppen a hazai „Meroving” sírokban gyakori a lovas temetkezés, és a részleges lovas temetkezés, amelyet a mongolok züld áldozatnak neveznek ("zaldi=horse" basque) és a mai gyakorolják, nem másnak, mint Dzsingisz kán szellemének ajánlanak fel ilyeneket.

Északi történet: A Kárpát-medence üres egyedül. Viszont szép keresztek Sigtuna lelőhelyről, ahol az istenes népek nem feszítették meg Jézust.

Pogány népvándorlás - Ugorok

FU és turkológus mestereinktől tudjuk, hogy a Szibériából a Kárpát-medence felé gyorsvonati sebességgel, célirányosan és céltudatosan száguldó, birkát terelő ugor törzsekkel Cirill és Metod püspökök a Krím környékén találkoztak valamikor 860 táján. Amely törzsek 895-ben aztán ide jöttek foglalni. Vagy csak ide menekültek a piszkos magyar besenyők elől..

Foglalók
Az egyenlő szárú, talpas kereszt a Szulák vidéki temető kurgánjának falába vésett és az ott épült templomok keresztjeinek mása. A tarsolylemez keresztje a sztyeppi és észak-kaukázusi keresztkultusz példáihoz hasonlóan védő, oltalmazó funkciót töltött be. A hivatalos keresztény térítések mellett az Iránban pártfogolt eretnek nesztoriánusok tanítása és az iráni eredetű, de ott a 4. századtól üldözötté vált manicheizmus is terjedt, főleg a Kaszpi-tengertől keletre élő népek körében.
Szinkretikus vallások és a nem hivatalos kereszténység térítői a Kaukázustól északra fekvő sztyeppen is tevékenykedtek. A keresztkultusz pogánysággal vegyült eszméi valószínűleg nesztoriánus és manicheus hatásra mennek vissza. A kereszt csodatévő erejébe vetett hiedelem Közép-Ázsiában is terjedt. Merv nesztoriánus püspöke 644 táján egy török fejedelmet és népét akarta megtéríteni. A fejedelem azzal a feltétellel vállalta a kereszténységet, ha a püspök a sámánokét felülmúló csodatételre vállalkozik.

Honfoglaló sír
Ennél a Jámbor-Liba-halomnál 1902 és 1931 között Csallány Gábor egy honfoglalás és Árpád-kori temeto több részletét tárta fel. 1902-ben Halász Szabó földjén kb. 34 sír került elo, melyek közül kb. 30-at munkások pusztítottak el, csak a maradékot tudta Csallány Gábor kibontani. 1929-ben a kunszentmártoni út javításához a lelohelyen homokot bányászó munkások újból sírokra akadtak. Ekkor 3, míg 1932-ben újabb 6 sírt mentett meg Csallány. Az innen származó leletek - íjcsontok, nyíl-csúcsok, díszes kengyelek, tegezvasalás, noi ingnyakdíszveretek, díszes kaftánveretek (2. kép), filigrándíszes bizánci mellkereszt, ezüst és bronz fülbevalók, gyuruk, nyak- és karperecek, bronztükör, nyugat-európai és magyar denárok stb. - a Dél-Alföld egyik legérdekesebb, korai magyar lelohelyére mutatnak.

Halhatatlanok - 100 évig senki sem halt meg
Az erdélyi és kelet-alföldi ún. „Bijelo Brdo I.” temetők vizsgálatában és keltezésében kiindulási alapként nem fogadható el a Szőke Béla, Kralovánszky Alán és Kiss Attila által használt, részben Giesler által is átvett, illetve átdolgozott kronológia. A konkrét keltező adatok híján vagy helyett hipotetikus hajkarika-tipológiára alapozott kronológiai rendszerek szerint a „köznépi” temetőket csak 960/970 táján nyitnák. A Kárpát-medence azonban a 10. század első két harmadában sem volt lakatlan, illetve lakosaira nem csupán magyar lovassírok és szláv helynevek utalnak. A nemzedékeken át használt „köznépi” temetők fele vagy közel fele (Halimba, Majs, Szabolcs, Ellend I–II. stb.) 10. századi, és ma a számos kisebb temető és temetőrész mellett már 500 síros, csak a 10. században használt temetőt is ismerünk (Rácalmás-Göböljárás). Legkésőbb az államalapításig volt folyamatos temetkezés Mözs, Dunaújváros-Öreghegy, Nádudvar, Szob-Kiserdő és -Vendelin temetőiben. Erdély esetében tehát nem elméletekkel, hanem konkrét kronológiai adatokkal igyekeztem dolgozni.
A cserépbográcsok eredete (FODOR ISTVÁN). Az Uraltól a Tiszántúlig. ..a román falusi lakosság régészeti ismérve, a cserépüst teljesen ismeretlen a Havasalföldön.

Honfoglaló síroknak már a betörés első pillanatától lenniük kellene, hiszen minden népben akad pár ember, aki épp az aktuális évben fejezi be földi pályafutását. S akkor azok a szomorú tömegsírok a gyilkos posoni csatatérről, ahol az EU egyesített haderejével mérkőzött meg Árpád népe.. Ahol sok derék honfoglaló meghalhatott, de 10 év sem telik el, s már nyugaton portyázik a haderőnk. S dől a Berengár császár pénze hazánkba..

Szláv
Vizsgálódásunk alapjának László Gyula szavait tekintjük (lásd a Móra Ferenc Múzeum Évkönyve, 1971., .281-294. ): "...sorra vettem a magyar nyelv egyházi jellegű szláv jövevényszavait, és kiderült, hogy azok nem annyira a hitre és vallásra, hanem inkább az egyház szervezetére vonatkoznak, és - ami most fontosabb - a magyar nyelv honfoglalás előtti vallási műszavaival akár az egész Bibliát le lehetett volna fordítani, annyira sokrétűek a hit képzetkörében."
A székelyek rovásán Rovók
Egy másik schwechati avar ékszer a körbe zárt kereszttel; a felülnézeti világmodell a székely írás "f" (Föld) jelével azonos; a kereszt alakú "d" (Du/Dana) jel mellett tartalmazza a székely írás "g" (ég) jelének megfelelőjét is; szintén az ősvallás és nem a kereszténység jelképéről van szó érdekes a 4 madár láb!

Kereskedők
Szempontunkból ugyanilyen jelentős, hogy a magyarság a honfoglalás után is beletartozott az arab kereskedelem vérkeringésébe. Bőségesen tanúskodnak erről a honfoglalók sírjaiban talált dirhemek, melyek között 930 táján vert is akad. Ezek lehettek a későn hont foglalók, akik elszabotálták a posoni csatát.. Vajon milyen ipari terméket adtak a magyarok a dirhemekért cserébe? Amit érdemes volt az arab világig cipelni lovaskocsival,rablók hadán keresztül... Netán a finnugor kalandozók odáig mentek lopni? Vagy arab harcosok értek Bessarábiáig?

Cross Fórum
A mellkeresztekről. Igen azokról a mellkeresztekről amit több kilencedik századi sírban találtak a Tiszántúlon pl. (Tisza)Örvénynél.... S amit egyesek teljesen a magyaroknak tulajdonítottak, bizánci, vagy bolgár megmunkálásuk ellenére. De mikor volt a bolgár háború?
A római judeo-krisztián hitrendszer jelképén Jézus rá van szegelve a keresztre, a mellkereszteken nincs(!), sőt van olyan mellkereszt is, amin két nyilas áll egymásnak háttal, ezt gondolom azért csinálta a bizánci, vagy bolgár mester, mert nagyon szerette, és tisztelte a szkíta harcosokat, és már unta, hogy állandóan Jézust kell ábrázolnia...
Elöször a képek, amik jószerével az összes 9. századi leletet bemutatják, ezek majdnem mind a Tiszántúlon kerültek elő, illetve a mellkeresztek mellett egy turulos keresztes övcsatot is mutatok, ami Komáromból a hajógyár területéről került elő...
Pap Gábor szószerint a következőket mondta/írta: 895-és 1000 közötti hiteles honfoglalás-kori, nem a szolganép, nem az alávetettek, hanem maga az uralkodó főréteg legjellemzőbb sírlelete a mellkereszt [..] , a honfoglalók keresztények voltak, de nem római(katolikus) valláson lévők, s ez a része az amivel többen, köztük én is egyetértenek.
A mellkeresztekkel kapcsolatban amiről soha nem szól a fáma, hogy ezek kétoldalú medálok... Az egyik oldalon a Fiú, a másik oldalon Szűzanya ábrázolással... Melyik bizánci, avagy bolgár vallási irányzatban van ebben az időben Szűzanya tisztelet...?
Megemlítem azt a Tiszaeszlár közelében egy árpád-kori sírban talált ősmagyar keresztet, melyen Jézus lábai nem szöggel átverten, hanem egymás mellett, álló helyzetben láthatók. Jézus körül négy apostol figurája található, Jézus kezei pedig Péter és András fejein nyugszanak. A kereszt hátoldalán Mária, az Istenanya alakját látjuk, szintén a kereszt szárain ábrázolt négy apostol figurája között. Ez a kereszt a manicheus eredetű, ősmagyar vallás Szentháromságának képi megjelenítése.
Tudom, nem valami elegáns dolog fórumról idézni. Tettem volna én ezt szívesen valamelyik akadémikusunktól, de ők megrekedtek a lapp rokonaiknál.. Kérdésem: Miként lett Szent László hadi jelvénye a szír egyház keresztjéből ? S melyik egyház szentje lett Imre herceg ? (Nyilaskereszt). A keresztes hadjárat előtt...

Kereszténnyé válás

István
Nevéhez nem pusztán a pogány magyarság keresztény hitre térítésének véglegesítése kötődik, aminek a jelentősége kiemelkedő, és amiért 1083-ban a római katolikus egyház szentjei közé is emelte, hanem a keresztény magyar királyság formai megalapítása és jogi-politikai kereteinek a kiépítése is.
Mint ismert, a római katolikus egyház a 17. században emelte István királyt a szentek sorába. Addig csak az apostoli magyar király, Szt László nyilvánította szentté Istvánt.

"Persze mi úgy tanultuk, hogy Istvánt már Szent László idején szentté avatták. A baj csak az, hogy azt nem fogadta el a katolikus egyház, lévén, hogy a szentté avatás pápai privilégium. Az itteni avatás pedig csak egy kis helyi zsinatolás volt. Lipót nyomására avatták hivatalosan szentté Istvánt 1693-ban." Nocsak, nocsak... Az ugye, nem lehet, hogy Lászlónak, mint apostol-királynak ehhez joga volt ? És az akkori pápának, VII. Gergelynek (aki azért elég előkelő helyet foglal el a pápák között) ebben csak egyetértési joga volt ? Joga max. arra volt, hogy ezt vonakodva tegye meg. Ha ez így van, ahogy mondod, akkor a László által Istvánnal együtt szentté avatott további négy személy (Imre herceg, Gellért püspök, András-Zoerard, Benedek) 'hivatalos' szentté avatása mikor és ki által történt ? Vagy ők még igazából nem is szentek ? László püspökségeket alapított (zágrábi, nyitrai), zsinatot hívott össze (szabolcsi). Ma ezek is pápai privilégiumok. Nem lehet, hogy nincs egészen pontos képed az akkori magyar királyok egyházi vonatkozású jogköréről ?"
Vagyis apostoli királyunk, szt László avatta szentté Istvánt először. S mint korábban láthattuk, a bizánci császár hívta a zsinatot össze, s nem valamelyik pátriárka. Viszont a zsinat még egy pátriárkát is kiközösíthetett, vagyis leválthatta a pápát.

Szentek
A történészek általában III. Sándor pápa 1170. július 6-án írt levelét tekintik azon pontnak, amikortól a pápa kizárólagos jogkörébe került a szentté avatás,5 1243-tól IV. Ince pápa által törvényerőre emelkedett.
Ugye, a mai álláspont szerint bármely püspök kreálhatott 1100 előtt szentet valakiből. Így a magyar egyházfő is. De akkor miért is kellett a 17. sz. végén újra szentté avatni Istvánt?!

Mint közismert, már az időszámításunk kezdete elején elérte a keresztény hit a Kárpát-medencét. Nagy Konstantin már eklézsiákat hozatott létre. Csak aztán jöttek a pogány (ariánus keresztény) gótok, meg a még pogányabb hungarok, akiknek táltosai és boncai bizonyára gyilkoltatták az igazhitűeket.
Gepidák A leggyakoribb bizánci áruk az ariánus kereszténységre utaló, kereszttel díszített tárgyak, többnyire csatok. Ilyen a Sucidava típusnak nevezett változat, melynek csatlemeze áttőrt, kereszttel és félholddal díszített (Szőreg-téglagyár IX. és 103. sír, Hmvh-Kishomok 65. sír, Szantes-Nagyhegy 29. sír), a szentes-berekháti 115. sír kereszttel díszített, egykor zománcdíszes csatja, a kiszombori 350.sír hegyikristály berakásos keresztje, a csongrád-kettőshalmi csat, melynek szíjszorító lemezén keresztet közrefogó galambok láthatók. A gepida keresztes leletek nem származhatnak Konstantinápolyból, mert arra már üldözték az arianizmust a gepidák idejében. Már Nestor sem szerette Arius híveit.. Arius, (born c. 250, Libya — died 336, Constantinople.
Gepida vallás: Az utolsó gepida kir., Kunimund (†567) azonban érmeire keresztet veretett, és már a gepida hatalom összeomlása idejéből ismert Thrasarich ariánus pp. A kerség terjedésére a Kárpát-medencét megszálló avarok között a Dunától K-re nincs bizonyíték. Tóth Endre
Prokopiosz tudósított: Szerinte a keleti és a nyugati gótok, vandálok, gepidák Arius tanítását követték. Az istentiszteletet nemzeti nyelven folytatták. A gót nemzeti egyház államegyház volt, az egyház vezetésében a döntő szó a törzsi vezért, később a fejedelmet illette meg.
Makói vaskereszt a 6. századból.
Arianizmus: Az utolsó pannoniai ariánus püspököt pedig 381-ben ítélteti el a katolikus többségű aquileiai zsinaton, ami a pannoniai ariánusok végső vereségét jelentette (NAGY T 1939 91-180). Végül pedig Theodosius császár 383. évi edictuma betiltotta az eretnekek összejöveteleit és hithirdetését.

Gepidák után avarok lepték el a medencét sztyeppei!! vallásukkal, s utánuk érkeztek a zsidó kabarok valami 3 pogány ugor törzzsel (némi perzsával és törökkel felhigítva). Így nyelvünk ugor-turk-perzsa-héber keveréknyelv lett. /Gyengébb történészeknek: ez vicc!/

Miért apostoli?
Alba Ecclesia. Az apostoli király a magyar királyok egyik címe és az apostoli királyság Magyarország egyik megnevezése. Az apostoli kettős kereszt használata a heraldikai lexikon szerint nem a kereszt a hegyen leképezése.
Vallás
The word mission (Latin: missio), as a translation of the Greek apostole, "a sending," appears only once in the English New Testament (Galatians 2:8). An apostle (apostolos) is one commissioned and sent to fulfill a special purpose.
Pilis
Nyilvánvalóvá vált számára, hogy honfoglalás korral foglalkozó archaeológiánkat újra kell kezdeni, mondhatni az alapokról. Az is nyilvánvaló volt azonban, hogy erre egyelőre nem vagy alig lesznek vállalkozók, hiszen a világ legunalmasabb ásatásait kellene tervszerűen és országos méretben elvégezni ahhoz, hogy új alapokat lehessen lerakni.

Misztikus: Furcs formájú nyilaskereszt egy pilisszántói kőről..

Audiatur et altera pars
Az Anjou uralkodók idején már vegyes egyházi szervezet kezd kikristályosodni: a Fehéregyház katolikusai, a római egyház katolikusai és a kettőt integráló, de pápai hatáskörű Pálos-rend. Zsigmond király megértette ezt a sajátos európai fejlődést. A római (Vatikán) Visegrád (Fehéregyház) kereszténység sajátossága Zsigmond rendezte olyképpen, hogy a Jézus székét apostoli szintre emelte és a magyar fehérkatolikusok egyházat a vezető helyzetét. A Vatikánnal azonos mellérendelővé tette, azért mert a vezetőréteg európai szerkezete és hagyománya ezt a változást tette szükségessé. A BÜÜN vallás titkos őrei kivétel nélkül az avar tudat hordozói voltak mind. S talán a bön vallás lett a vörösegyháza, s a manicheus a fehéregyháza. ("Bün=pap", tibeti nyelv.) Megjegyzem, több névduplikáció is van hazánkban: DunaKESZI, MagyarKESZI, NYÉK, AlsóNYÉK, Vörösegyháza, Veresegyháza.. A vörös az szép. The Old Slavonic word for red is chervonyi. Cseresznye

Érdekességnek: Bene vitéz, a szemita harcos. Egy Ben Hur! BENEŠ. Czech form of Latin Benedict, meaning "blessed". Bene, bene.. "Nota bene" is an Italian and Latin phrase meaning "note well".
KAICAPOC: éremleletek, ahol a cirill "c=sz". Pontius Pilatus pénze. Krajcár szavunk?

A krajcár (régebbi magyar helyesírással krajczár, németül Kreuzer, latinul cruciferus) kis értékű ezüst- és rézpénz, melyet az Osztrák Császárságban, Svájc német nyelvű kantonjaiban és a délnémet államokban használtak a 16–19. században. Nevét egy 1271-ben Meranoban kibocsátott tiroli garasról kapta, amely keresztet (kreuz) ábrázolt. Vagyis valaha volt egy "garas", amely keresztet ábrázolt. Ennek emlékére a keresztet nem ábrázoló pénz "keresztes" (kreuzer) lett.

szír nyilas kereszt Pogányok?
Árpád Apánk és Népe nem volt pogány és nem volt római katolikus, hanem a keleti kereszténységhez tartoztak. Itt érkeztünk el nyomozásunk legfontosabb szakaszához. A római katolikus térítés utáni kútfőinkben is van ugyanis utalás, mely az Árpádi Nép keleti kereszténységét bizonyítja. (S ez igaz lehetne az ugor, a perzsa, a török és a kabar törzsekre is.)
Nyomozásunk első konkrét adata Szent László Dekrétumaiban található. Ugyanis ennek I. könyve a 3. Fejezetben, a következőket rendeli: "Az olyan papoknak pedig, akik első és törvényes házasságban élnek, minthogy a szeretet kötötte és a Szent Lélek bírta egybe őket, ideglen való engedelmet adunk, míg az apostoli szentatya adna tanácsot róluk nekünk."
Ez a dekrétum tehát azt mutatja, hogy I. István halálától oly történelmi távlatban, mint ahogyan ma mi vagyunk a II. Világháború befejezte óta, Magyarországon még mindig vannak házas, tehát családdal rendelkező papok.

Mint olvastuk, a nesztoriánus vallás 635-re elérte Kínát. Vajon a besenyők mikor jöttek el arról a vidékről? Feltehetően már megkeresztelve. Úgyszintén a Belső-Ázsiából induló népek bizonyára már a nesztorianus vallást követték. (avar, varég). Vagyis az első évezred második felében csupa ókeresztény népek érték el a Kárpát-medencét. Vajon előttük a nesztorianus bizánci pátriárka hatásából mennyi maradt a medence ókeresztény lakossága körében? Akiket már régen megkereszteltek...

A varég gárda ellenőrzése alatt
Néha leírják: A római katolikusok mellett óhitűek is éltek hazánkban. Ugye, a görögkeleti és a római katolikusok egy idősek. Ellenben a nesztoriánusok hite eléggé régi keresztény hit.. S, hogy miképp lehetett a patriárkákkal egyenrangú a magyar király vallási ügyekben? Lehetne mondani, hogy a bizánci császár felhatalmazásával, aki valamiképpen az összes pátriárka felett állt. Azonban Róma az első ezredforduló után valószínűtlen, hogy akceptálta volna Bizánc felsőbbségét. Sokkal valószínübbnek tűnik, hogy a nesztorianus vallás által voltak a magyar királyok apostoliak, s eme "pogány" vallásuk feladásáért lettek továbbra is kiváltságos helyzetben. Viszont a nesztorianus mongolok nem felejtettek..

Non plus ultra


Pesti István 2015 április

Nyitóoldal