Afrika 2.


A(f)rica?
Ahogy elkezdődött.

"Dr. BARÁTH Tibor: Tájékoztató az újabb magyar őstörténeti kutatásokról c. (Turul Kiadó, Veszprém, 1989.) (BT2) 52 oldalas tárgyszerű munkája sok fontos megállapítást tartalmaz az őstörténet kutatásának helyzetéről. Főképpen nyelvészeti alapokra helyezett őstörténete általános döbbenet tárgya a megjelenése óta. A szakma fenntartásaival kísért gondolatai majdnem minden tekintetben gyökeresen ellentétben állnak a hagyományos történetírással. Elmenni mellette azonban nem lehet, annál is kevésbé, mert cáfolata sem jelent meg. Egy idézetet mindenképpen le kell itt írni Baráth gondolataiból (BT2 52. o.): Mindez ideig semmi olyan nyomós ok nem merült fel, ami miatt nekünk (külföldi magyar kutatók-A szerk.) módosítanunk kellene tudományos tételeinket, főleg pedig, hogy szembeforduljunk a nem-magyar tudósok, szumirológusok, egyiptológusok - magyar vonatkozású megállapításaival. Kívánatosnak tartjuk azonban, hogy a hazai tudománypolitika egyoldalú tájékozódása enyhüljön, mert erre az idő nagyon megérett. "

Berber fiú az Atlasz hegységből. Noha az idő vasfoga Dr Baráth Tibor munkáját is kikezdte, azért vitathatatlanul övé az érdem a magyar történelem új alapokra helyezésének elindításában. Ha nekem - egyszerű amatőrnek - szabad ilyesmit leírni: Az én utam első ösvényét Dr Baráth vágta. A rendelkezésére álló csekély adatmennyiséghez képest igen nagy eredményeket ért el. Persze, azóta sok év telt el, s mára már hosszú lett az az út, bár még nem sztráda...

Garamantes koponya Tuareg

"A tuaregek a berberektől származnak. Azt mondják, hogy a garamantoktól származnak, akiket a muzulmánok a 7. században a Fezzanból elűztek. Először a Szaharát népesítették be és egyúttal a tubbu népet a Tibesti-hegységbe űzték. "

A berberek genetikailag eléggé messze állnak a tuareg néptől, noha pont Marokko északi részén van számos magyaros hangzású városnév. (Madarh, Tissa, Nador stb.)

Angol nyelvű, részletesebb változat.

"a szaharai berberek négy szövetségre oszolva élnek és mindegyik szövetségnek egy-egy nagy hegység a központja. Ezek a hegységek a Hoggar, Azdjer, Aïr és Adrar."
"Chaventré korszerû laboratóriumi vizsgálata megdöntötte a vérrokonság csúcsát is, amelyet addig a gihak indiánok tartottak. A tuareg férfiak ugyanis az anya rokonságából származó unokahugot veszi feleségül, így a jelenleg élõ tuaregek 80%-ban örökölték és hordozzák magukban õseik genetikai állományát. Késõbb a vérmintákból még Washingtonba is jutott. A vérminta egy eddig ismeretlen hemoglobint, vagyis vérfestéket tartalmazott. Ez a tudósoktól a HbD-ouled Rabah nevet kapta, amely nagymértékben védettséget ad a malária ellen. Ez adja meg a nemességet, kékséget vérüknek."

A történelem során kékvérűnek tartották a magyar nemességet, az ainukat, a Titicaca tó menti népet és India isteneit is. A bőr színe ettől még épp úgy nem lesz kék, miként a vörös vértől sem lesznek az emberek vörösek. A kék bőrszín feltehetőleg a kékfestő eljárással hozható kapcsolatba. Bár.. "reduced oxygen affinity causing cyanosis, as in Hb M ( 141900.0165; Suryantoro et al., 1995)" Érdekes, hogy ezt a különös vércsoportot tuareg sajátosságnak vélik, azért kínai emberben is találtak már ilyen vért, de nem a hun vidéken, hanem lent Guangxi tartományban.


A volt főváros Kingdom of the Sands

During the past six years, an archaeological survey in the Fazzan area of southern Libya, led by David Mattingly of the University of Leicester, has revealed that a remarkable, yet obscure desert civilization known to the Romans as the Garamantes constructed almost a thousand miles of underground tunnels and shafts in a successful bid to mine long-buried fossil water.
Descended from Berbers and Saharan pastoralists, the Garamantes were likely present as a tribal people in the Fazzan by at least 1000 B.C. They first appeared in the historical record in the fifth century B.C., when Herodotus noted the Garamantes were an exceedingly numerous people who herded cattle (that grazed backward!) and who hunted "troglodyte Ethiopians" from four-horse chariots.

"The Garamantes were farmers, engineers and merchants. Their religion was based on Egyptian models, and some of their dead were buried in small pyramids."

"The Garamantians represented a challenge to Rome, never giving in to Roman power, while the coastal zones of today's Libya did. Despite this, Herodotus reported that they had no weapons of war, and did not know how to defend themselves."

Temető What happened to the Carpatho - Danubian Garamantes ­ the white people who once controlled Sahara ­ is hard to say. Some consider that the Tuaregs from Hoggar and Air Mountains are their descendants. This theory is neither fully accepted nor rejected (webmaster @ kenzi. com).Until the end of the 19th century the Tuaregs were under French administration, and were called the "Lords of the desert," as they were the unquestionable rulers of the caravans from Fezzan to Niger. They are completely different from the other people of the desert. According to this tradition, it is the men and not the women who are supposed to have their faces covered, the significance of this custom being a mystery even for them. They are tall and have copper-colored faces, while the Berbers (the Arabs) have darker skin and are much shorter. The Tuaregs have other characteristics too: they have preserved their language, Tamash - Eq (could this have any connection to the old Carpatho - Danubian Vedic god ­ Tamash? see also Tamash - Fala, near Buzau) and their specific writing ­ Tifinagh ­which they can no longer read.

Fehéren - feketén:
GARAMANTES (by Clyde Winters)
Some of the first African colonists to arrive in Greece came from Crete. These Cretans were called Garamantes. After the goddess Ker or Car, these people also came to be also known as the Carians. The Carians spoke a Mande languages. The Olympian creation myth, as recorded by Pindar in Fragment , and Apollonius Rhodius, makes it clear that the Garamantes early colonized Greece. Their descendants were called Carians. As in Africa the Carians practiced matrilineal descent. According to Herodotus , even up until his time the Carians took the name of their mother. Apollonius Rhodius (.iv.1310) tells us that the goddess Athene was born beside Lake Triton in Libya. The goddess Athene, was called Neith by the Egyptians and Nia by the Cretans in Linear A writing. This shows that the Garamantes took this god to Europe in addition to Demeter and Amon (=Ammon ,Amma). /Ámen:...-)/
Néger németek:
"So there most of the soldiers were Garamante (called Tubu now, the black Saharan people of northern Chad, eastern Niger and southern Libya). These black Roman soldiers left many dark progeny along the Danube and Rhine valleys. Beethoven was supposed to have been one of these black Germans and could not pass for white even though he had no known black ancestry since Roman times. Mike Nassau"

Afrika osztályba nem sorolt nyelvei Mali nyelvei:

Bobo Madaré: Benge, Sogokiri, Sya (Sia),
Duungooma: Du, Mali Duun, Duungo, Western Duun
Jula: Dyoula, Diula, Dioula, Djula, Dyula
Említhető még a Tamasheq (Tuareg) és a Songhay nyelvek...

Zimbabwe

Dombe
Hiet-shware: Sarwa, Haitshuwau
Kalanga: Kanana, Western Shona, Bakaa, Makalaka, Banyai, Sekalana
Manyika: Boka, Domba, Guta
Ndau: Changa, Garwe
Shona: Chishona, Mari, Zezuru, Korekore, Budya
Tswana: Chuana, Sechuana, Coana, Cuana
Venda

Láthatóan DK-Afrika nyelveiben csak halványan lehet magyar nyomokat találni. Nagyságrenddel elmarad Ny-Afrika és ÉK-Afrika magyar nyomaitól.

Punt környékén

Madara city Provincia de Sofala Mozambique
Garágua city Provincia de Manica Mozambique
Garamara Mugonje city Malawi
Garamo city Provincia de Cabo Delgado Mozambique
Garampande city Southern Province Zambia
Budaka city Pallisa District Uganda
Geza city Eastern Province Zambia
Geza city Tanzania, United Rep.
Gezamunjowe Thawe city Malawi

Afrika déli részén jóval kevesebb a nyelvi nyom, mint északon. Viszont Punt környékén él a bantu lemba törzs és a buba klán. Ott vannak NagyZimbabwe romjai. (Madár szobrok..)

Földrajz

"De hol lehetett ez a bizonyos Puntország? A kérdés már azóta foglalkoztatja a kutatókat, amióta az egyiptomi források alapján felvetődött létezésének lehetősége. Volt olyan kutató, aki Indiába helyezte Puntot, volt olyan, aki a mai Dél-Arábia tengerparti területeire. Voltak olyanok, akik a Vörös-tenger partvidékére, vagy a mai Szomáliai-félszigetre helyezték, és felvetődött a lehetősége annak is, hogy Punt a déli féltekén, a Zambézi és Lim­po­po torkolatvidéke között, az un. Masonaföldön volt.
A behozott árucikkek és a képeken megfigyelhető növényzet valószínűsítette azt, hogy Punt Afrikában volt. A pontos válasz addig azonban nem volt megállapítható, míg a tudomány valamilyen konkrétabb adatot nem szerzett.

A hiányzó láncszemet Heinrich Quiring szolgáltatta érdekes vizsgálataival. Megállapította, hogy az Egyiptomban használatos és punti eredetűnek ismert festékanyagok nagy mennyiségben tartalmaznak antimont. Az antimon a földkéreg azon ritka elemei közé tartozik, amely természetes állapotában nagyon ritkán dúsul fel, a punti származásúnak tartott festékek meg szinte antimonércből készültek. Vagyis keresni kellett egy olyan területet, ahol már az egyiptomiak idején is jelentős aranybányákat műveltek, ugyanakkor a közelben (esetleg művelt) antimon-előfordulások vannak. A területet megtalálták, méghozzá ott, ahol a legkevésbé várták, Dél-Afrikában a Masonaföldön.

Hogyan tehették meg az egyiptomiak a kb. 8000 km-es tengeri utat? Valószínűleg késő tavasszal-kora nyáron indultak vagy a Wadi Hammamatból vagy a mai Szuezi-öböl környékéről, és késő ősszel érték el a Szomáli-félsziget legkeletibb csücskét, a Guardafui-fo­kot. Az északkeleti passzát ekkor jelenik meg itt (és vele a Szomáli-áramlás irányváltása), és ez vitte le a hajókat délre. Amikor elérték a megadott partszakaszt, akkor partra szálltak és mélyen benyomultak a kontinens belsejébe, hisz Punt nem az óceán partján feküdt, hanem attól mintegy 500 km-re. (Zimbabwében, a Mtetekve felső folyásától délre, a D.sz. 2030'-én, 980 m tengerszint feletti magasságon feltárt romok és a környéken feltárt ókori aranybányák valószínűsítik Punt helyzetét.) A kereskedelmi tevékenységük befejeződésével azután ismét kimentek a partra, felszálltak a hajóra és elindultak vissza, Egyiptomba. Az út legalább két évig tartott, és ha belegondolunk abba, hogy mindezt a mai fogalmakkal élve törékeny "lélekvesztőkön" tették meg, valamint az út nagy része a lakatlan, vagy éppen harcias bennszülöttekkel benépesített partvidékek előterében vezetett, akkor érezhető csak igazán a hajósok bátorsága."

Vörös hajú múmia. Kanári sz. Guanches

A Kanári szigetek ókori lakosai gyaníthatóan a fárao népéből származnak. Hiszen kicsi a valószínűsége, hogy a piramisépítés saját innováció eredménye. Valószínűbb, hogy az eljárás onnét származik, ahol a legelterjedtebb volt: Egyiptomból. Ráadásul tudott dolog, hogy a gauches nép is a napistent imádta... A mumifikáció sem ismeretlen fogalom a szigeteken. Érdekes módon nem feketéket, hanem vörös hajúakat találunk bebalzsamozva, akár a távoli Tarim medencében. (..meg Peruban.)
Érdekesség, hogy a későbbi időkben Kolumbusz is a Kanári szigetekről indította Indiát fellfedezni akaró hajóútját. Ennek egyszerű oka, hogy a szigetek az ismert világ legnyugatibb része volt. Sokáig itt volt a "0" hosszúsági kör London helyett. Aztán innét indul Amerikába az Észak-Egyenlítői áramlás is, bár nem valószínű, hogy ezt Kolumbusz tudta. (Sőt, az északkeleti passzát szél is a Kanári szigetektől Amerika felé fúj.)

Piramis. Kanári sz. Nigeria településneveiből: - A magas életszinvonal sok magyar gazdasági menekültet vonzott. :-)

11 db Aba nevű település:
48 db Aba *** település, pl. Aba Ada
16 db Abar*** kezdetű településnév
3 db Tola nevű település
3 db Ork*** nevű település
2 db Eger*** település

4 db Gar nevű település
1 db Gara nevű település
5 db Garab** kezdetű településnév
5 db Gari település
1 db Hungara település
5 db Madar* település

2 db Buda település
3 db Atil* kezdetű településnév
4 db Geza falu
2 db Duna falu
1 db Tissa település
3 db Raba település
Nok culture Nigeria nyelveire

Hivatalos nyelvek: Edo, Efik, Adamawa Fulfulde, Hausa, Idoma, Igbo, Yerwa Kanuri, Yoruba, English. az Ádáméva "Fulfulde" akár "felfölde" is lehetne. Az "Edo" nekem Japán/Nihon területéről ismert, de még lehetne belemagyarázni a többibe is valamit.
Nem hivatalos nyelvek Nigeriában: cca 500 nyelv ! Ebből a fülemnek ismerősen cseng 62:
Nyugat-Afrika
WAPAN (JUKUN),
WANNU (RIVER JUKUN),
WANDALA (MANDARA, MALGWA, KIRAWA),
VEMGO-MABAS (VIZIK),
VAGHAT-YA-BIJIM-LEGERI (TIYA, BOI)
TULA (KUTULE),
TANGALE (TURE),
TALA (Kuka and Talan Kasa villages),
SUKUR (SAKUL),
SIRI (SIRAWA),
SHOO-MINDA-NYE (A Sumida folyóra emlékeztet),
SHANGA (SHONGAWA) (Folyó szó Indokínában + Japánban)
SAMBA DAKA (CHAMBA DAKA) (A Brahmaputra vidékét idézi)
RON (NAFUNFIA)
PSIKYE (WULA)
MUMUYE (LANKAVIRI, BAJAMA, KASAA, SAAWA,SHAARI)
MAK (PANYAM, PANYA)
MÁGHDI (TALA)
MADA (MADDA, YIDDA)
MAAKA (MAHA, MAKA, MAGA, MAGHA)
LURI
LUFU
LOO (LO, LOH, SHUNHU)
LONGUDA (NUNGURABA, NUNGURA, LANGUDA, LONGURA)
LAMJA-DENGSA-TOLA
KUSHI
KPAN (ABAKAN, APA)
KOFA ( KOTA)
KIR-BALAR
KAREKARE (BIRKAI)
KANURI (KABARI, KUVURI)
KAKANDA (BUDON KAKANDA) Buda környékén.
KAAN (LIBBO, KAN)
ISEKIRI (SHEKIRI, CHEKIRI, WARRI) (Yoruboid, Edekiri.)
IKWERE (APANI, TOLU, ISIOKPO)
IDUN (UNGU)
HUNGWORO (UNGWE)
HUN-SAARE (HUN, ET-HUN, HUNE)
HUBA (CHOBBA)
HOROM
HOLMA (BALI HOLMA)
GALAMBU (GALAMBI)
FYAM (PAIEM)
FUNGWA (URA, ULA)
FULFULDE (BORORO, AKO, SOKOTO)
FALI (URA MADZARIN)
ETULO (ETURO, UTUR, TURUMAWA)
ESAN (ISHAN, ISA, ESA)
EPIE (ATISA /ATISSA/) (delta)
DUNGU (DUNJAWA)
DUGURI (GAR DUGURI, BADARA DUGURI)
CIBAK (CHIBUK)
CHE (KUCHE, INCHAZI)
BUDUMA (BUDUMA, KURI)
BOGA (BOKA)
BEROM (BIROM, ABORO, KURU-VWANG)
BAUCHI (BAUSHI, KUSHI,MADAKA)
BATA (BIRSA, DUNU)
BADA (KANNA, JAR, JARAWAN KOGI, GARAKA)
BAAN (KA-BAN, KESARI)
ASHE (KORON ACHE, KORON ALA, KORO MAKAMA)
AFADE (MOGARI)

NIGÉRIAI PROSPEKTUS

GURARA FALLS is on the Gurara River in Niger State, on the road between Suleja and Minna. Particularly impressive during the rainy season, the falls span 200 meters across with a sheer drop of 30 meters, which creates a dazzling rainbow effect as the water cascades over the top into a cloud of spray below.

MAIDUGURI is a handsome, impressive town with broad streets and plentiful trees, presiding over strong traditions and a culture dating back more than 1,000 years. Maiduguri is an ideal place for seeing the Kanuri people, with their fine tribal markings, and the Shuwa women, adorned with plaited hairstyles and flowing gowns. The GWOZA HILLS are breathtaking. They are located southeast of Maiduguri, and southeast of the village of Gwoza Valley, along the Cameroon border

MANDARA MOUNTAINS are also in this area, stretching from south, in the Mambilla, to Mubi in the north. The Mandaras provide some of the most spectacular scenery in all of Africa.

Wandala

There are 27 Local Government Areas in the State. These are Shani, Kwanga-Kusar, Hawul, Biu, Askira/Uba, Dumboa, Gwoza, Konduga, Bama, Kaga, Magumeri, Gubio, Mobbar, Kukawa, Nganzai, Monguno, Marte, Ngala, Dikwa, Mafa, Maiduguri, Jere, Abadan, Chibok, Guzamala, Kale/ Balge and Bayo.

"Asari" is the name of a river in the Kalabari area, while Dokubo is the name of Asari's grandfather.

"The Wandala are composed of the Wandala proper together with elements of the related Gamergu, the Tsawa and Maya". In the sixteenth century, Ibn Fartua distinguished between Sao-Talata and Sao-Ngafata on the one hand and "Gamergu" and Wandala on the other. Ibn Fartua lists groups such as Barbara, Ngizim, Maya, Badama, people from Yamta (= Pabir/Babur), and Makari who were not considered Sao-related though (cf. Barkindo 1989:34).

The study focuses on a group of people living in Dzga (tsiga) valley called the Dghwede(Dwede). (There is an academic ethnographic website about the history and traditions of the many montagnard [mountain farmers] groups inhabiting the hillside slopes of the Gwoza Hills

Sukur - egy kultúrterület

The Volta-Congo language family in Africa has as many languages as Austronesian ; and its chart shows a pattern very similar to that of Austronesian (even though there are no ocean barriers to explain the diversity).
Madarak jönnek...

Nigériában - KaDuna közelében - is található Madarau nevü falu. De van erre Tisa és Hun, Buda és Atile is! (emlékezz Nigeria nyelveire !)
De van itt még és Madarzai és több (ilyen nevű)Madara is.
Madara van még: Csád,, Törökország, Mozambik, Egyiptom, Kamerun, Esthonia és Bulgária területén is.
Niger területén, az akkád testvérváros, Maradi közelében: Madarounfa.
Marokkó (Other names: Madarh, Province de Nador) területén is sok volt a Tisa, De Cetua ókori neve is figyelemre méltó!
Sri Lankán, ahol a rengeteg HUN és TISSA szó található, szintén van Madarawakka is.
A jemeniek keverik a hungar és magyar neveinket: Madarat Gharir, s vagy 3 Madaruk van.
Kínában, ahol legszebben megmaradt HUNG GAR nevünk a kung-fu neveiben, s ahol ezernyi HUN név maradt fenn, akad magyar is! Madaren. Persze, lehet, hogy gazdasági menekültek alapították!...:-)
Niger
Isa al Masih - Jézus krisztus!
The nations of Nigeria and Niger are named after the river. The people who live along it have a variety of names for it, such as Jeliba or Joliba "great river" in Manding, Isa Ber big river in Songhay, and Oya, a Yoruba River Niger goddess. Neve emlékeztet az Oya-Shio áramlatra éa a szingaléz OYA/folyó nevére.
(F)olya(m)?

Egy medjay. Beja harcos. Kush

"In 715 B.C. the princes of Kush, whose capital was at Napata, became Pharaohs of Egypt, founding the XXVth Dynasty. They reigned over both Egypt and Nubia and carried Egyptian civilization as far as the Sixth Cataract. Everywhere in Nubia temples were designed after those of the Pharaohs. Workers from Memphis came as far as Kawa to build and decorate the great sanctuary. This influence continued to be felt even after the kings of Kush had lost Egypt. About the sixth century B.c., the capital of the land of Kush was transferred from Nap-ata to Meroe (between the Fifth and Sixth Cataracts), and, during the so-called 'Meroitic' period, Kushite culture became less and less Egyptian and more African. The hieroglyphic writing changed and a cursive Meroitic script was used in official documents."

Beja Medjay

Presumably in 4000 before Christi (BC) they came from Asia via Arabia to Africa, lived outside the Nile-valley, but were in contact with the local Egypts. Between 4000 - 3200 BC: they became pastoral nomads. 2700 - 1200: The Medjai were a tribal community, but split: one part was pastoral, the other served as soldiers in the Egyptian army.
The Beja bedouins have attacked the place Korosko in 1887 und one year later the place Kalabsha. 1891 they have occupied the city Berber (just before the Anglo-Egyptian army under Lord Kitchener arrived) because of food shortage. Life in the desert was always frugal and pasture-grounds for animal must be found. After this attack they retired speedily into their own region, the hilly desert in the east of the Nile. (Info from: Bergmann, Carlo: Der letzte Beduine. Hamburg 2001, p. 82)
Beja Beja

A beja nép Kelet-Szudán legrégebbi ismert népe. Nomádok. Számuk mintegy 2 millióra tehető, s Dél-Egyiptom, ÉK-Szudán és É-Eritrea területén élnek. Nyomaik legalább 6000 évre vezetnek vissza, a fáraok előtti időkig. Nyelvük és testi felépítésük alapján több történész az ókori egyiptomiak leszármazottainak véli őket. A rómaiak, bizánciak Blemmyes-nek nevezték őket, az axumiak pedig BEGA/Bugas nevet használták rájuk. Állítólag rokoni kapcsolódásuk van a tuareg néphez. A japán kapcsolatot meg az első részben említettem.

TAMASON KIPELES SENIOR ORKOIYOT (1905-11) Orkok Afrikában

1950-ig Kenya népének nem volt közös neve. Legfeljebb azt mondták rájuk: Nándi nyelven beszélők. Ez után kapták a "kalenjin" nevet. Sokan "menekülő törzs"-nek nevezik (running tribe). Talán innét ered sportoló képességük, hiszen szép eredményeket érnek el az olimpiák futó számaiban. A kalenjik Szudán déli részéről érkeztek Kenyába gyenge ezer évvel ezelőtt. Ergo, valamennyire szomszédai lehettek a medjay népnek.
A kuruzslók (medicine-man) főnökét hívták orkoiyotnak. Boszorkánydoktor. De ez volt a címe Kenyában a nándi népnél a törzsfőnöknek is. Pontosabban a szellemi (vallási) vezetőnek, mert a mindennapi élet irányítása a Kiruogik feladata volt. Az orkoiyot cím örökletes volt: Apáról fiúra szállt.
Maotik (tanácsadók) körében. Mint a maszájok:

"Like the Masai, Turkana and Suk, the Nandi-Lumbwa tribes were originally nomadic, but they have become agriculturists . They own large herds of cattle . They have a double administrative system, the chief medicine man or Orkoiyot being supreme chief and regulating war affairs, while representatives of the people, called Kiruogik, manage the ordinary affairs of the tribe ."

Egyes nézetek szerint a Tala familia zsidó származásu volt, mivel a TALAI szó "szikla" jelentésü, miként "Petrus" (Szt.Péter) is az. (Mi több, Egyiptom neve is kalenjin eredetü: Kagyptaiyaat. Ami a kalenji főisten, Kiptaiyaat neve után van.) Mások szerint azonban inkább cigány vagy busman eredetüa TALAI szó, hiszen azoknál is van ORKOEK. (Az orkoiyot többes száma: orkoi.) Orkoiyot csaknem kizárólag a Talai familiából van.

Keresőgépem nem lelt a cigányok, busmanok közt orkot. Mindössze ezt a műsorlapot: "June 26 : 6 p.m. - 9:30 p.m. Orkoi gypsy dance with Calin Orza and Erika Demeter; music by Gazsa Hungarian Folk Band." " A keresőgép ezt hozta: "women (orkoek-chuch)shamans,these practised onlyblackshamanism,summoning evil. spirits. Among the Mongols,Buryat,Yakut ..."

Etiópiában Mank'ork'oya helység Adis Abeba és Gondar között félúton.... és még néhány ORK..

Afrika I.rész.
Afrika III.rész.

Pesti István 2008 jul.


Nyitóoldal