Itália ókora 5.
Népvándorlás
Az ókor pénze:
Brutus pénze
Sugaras
korona - Róma pénzein
Antoninus
Szárnyas sisak, gömbös kereszt BC 2.c. római érméken. éa a frígiaiak Rómában.
Szárnyas érmék és egy perzsa szárny.
Mint látjuk, a Kr.előtti 3-2 századból fennmaradt pénzérméken szárnyas sisakot láthatunk. Merkur istennek is mondják a fejet. Merkur az istenek szárnyas hirnöke, Róma védőszentje.
Azért a legkorábbi szárnyas sisak Frígiában bukkan fel. Phrygian helmet.
A pénzérmén a madárszárnyon kívül láthatjuk az egyenlőszárú, gömbös végű keresztet is, amely a Szt Koronán és a lombard zászlón is megjelenik. Kicsit hasonlít ehhez a baszk kereszt.
Egy hívő történész
Itáliai népességcsere
Sokak számára érthetetlen hogy miért terjedhettek el Rómában Simon Mágus gnosztikus tanításai olyan rendkívül gyorsan és nagy sikerrel. Miként terjedhetett el futótűzként egy annyira idegennek számító, a misztikus Közel-Keletről származó és az érzelmekre ható vallási tanítás a higgadt vérmérsékletű, és nagyrészt szekuláris nézetek szerint élő latin rómaiak között? A válasz egyszerű: amikorra Simon Mágus megjelent Rómában, addigra a hosszú időn át homogén latin birodalom etnikai arculata jelentősen megváltozott. Az tény, hogy az eredeti római köztársaság lakossága kizárólag latin volt.
Azért akadt Rómában a latinon kívül még: egy-két etruszk, pár szabin nő, és görög bevándorló is.
Másszóval, az első században Rómát már inkább egy szemita, elsősorban káld többségű lakosság lakta. Valamivel később a népvándorlások korában ez a nemzeti lecserélődés teljessé vált a "germán" népekkel beáradó vandálok, herulok, lombardok és más, szintén káld eredetű népcsoportok Itáliába való betelepedésével.
"Az történelmileg bizonyított tény, hogy egy hatalmas méretű népességlecserélődési folyamat ment végbe az itáliai félszigeten az i.e. 3. és az . i.sz. 3. századok között. Ezek a történelmi tények rámutatnak, hogy Itália eredeti latin lakossága lényegében lecserélődött egy káld, arám, főníciai népesség hatalmas méretű betelepedésével. Egy csekély fokú keveredés előfordulhatott az eredeti latinok és a betelepedett szemiták között, de ekkorra már a latin elem teljesen eltűnt, a maradék pedig beolvadt az egymást követő hullámokban beáramló szemiták közé. A Római birodalom megszűnésekor Itália egy teljesen szemita lakosságú területté vált. Amikor tehát a Biblia a babiloniakról és tírusziakról úgy beszél, mint a római birodalom képviselőiről (a mai Rómáról, azaz Dániel negyedik fenevadjáról), akkor azt a szó szoros értelmében kell érteni!" (Ernest L. Martin, A fajcsere, 1966).
A történelem kereke és a provinciák romanizációja
Ez a népességrobbanás egyáltalán nem a latin lakosság szaporodásának volt köszönhető, hiszen az inkább megtizedelődött a hosszú háborúskodások és civil villongások miatt. Amikor a birodalom kiterjedt az egész mediterrán vidékre, a lakosság számát tovább csökkentette a polgároknak a tengeren túli kolóniákra és provinciákba való elvándorlása. Ezt tetőzte a születési arány nagy csökkenése, még a szegényebb társadalmi rétegeken belül is. Így az őshonos itáliai népesség száma egyre csökkent, amit idegen etnikumok betelepítésével próbáltak feltölteni (La Piana, Foreign Groups in Rome During the First Centuries of the Empire, (Idegen népelemek Rómában, a birodalom első évszázadaiban) The Harvard Theological Review. XX. köt. 188, 189.old).
"Amikorra a Cézárok végül felismerték a birodalom latin népességének vészes méretű csökkenését, addigra a folyamat olyan mértéket öltött, hogy lehetetlen volt már bármit is tenni ellene. Az állam tett ugyan néhány erőltetett lépést, hogy megfordítsák ezt a folyamatot. Földeket vásároltak fel Itáliában, és sok leszerelt latin veteránt arra kényszerítettek, hogy szülőföldjükre telepedjenek vissza. De még ez is visszájára sült el! A hazatért veteránok ugyanis a jobb provinciákba szerettek volna költözni, ezért gyorsan eladták földjeiket, és az árából elköltöztek a nyugodtabb provinciákba. A latin népcsoport megerősítésére létrehozott törvények semmit nem segítettek, és nem érték el céljukat. A meghozott törvényeket elvetették, még mielőttbevezették volna" (Merivale, II. köt 397.old.).
Emigránsok
Mint ismert a történelemből, az itáliai népességcsere első nagyobb jele az etruszkok elvándorlása volt. Egyesek szerint Iberia végcéllal, másoknál Egyiptom felé való vándorlással, megint másoknál Rhetia volt az uticél, vagy a Balkan. Gondoljunk itt a toszkán-albán szópárhuzamokra vagy az oláhokra. Alinei és több magyar szerző Pannonia felé látja az elvándorlás irányát. Így elképzelhető egy romanizáció a térségünkben annak ellenére, hogy szír meg mindenféle szedett-vedett római sereg védte a limest, belül pedig gyakorlatilag katona sem volt.
S érthetőbbé válik a Pannoniából többször is a "strata ungarorum"-ra induló népek árja, akik két hazájuk között ingáztak.
Polat Kaya jurtája
Rotunda
Circular temples were popular from an early date, their form derived from the Greek THOLOS. The so-called temple of VESTA in the Forum BOARIUM dates from the late second century BC and is the oldest marble temple in Rome to survive. The culmination of this form is seen in the PANTHEON, built under Hadrian, where unparalleled attention is devoted to the proportions and decoration of the interior.
When the ancient wandering Greeks (Latin Graecus, Greek Graikos, Turkish Garachi (Gara-aichi)) first arrived at what is now called Greece, they had nothing of their own to boast about.
Turkish word "KAPITUR" meaning "it is gate", "it is door", "it is entrance". (Magyarul: Kapu.)
Circular buildings and/or temples with a "DOME" are the Central Asiatic YURTS. The above citing tells us that these ancient Pagan temples were circular and/or semi-circular single room buildings with a dome on it which means that they were fashioned after the Central Asian YURTS. The VESTA of Forum BOARIUM is such a round temple.
Ezek a kisebb rotundák alig hasonlítanak a tűztemplomokra!
Zoroastrian-fire-temple
és egy másik templom.
The English term "hearth" corresponds to Turkish "OCAK, YURT, AILE OCAGI". The goddess of "hearth" is the personification of family fire which is evident from the name VESTA. VESTA, when rearranged as "ATES-V", is from Turkish "ATES O" meaning "it is fire" or "ATES OY" meaning "it is the fire of home" which is the "hearth".
HESTIA is the Greek version of goddess VESTA. When HESTIA is rearranged as "ISETAH", it is the Turkish expression "ISITI" (ISITIR) - meaning "it is heat", "it heats". Additionally, when HESTIA is rearranged as "ISHETA", it is the Turkish expression "ISHITI" meaning "it is light", "it is flame" and "it lights up". Finally when HESTIA is rearranged as "ATESHI", it is the Turkish expression "ATESH" meaning "fire". In Azerbaijan Turkish dialect, ISTI (isti, ISITI) means "hot, fire, flame".
Thus in all of these cases, reference is made to fire, light and flame in Turkish and both names of the personified goddesses VESTA and HESTIA have origins in Turkish contrary to "known" explanations.
Láthatóan Polat Kaya előszeretettel készíti el speciális szavak anagrammáit. Furcsa, de mintha ez sok esetben ülne. ..ami kizárt, hiszen az egy tudatos és szisztematikus történelemhamisításra utalna.
Etruscan map
Az etruszk térképről láthatjuk, hogy távoztuk mekkora ürt hagyott maga után, amit feltehetően közel-keleti népek töltöttek be.
Toscan mtDNA
Tera lányai, melyek Eritrea környékén vannak nagy számban, megtalálhatóak a toszkánok között is. (Meg elszórtan a Közel-Keleten és Európában.) Részletesebben: Legnagyobb sűrűséggel: Eritrea, Szomália, Etiópia területén. Indiában a Keleti-Ghatok és Gujarat vidéké. A Perzsa-öböl mentén. Ibéria tengerperti részén. Itáliában és Kelet-Franciaországban. Ausztria, Magyarország, Ukrajna területén. Furcsa módon a máshol nagy számban Sztpétervár környékére jelzett T mtDNA itt hiányzik. Helyette Turku környéke, Dél-Svédország és Észak-Dánia van jelölve. link:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Haplogroupe_T_(Y-ADN)
Genetika
Tuscan mt DNA
link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1852723/
link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1288155/table/TB2/
Tara
mtDNA
Haplogroup T is thought to have originated in the Middle East or North-East Africa at least 12,000 years ago. It is found throughout Europe, the northern half of Africa to Central Asia and Siberia, with pockets in India and North-West China (Xinjiang). The highest concentration of T1 has been observed in North-East Africa, Anatolia and Bulgaria, which suggests a Neolithic diffusion from Egypt to the Balkans. T2, the most subclade of T in Europe, is particularly common in North-East Europe and around the Aegean Sea. The overall distribution of haplogroup T points at an early Neolithic migration from North-East Africa to Eastern Europe, then a dispersal following the migration pattern of the Indo-Europeans (especially Y-DNA haplogroup R1a) to Europe and South Asia.
A phylogenetic tree is built from T2e control sequences to provide further information on the relation among lineages including the Sephardic cluster.
Time estimates to the most recent common ancestor of the Sephardic signature T2e5 ranged all the way from after the expulsion - clearly impossible - to 415 000 years before present
On the contrary, T2e5 is found in Latin America (including Brazil), Iberia, and among Sephardic Jews who trace their ancestry to Iberia. Hence, if there is anything "in common" between the current T2e5 population, it is the geographical background of Iberia.
At least it is in regard to the connection with northwestern Mexico's T2e5. Dr. Bedford found the ideal "tribe" in this region founded in 1580's by northern border Portuguese and South Andalusians and other colonizers.
North and Central England shares an elevated frequency of mtDNA T2 haplotypes with the LBK
Hutterite
Only 6 out of 14 Y-chromosome UEP+microsatellite haplotypes and 3 out of 11 mitochondrial haplotypes that were present in the Hutterites were also present in the South Tyrolean population. The phylogenetic relationships inferred from Y-chromosome and mtDNA databases show that the Hutterites have a unique genetic background related to a similar extent to central and eastern European populations.
Mint látjuk, a szefárdok egy részét (mekkorát?) is csak a hite alapján minősíthetjük zsidónak.
Szefárd
Sephardim are not the same kind of "white" as Hungarians or Irishmen. But Hungarians and Irishmen themselves aren't identical either. A toszkán géntáblából mindenki megállapíthatja, hogy az mtDNA jól korrelál Európa többi országáéval. (Kivéve észak.)
Vagyis ebből azt sem lehet megállapítani, hogy elmentek és azt sem, hogy ottmaradtak az etruszkok. Mert etruszk gén nincs. De erre nincs is szükség, hiszen egyéb nyomokból az etruszkok távozása Itáliából igazolható. Ezen nincs is vita a történész társadalomban, csak a távozás célterülete vitatott.
Agrippa koronája
Kor: 12 BC, College VIII. Név: Cossus Cornelius Lentulus Hátlap: M AGRIPPA COS TER COSSVS LENTVLVS Agrippa koronája keleti nyomnak tűnik.
Itt valóban nem sugaras (radiant) koronát látunk. Inkább 3 ívnek tűnik, mindegyik tetején 3 kis gömb "kocsányon".
De 3 a római igazság...
Szt István "macskakarmos" (uncaria tomentosa) koronáján viszont a 3 kis gömb az egy tőről fakad. Cybele - Agrippa fejfedőjével? Miután konstatáltuk Cybele fejéke kapcsán a fríg-római kapcsolatokat (amelyek már a messapi tozzarellákat nézve többszáz évesek), számoljuk meg az oroszlános fogat kerékküllőit. Nem 12, nem 8, hanem
7.
Uruk
According to Dionysius the Etruscans called themselves the Ratsenna. This designation is confirmed by inscriptions which carry the words rasnaand rasnal in contexts which show reference to themselves. Much scholarly speculation has revolved around this name. Some believe it might derive from Semitic erets = "earth." It also might be related to the Hebrew root ratsah7521 "to delight in," "to be pleased with," or "to accept kindly." The female plural imperative in the Hebrew Pi'el form is ratsenah, literally "be satisfied," "by paying off a debt."
Etruscan verse = fire and versie = concerning fire. Compare with Umbrian pir, Greek pur, Dutch and Flemish vuurand vier,
Old Teutonic *fuir, from which we get our English fire.
Valcamonica
Az itt talált, kőbe vésett etruszk feliratok a Kr. e. IV-V. sz.-ból származnak, ezeket a feliratokat sikerült megfejteni. A feliratok közelében egy piramis alakúan kiképzett, kősziklával koronázott domborulat meghatározó eleme a Capo di Ponte mellett elterülő "Parco Nazionale delle Incisioni Rupestri"-nek (Sziklarajzok Nemzeti Parkja).
Még ma is talány a tudósok előtt, hogy miért tűnt el hirtelen a camuni kultúra Kr. e. 16 körül, röviddel a római csapatok megjelenése előtt. Az egyik legfontosabb szimbólumuk azonban kiállta az idők próbáját. A lombardiaiak a történelem előtti "rosa camuna"-t, a camuni nép "napábrázolás"-át választották jelképüknek.
Alban-etrusk
Mészáros (massacre): Hús etruszk: mish, albán: mish
HERENNIUS ETRUSCUS Caesar 250-251 Augustus 251 : Már sugaras koronával ábrázolva.
Falfestmény : Melyik az etruszk? A sápadtarcú vagy a rézbőrű?
A masons: Oláhok ?
Necropolis (Temető) - Mint a tolos.
Vegyes etnikum Nem látszik egyik sem alárendeltnek..
Index fórum a témában Durva képek, de szimbiózisra utalnak.
Messapian pottery
Messapian pottery is a type of Messapian ceramic, produced between the 7th century BC until the 3rd century BC on the Italian region of southern Apulia.
Trozzella = kis kerék.
Trozzella - Visszaáramlás?
The messapian style is characterized by different shapes among which a vessel with high handles - in Italian olla - who dominated in in all the peninsula of Salento. Modified by the addition of wheels applied to the handles, it is named « trozzella », the archetyp of messapian vessel.
/A túlképzett nyugatinak meg kellene mutatni, hogy nem igazán az egyLÁBú edény a lebes, hanem inkább a 3 lábú. A lebes (lábas) edényben főtt a leves. (soup)./
A messapi népet már a félig kár Herodot sem sorolja a görögök közé, hanem inkább yllír népnek véli. Ezek az yllirek nagy tolvajok lehettek, mert az összes görög kerámiafélét utángyártották. De még a phryg kerámiák közül is loptak. A trozzella kerámia gyártása BC 7.c-3.c. között található a nyelvészek által is yllír fajtának vélt nép között. A trozzella kerámiát "dauni" típusnak is nevezeik, mert a dan (yllír/lapyg civiliz.) népnél gyártották. Az edényt kútvödörként is alkalmazták.
Puglia - szemre szép
Érdekességnek: SILENUS = félig ember, félig ló (satyr)
(link)
Kerámiák
(λάκαινα; lákaina). A drinking vessel listed as a cup in Ath. 11,484f.;
Strabo was the first to refer
to the peninsula of Asia Minor (AM) west of the Taurus (Str. 2,5,24; 12,1,3; cf. Plin. HN 5,27f.; Ptol. 5,2) as a single unit by the name of
Asia in the narrower sense, as opposed to the continent of Asia. The term of Asia minor in this sense is first used in Oros. 1,2,26 (early 5th cent. AD).
Lexikon - ókori nevek
Phrygians - kunhalomépítők
The Phrygians arrived in Anatolia in 1200 BC, among the migrating tribes known as the "people of the Aegean Sea".
Temetési
urna - Macedonia
link
Történelemhamisítás?
Polat Kaya: Az örök Róma
A latin vidék - the town of TERRACINA
"Terracina: Terracina is a comune and episcopal see of the province of Latina - (until 1934 of the province of Rome), Italy, 76 km SE of Rome by rail (56 km by the Via Appia).
Terracina appears in ancient sources with two names: the Latin Tarracina and the Volscian Anxur (Plin. NH 3.59: "lingua
Volscorum Anxur dictum").
Érdekes, ahogy eljut a tűztől a bull-ig. A bika egy amerind nyelvben szintén tűz jelentésű.
The Turkish word "UT" (also in the forms of OT and
OD) means "fire"; but in the form "UT", it also means "cattle" and in the form "UT ER" means "Bull". Thus all of this refers to the name OGUZ" by using different expressions in Turkish.
On the other hand, the name ROMULUS in the form of "MOR ULUS" meaning "purple nation" represents Sun and Moon
believing Turanians who also went to ancient Italia and became the native peoples of the area.
Vajon miért pont a purple jelentését emelte ki a MOR szónak? Pedig az jelenthet még: fekete, barna, ló, oroszlán, kígyó, szerelem.. fogalmakat is?
Vajh ez a "Terracina" szinonímája a "Terra Sina" szónak ? ..még a gondolatba is belekékülök.... Vagy csak egy a sok "terra Si na" közül?
Ez a "Terracina" (Anxur) a sólyomnép nyelvén "Ank-Hur" ?
Az "Anxur" felbontható "Ankh-ur"-ra is. Ez esetben ugye szemúr a jelentés, míg az "Ank-Hur" esetében tüzesszemű. Egyik se tűnik
ősitáliainak...
Koronák érméken (radiate crown pic)
Róma
- így tanították
Verres was Governor of Sicily for three years. In his official position, he was judge of all civil and criminal cases. Every suit brought before him he gave to the party that could pay him best. Property was confiscated on false charges, and works of art of great value were stolen. By such a course Verres collected, it is said, property to the value of $4,000,000. Two thirds of this he expected to spend in silencing accusations. The rest he hoped to enjoy in peace, but Cicero's eloquence forced him to abandon his defence and retire into exile.
Finaly Henrik szótára:
Verguni, orum, hn. nép a rhoetiai havasokon. Rokona a fircoon-nak? Fergana?
vero, 1. [verus] (ősk.) k. igazat mond.
verres, is, hn. kan-disznó, kan.
Verres, is, hn. Cajus Cornelius, elhírhedt proproetor Siciliában; Ciceronak ellene mondott öt beszédje, a mellyel elitéltetését eszközölte, ma is megvan. Innen Verrius, és Verrinus, mn.: jus v. kétértelmű Verres törvénye és disznólé (kaszáslé);
Verrugo: volscus város Latiumban
Verruca, ae, nn. erődített magaslat az Athesis partján.
Aeser land - Umbri
Aesis fl., Aesis
Place: river Esino (Aesis fl.), Iesi (Aesis), province Ancona, region Marche, Italy
Name: Aesis fl., Aesis (Plin., Ptol., Mel., Strab.) Hesis (Peut., Burd.) Aesium (Strab.)
Etymology: Usually derived from the IE root *eis- 'to move rapidly', sometimes referred to as *ais- [DNGI, p. 255; Villar].
Compare in Italy with Aesernia (Samnium), Aesontius fl. (Venetia), Aesula (Latium). Outside of Italy, see Aeso (Tarraconensis), Aesica (Britannia), *Aesaronis (Sardinia).
Egyesek szerint Umbria a sok eső után kapta nevét. Régi városa Assisi.
Aszal: Another stem *as- 'dry' has been proposed [Villar, p. 219], that is the IE root *as- 'to burn' according to Pokorny.
The suffix -isio- is found in many IE names. Compare with Asseria (Venetia) and, outside of Italy, Asula (Baetica) and Asso (Tarraconensis). The many Greek names beginning with *as- could be derived from Greek asis 'mud, slime', from another IE root. (Mint olvastuk, a finnugorász etimológiában is van "logika": Szu=víz a török nyelvből és "a=görög fosztóképző" > "a-szu=víztelen".)
Két toll, vagy az ördög fattya?
Denarius from 79 BC, Head of Juno Sospita. Lehet asszociálni a bennu madárra, a hwarangokra...
Liutprand koldusbotja
Pesti István 2012 április
Nyitólap