A korona. The crown.
KORONA
A latin eredetű Corona van gyanítva a magyar KORONA szó ősének. (Az angoloknál CROWN, a görögöknél STEPHEN és indiában
TADZS szó van rá.
Említeni szokták itt a CORONA = KOSZORÚ jelentést, mert az ókorban sok
helyen koszorú formájú ékszer jelezte a hatalmat. Illetve a sport és egyéb területen kimagaslók jutalma is egy koszorú volt. Az első időkben nem használták
a korona szót az uralkodó fejdíszének jelölésére, csak később jött divatba.
A CORONATUS az fénysugarakat is jelent, mint a bibliai isteni család feje
körüli dicsfény.. A KORONA az KÖR formájú általában. A kr gyökből képezhették a korona szót... (choros Ariadne=táncparkett?) Aphrodite is
készített Ariadne számára kör alakú arany koronát. (stephanus Ariadne= Ariadne koronája)
arab: kallala =crown [Sem k-l-l, Akk kililu, Syr kalel, Amh aklil, kellele (surround; crown), Tig kella (go round)]
|
Korona nevek: Korona csakra: Sahasrara Kék korona: khepresh (Tutankhamon) Fehér korona: Hedjet, nefer-hedjet(nfr-D.t)
Kettős korona: Pshent (Egyiptom) Atef: Hórusz koronája Deshret: Vörös korona Kan: japán korona Kartir: Shahpur Tiara: Párthus cornucopia? Vorothrayna? Tiara: Pápai korona (ég ura?) Afsar: Pahlavi Aiwi: Avestan Taj: korona; Tajvar: király (turan?) |
|
A Magyar Szent Korona | |
Korea aranykoronája: Ezen a képen nem látszik, de hasonló csüngői vannak, mint a mi koronánknak. Figyeljük meg a stilizált 7 ágú életfát, ami magyar szimbólum.
|
Varga Géza
"E szerint a Szent Korona annak az új ötvös-technikának a kiemelkedő alkotása, amelyik a Volga-vidéken a IV. század dereka után, .. jelenik meg. Ennek jellemzői az elsősorban indiai piros almandint és színes gránátot meg mervi(?) üvegpasztát felhasználó rekeszes kőberakás és a filigránozás. (The technique is thought to have emerged in Egypt as early as the 12th dynasty (1965–1920 B.C.),) Hasonló tárgyak tömegét tárták fel Kercs kőből épített sírkamráiban (IV. század vége, V. sz. eleje), ahol ez a polichrómnak nevezett stílus már teljesen kifejlett formájában jelentkezett. A polichróm stílus korai előfordulásai II-IV. századi grúz és örmény sírokból ismertek" [Polychrome stílus (sokszínű) volt már Egyiptomban és az Indus völgyben is. Inkább a kazettás üvegberakásra koncentráljunk!]
Mükéné:
"The earliest known enamelled objects were made in Cyprus in around the 13th century BC during the Mycenæan period. Six gold rings discovered in a Mycenæan tomb at Kouklia were decorated with various vitreous coloured layers fused on to the gold."
Alánok, a lánok..
"A steppei viselet sajátos darabjai előkelő helyet foglalnak el a hun–alán mozgalom régészeti bizonyítékai között. Az erősebb bronzlemez alapon, szélein visszahajtott arany vagy aranyozott ezüst, 3–5 cm széles lemezabroncsok hossza csak kivételesen haladja meg a 30 cm-t. Általában 3-4 sűrűn rendezett sorban különböző nagyságú kerek, csepp, háromszög, rombusz vagy szabálytalan formájú rekeszekben domború, máskor laposra csiszolt, többnyire vörös gránátkövek (ritkábban más kő vagy színes üveg) ékítik. Járulékos elemként egy csoportjuknál a kövek közét granuláció tölti ki, a lemezek széleit, illetve az egyes mezőket filigránszalagok vagy préselt szegélydísz keretezi. Bőr vagy textil fejfedő (párta, fátyol) homlokrészére erősítve viselték. Feltételezhető, hogy a közrendű nőknél pusztuló anyagból készült (kivarrott?) párták voltak divatban [lásd Tuva.P.I.], egyes leletegyüttesekben bőrre varrt aranyozott gyöngyök (Pokrovsk), selyemmel fedett vászonra erősített félgömbös aranylemezkék (Batyr-tó [Kazahsztán] mellett) igazolják az egyszerűbb változat meglétét. Ismerünk 3 darabból összeállított (Kanattas [Oroszország]), egy lemezből készült, de a középrészt hangsúlyozó mezőkre osztott „ál-háromrészes” (pl. Berezovka, Csorna, Verhnee Pogromnoe) és tagolatlan példányokat (pl. Marfovka, Carev/Leninsk [Oroszország]). Az utóbbiak sajátos változatánál a keskeny, egy sor rekesszel díszített alapot a hun üstök díszítésére emlékeztető gomba alakú vagy kétfelé ívelő bővítmény (fríz) egészíti ki (Verhne Jablocnoe [Oroszország], Stara Igren’, Melitopol’ [Ukrajna]). A középrészt esetenként a többinél nagyobb kövek, máskor külön felmagasodó díszítmény emeli ki (pl. Kercs-Mithridates-hegy: a legszebb darab; Sipovo 2. kurgán: az egyetlen bronzdiadém, amelyet nem igazi rekeszek, hanem üvegberakások díszítenek). A leletegyüttesek (Jedrzychowice [Lengyelország], Sipovo, Melitopol’ stb.), az egyéb tárgytípusokon is megtalálható technika és díszítés („polikróm stílus”), valamint stratigráfiai megfigyelés (Dulceanca [Románia], ahol 3–4. századi gót telepbe beásott sírban fordult elő) a hun uralom korára keltezik. A hun diadémok eredete vitatott, egyesek a meotisi szkíta és a bosporusi viseletből, mások a szkíta kori Ázsiából és a hiung-nu kori Kazaksztánból igyekeztek levezetni. Valószínű, hogy a Duna-vidékiek stílusa Volgán túli területek iráni–barbár hagyományaiban gyökerezik. Az ismert hun diadémok száma kb. 25 (egyes töredékek meghatározása nem bizonyított). Elterjedési területük kirajzolja a hun birodalom előkelő steppei családjainak biztonságos lakóhelyeit: jelentős számuk származik Kazaksztánból és a Volgától keletre lévő sávból, zömük mégis a Fekete-tenger északi partvidékét kísérő füves pusztákon került elő. A román alföldön már kevesebb
található (Buhaeni, Gheraseni), Magyarországon egyetlen biztos sírleletből ismerjük (Csorna). Itt figyelték meg először in situ, női sírban a koponyán,
viseleti módját azóta több lelet igazolta (Sipovo, Gheraseni [Románia] torzított koponyával, Berezovka, Kara-Agac [Kazahsztán]). Többségük bizonyosan nők
sírjából származik, az ünnepélyes-reprezentatív női viselet része volt"
A polikróm stílus
(Amerikában a majáknál is megtalálható a polychrome stílus, de a türkiz-arany kombináció a moche kultúrában már megjelenik.)
"A régészeti anyag alapján úgy látszik, hogy a Kr.u. I. század közepére - II. század elejére az aorsz-alán (új leletanyag hordozói) hatására nyugatabbra húzódtak a roxolánok (a korábbi leletanyag hordozói). (Aranytorques a kobjakovói sírból ) Erre a korszakra jellemzőek a
kiemelkedő társadalmi helyzetű "fejedelmi" vagy "királyi" temetkezések, amelyek főként az Alsó-Don vidékén koncentrálódnak. Az itt bemutatott kör egyik
legjellegzetesebb vonása az újjászülető szarmata állatstílus. Az ún. arany-türkiz, illetve polikróm díszítési mód fő jellemzője, hogy türkiz
kőbetétekkel hangsúlyozzák az ábrázolt lények egy-egy részletét." Mint látjuk, a türkiz-arany kombináció körbejárta a földet...
Bakay: Őstörténetünk..
Az időrend tekintetében csaknem mindenütt abból indultak ki, hogy ezekben a sírokban nagy számban találhatók olyan tárgyak, amelyek egy új ötvöstechnikával, nevezetesen az ún. rekeszes kőberakással (elsősorban piros
almandinról, színes gránátról és üvegről van szó) és filigránozással készültek. A Fekete-tengerbe nyúló
Krím-félszigeten fekvő Kercs városában (az ókori Pantikapeion), az ún. Kórház utcában, a század elején jelentős sírkamrák tömegét tárták fel, amelyek
telis-tele voltak ilyen technikával készített szebbnél szebb tárgyakkal. (49) Mivel ezekben a mélyen fekvő, kőből épített sírkamrákban (katakomba) elhelyezett fa koporsókban jól keltezhető érmék egész sorozata volt (Gallus /351-354/, I. Valentinianus /364-375/, II. Valentinianus /375-392/, Il. Constantius /375-361/, etc.) a kutatók könnyű szerrel tudták keltezni az előkelő kercsi halottak mellé helyezett mellékleteket (kétélű kardokat, tőröket, íjakat, lemezpáncélokat, pajzsokat, ékszereket, tükröket, övdíszeket, ruhadíszeket, lószerszámdíszeket, etc.) a Kr. sz. utáni IV. század utolsó harmadára és az V. század elejére. Nem keltett sem meglepetést, sem kételyt nem váltott ki, amikor először M. I. Rosztovcev kifejtette nézetét arról, hogy a polichróm stílusnak nevezett új készítési technika itt, a Fekete-tenger melletti görög, elsősorban boszporuszi műhelyekben alakult ki a IV, században, s innen vették át a hunok, a germánok, az alánok és más népek. (50) Zavar akkor kezdett igazán mutatkozni, amikor ugyanezen anyagok alapján egy másik orosz régész, A. K. Ambróz egészen más elméletet állított fel, mondván a polichróm stílus Kercs táján már teljesen kifejlett formában jelenik meg, itt tehát nem alakulhatott ki. Nézete szerint a Duna-medencében jött létre, mégpedig csak az V. században.
| A gót rix-ek is Bizáncból kaphatták koronájukat...
gót korona Visigothic polychrome votive crown of Recceswinth, King of Toledo. Found in a votive crown hoard of c. 670 at Fuente de Guarrazar, near Toledo
(Madrid: Mus. Argu). 7.8" Typical of Visigothic taste. gót korona a Metropoliten Múzeumból (New York). Another votive crown of King Recceswinth. 7th c. (Paris: Cluny). The crown bears Recceswinth's name. Valamint a feketekalaposoknál...: Sarmatian gold diadem set with garnet, turquoise, and pearls. From Khokhlach kurgan, near to Rostov-on-Don, 1st century AD. State Hermitage Museum, Saint Petersburg.. "Az V-VII. században királyok, főurak ajándékoztak ilyen fogadalmi koronákat székesegyházaknak. A XII. században EL KHOSRAU sah egy íródeákja nem
kevesebb, mint 25 remekművű, drágakövekkel kirakott koronát említ a toledói székesegyházból. Ezek maradványa az említett 12 darab. Közülük a
legdíszesebbek SWINTILLA és RECESWIND nyugati gót királyok ajándékai. A csillárhoz hasonlóan felfüggesztett, különböző átmérőjű aranykoronákon
mélyítve, a koronákról lelógó függelékeken keretesen foglalt vagy átfúrva felfüggesztett drágakövek gránátok, hegyikristályok, ritkábban smaragdok." |
|
Isten szavunk eredete
"e szavak legtöbbje olyan, amit már kétezer évvel az Új Perzsa Birodalom létrejötte előtt megtalálunk az egyiptomi és más keleti írnokok tolla alatt és figyelembe véve azt is, hogy a birodalomban igen tekintélyes magyar nyelvű néprészek éltek, ezeket nem "kölcsönszavaknak", hanem eredeti magyar szavaknak kell tekintenünk. Vagyis inkább a perzsák kölcsönözték azokat az ősi magyar nyelvből. Ilyen szavakról van szó: Isten, Asszony, Arc, Kéz, Párta, Pajzs, Kis, Kicsi, Kos, Hab, Otthon, Sár, Ezer, Száz, Hét, Sok, Nád, Ár, Sátor, Ad és így tovább."
Koronák láthatóak ókori érméken , itt pedig Márai a koronáról mesél.
Korona
"1. A keresztpánt belső-ázsiai hun elem. 2. A párta belső-ázsiai és európai hun elem.
3. Az abroncs kaukázusi szabír-magyar elem. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Magyar Szent Korona hun-szabír-magyar birodalmi korona volt. Hasonló
keresztpántos koronák láthatók a hun barlang-templomok falfestményein is Ujguriában, a mai Északnyugat-Kínában."
"- Ra, title of sovereignty of the first Pelasgian king, who had reigned over Egypt (Uranus, Tum). The same personality of
prehistorical times figures in Romanian traditional songs under the name “Raiu imperat”. Raiu in the ancient language of the
Pelasgians meant rege, king. [Csak még akkor RAJA-nak hangozhatott!] In Romanian carols is mentioned “cununa raiului and domnului”
(Teodorescu, 90 / TN – the crown of the king and lord), and in another version “cununa rugului” (Marian, Nunta, 440), where “rug” is a vanished dialectal word with the meaning of rege, Gr. ryga, rex, see regas. The feminine form had been with the Egyptians Rait; in Greek and Roman theology ‘Rea (Rhea) = regina, queen, as was called the wife of Saturn, and Rhea
Sylvia, the daughter of king Numitor of Alba Longa, the mother of Romulus and Remus. In ancient French and in the Bressan dialect from Jura, ray, Prov. roi, rey = Rom. rege, king. In the idiom of the Gypsies of Transilvania and
Romania, in which we find many elements of the ancient Egyptian language, rai and ray."
"- regas, rex. In the history of Apollonius of
Tyr we also find the forms raga, ryga and riga."
Tekintse meg a világ legkülönlegesebb koronáit!
Az uralkodók fejdísze viselőjének hatalmát
volt hivatott szimbolizálni, s minél különlegesebb, drágább, több drágakővel ékesített koronát viselt a király, császár, cár, vagy éppen sah, annál
erősebbnek, nagyobbnak tűnt hatalma. A propagandisztikus célok tehát páratlan alkotásokat hívtak életre, melyek közül bemutatunk néhány igazán különleges
darabot.
(Sanda-Moon, Kada-Half, and Pahana-Stone). = sinhalese moonstones=holdkövek: Sri Lanka területén találhatók a legszebb példányok. A koronánk csüngői is állítólag holdkövek. Sri Lanka számos magyaros hangzású névvel dicsekedhet, pl. Tissa, Hun, Madar..
KORONA
s'ikhara a garland of flowers worn on the top of the head, hyoru at the top, above (K.); s'ikhan.d.a tuft of hair left on sides or crown of head at tonsure (TS.); sikhara top, summit of mountain, point or edge of sword (Pali);
Belső-Ázsiát felesleges emlegetni, mert arra minden fontos szavunk megtalálható. Azért a "görög eredetű" KORONA szó miatt megemlítek egyet: Madari
Koruna, Pakistan. Khm.. Elég korai görög település, ami madar.
Near KORONEIA
Village in Phokis
Strabo, Geography 9. 2. 29 (trans. Jones) (Greek geographer C1st B.C. to C1st A.D.) : "When they (the Boiotians)
got the mastery of Koroneia (in Phokis after the Trojan War)], they built in the plain before the city the temple of Athena Itonia, bearing the
same name as the Thessalian temple; and they called the river which flowed past it Kuarios, giving it the same name as the Thessalian river. But Alkaios calls it Koralios, when he says, `Athena Polemedokos (Warrior queen), who dost keep watch o'er the cornfields of Koroneia before thy temple on the banks of the Koralios River.' Here, too, the Pamboiotian Festival used to be celebrated. And
for some mystic reason, as they say, a statue of Haides was dedicated along with that of Athena."
Kurena (Part of Africa, under Greek)
The city of Cyrene (Shahat) is situated on the
remains of the ancient city of "Kurena", 621 meters above sea-level. The site is rich in archaeological mon uments, for the city was once next only to Athens in historical importance. Pindar, the ancient Greek poet, described it in one of his odes as ''the city built on a gold crown".
|
Balra/Left: Abesszin
korona: "Among the most spectacular items looted by the British from the fortress of Magdala in Ethiopia in 1868 after the suicide of King
Theodore are a crown and chalice of solid gold. Now in the Victoria and Albert Museum" Jobbra/Right: Asszír korona "Iraqi archaeologists found three very rich tombs, dating to about 750-700 BC, under the floors of rooms in Ashurnasirpal's harem. One contained this extraordinary gold crown: it has a trellis vine on top, with bunches of lapis-lazuli grapes hanging below it, supported by four-winged robed figures, standing on rows of pomegranates and rosettes." |
|
Faravahar: - a KORONA
The winged disc as depicted by the Persians above the image of the King represents the Royal Glory, which is known in ancient Iranian (Avestan) as khvarenah, or "Radiant Glory."
Khvarenah comes from the Avestan root khvar or "shining;" it is also the word for the sun. The word khvarenah is more abstract; it has the connotations not only of "glory" but of "divine grace." The sun-symbolism of the disc and the Mazdean concept of divine grace are thus combined. Khvarenah, in later Persian, became khurrah or farnah or farn, and still later became farr. If the Faravahar symbol actually represents khvarenah, then it should more accurately be called the "farr" rather than the "faravahar."
Érdekességnek: A HOUR, HORRIBILE stb szavaink őse, az ork "ORA",
magyar HEGY (orom), amiből az ÓRA szó is származik:
The choros in Greek comedy numbered 24, and interspersed songs displaced its function eventually. In
Balkans, the circular dances are known under different names: hora in Romania, kolo in ex-Yugoslavia, horo in Bulgaria, khorovod in Russia and choros in
Greece. The Magyar word kör means circle, while korona means crown .
"Bactria crown" keresés
Frantz Grenet - Religious Diversity among Sogdian Merchants in ...The man wears a winged crown with a solar symbol, and the woman, .... A Hephtalite coin from Bactria shows on one side the bare-headed nomadic ruler and on ..
Mint látható. általában luzername és passport kell, vagy pénz számos oldal megtekintéséhez... A mesekönyvekben a gót harcosokat ábrázolták marhaszarvas v. szárnyas sisakkal.
Koronák ókori érméken:
Körös (Cyrus)
Volt koronája.. Sapkáján 5 ágú csillagot viselt. Kourosh-e-Kabir 'Cyrus the Great' tomb Pasargard, Iran helységnél található.
... még koronák: Korona a Kaukázus környékéről. Megfigyelhető, hogy a kőberakás mennyire hasonlít a magyarok koronájára, bár a csüngők eltérőek. Megtalálható viszont az életfa ábrázolás a tetején.
A mintázatot liliomnak mondják. De nézhetjük stilizált madaraknak is.. A virág hasonló, mint a lombard koronán. A liliom minta (fleur-de-lys) a görögök járta területektől a lengyelekig, Shilla-tól a
Loire völgyig megtalálható, de legtöbb fennmaradt példányt Kr.u.1200-ból találtam. Azért már Kr.e. időkből is akad példa...
Mondják Atila kardjának is. Tőlünk került az osztrákokhoz. Kőberakás, mint a koronán.
A liliomos díszítés megtalálható
a
Margit-szigeten talált koronán és Silla egyik koronáján.
Mint látjuk, Kaiser Konrads II. (1024-1039) koronájáról hiányzik a bizánci alj. Neki nem küldött Dukász Mihály korona-alapot!...:-) Viszont a korona tetején korong-szerű fűzér található, mint Apulia frígiai eredetű kerámiáin BC 600-tól. Etruszk-Phrygia kapcsolat? Maga az ív pedig emlékeztet a KAR nép sisakjára, de a parthus tiarának is van valami hasonló "taréj" a tetején. Vajh mi célt
szolgálhatott?
A lengyel koronát szintén a pápa küldhette, mert hasonlóképp kereszt van a tetején. A lengyeleknél is gyakori a liliom, amely
"életfa" szimbólum is egyben. (Lengyel koronaékszerek)
Olesko,
kastélybejárat. Van itt minden.. szárnyas ember, életfa, oroszlán és kígyó... Szczerbiec
- a lengyel királyok koronázási kardja. Érdekes neve van...
Pár példa európai királyi házakból: Francia koronázási ékszerek; Dán korona; Szláv korona; A
lombard vaskorona; "Traditionally English and British crowns were decorated with fleurs-de-lis, symbolising the previous claim of English monarchs that they were also King of France." Osztrák Krone_Kaiser_Rudolf_II_Kaisertum_Österreich) Képsor helyett liliom-minta; Kör formájú korona; Német-Római korona
Hun korona:
Tulajdonképpen egy abroncs korona, ahol az abroncs egy stilizált
sárkány. Akkor még nem kereszt volt a koronák tetején. Pláne Kína környékén... A párthusoknál is madár volt a koronán. Az etruszk koronáról nem sikerült képet találnom, de a leírások alapján ilyen volt.
Perzsa tüskés
korona.
Sisak, Irán 1300 Kr.e. "..along with the style and types of the figures, point to Elam as the source. The water god might be either the Elamite Inshushinak or Napirisha.." metmuseum.. párthus madaras csat, elami madaras sisak..
Soproni korona
Kees Bakker: Európa hatszor született...
"..Egy ilyen tárgy az
a korona, ami a soproni régészeti múzeum tárlatának egyik remeke... A ‘korona’ egy sor szöggel egymásra csatolt öntött bronz lemezből áll. A köralakú
borítólapot geometrikai jelek díszítik. Az oldalán kerékalakú díszítések láthatók. Szakértők ebből azt következtetik, hogy a tárgy egy olyan rítusban
szerepelt, amelyben a nap vagy a csillagok központi szerepet kaptak. A soproni korona még rejtélyesebbé válik attól, hogy nem egyedülálló. Hiszen Soprontól
ezer kilométerre, egy dél svédországi mocsárban ugyanolyan tárgyat találtak."
Svédországban találtak mást is: 18 db királysirt - hármas halmot - Uppsala környékén. Ork koponyát Gotlandon s számos magyaros hangzású helynevet.
Svéd helynevek:
Hunared N57.9666667 E13.7333333 Hunna N56.7166667 E14.5833333 Hunnamala N56.4333333 E14.9 Hunnamala N56.4 E15.0333333 Hunnebostrand N58.4333333 E11.3 Hunnebyn N58.7333333 E12.3833333 Hunnekulla N58.5833333 E14.0833333
|
Hunnemara N56.1666667
E14.9 Hunnestad N57.1 E12.35 Hunnestorp N56.4 E12.9333333 Mada(r) N57.1333333 E15.4666667 Banatorp N58 E12.8 Karda N57.1666667 E13.9166667 Kardis N66.9666667 E23.7833333
|
Avesta N60.15
E16.2 Avestbo N59.95
E15.8333333 Tolarp N56.7
E13.0166667 Tolanga N55.6333333
E13.7666667 Ardal N57.6972222
E11.8297222 Ardala N58.35
E13.3333333 Sala N59.9166667 E16.6
|
|
Balra/Left: Esküvői korona: "According to ancient custom, on the day of the wedding, the bride is crowned with a 'Jerusalem of Gold' bridal crown, a golden crown depicting the walls of Jerusalem. "
Jobbra/Right: Meroe koronája "This unique object was found in the tomb of a queen, who, according to Reisner, belonged to the period of King Piye. " |
|
Corona di stile bizantino (Kamelaukion)
kamelaukion: tall cylindrical hat worn by Orthodox priests. AD 12 century.
Kamelaukion
Szicilia 1
Szicilia 2
Szicilia 3
Magyar korona
Mint ismert, a katolikus vallásban kereszteléskor egy régebbi szent nevét kapja keresztnévként a felekezet új tagja. így lett a pogány István neve szent Stephen után vagy Géza királyé az ismeretlen szent után. Szent Koronánk, amely neve először 1256-ban van így említve, a bizánci Komnenosok koronáihoz hasonlít. A magyar korona keresztje ismeretlen időpontban, helyen és módon elferdült. Véletlenül az egyik síkban 23,5 fokot, a rá merőleges síkban cca 5 fokot ferdült. Illuminátusok ? Ahol a korai szláv "sz" (c) megjelenik: http://mama.csad.ox.ac.uk/monuments/1955-38.html /Kara Sandikli (Brouzos)
Arany korona: Itt különböző arany koszorút láthatunk, melyek legjobban a sportolók elismerő győzelmi fejdíszére hasonlítanak, hiszen a Kr.e első évezredben már feltűnik az "igazi" korona.
A Bajkál környéki, Chile/Tingling nép koronája: 3-3 csüngővel, tetején két sarkan. Legjobban a magyar pártára hasonlít.
Kan-muri:
"An interesting fact to share: many Toyota sedans have been named after variations of the word Crown. There's the Toyota Corona, where Corona is latin for crown, and there's also the Corolla, which means small crown and usually refers to the small center "crown" of a flower. The Toyota Camry gets its name from kan-muri, meaning small crown."
Kobra
""Etymologically, the word comes from the Sinhalese (majority language of Sri Lanka) word for cobra, which is pronounced Nah-yah. When Linnaeus called it "Coluber naja", he was undoubtedly doing so on the basis of what he was told the animal was called in its home country, and against the background that "j" is pronounced as "y" in Swedish - his intention was clearly Nah-yah." (Naja
hannah=királykobra)
"kobra= NAG. (hindi)
NAG sounds like the English word for an old-run down horse. Imagine a really old horse. Now stick
the image you have created, the horse, to the meaning of the Hindi word. The meaning of NAG is cobra. Imagine a Cobra riding a nag. "
"Latin uraeus, from Greek ουραιος, representing an Egyptian word for snake."
"The Egyptian uraeus (“cobra”), the snake symbol on the pharaonic regalia, has been linked in detail with Dravidian forms of snake worship, including a priest’s possession by the snake’s spirit.
Dravidian cremation rituals for dead snakes recall the ceremonial burial of snakes in parts of Africa.106 Others have added the similarity between the
Dravidian naga-kal (Tamil: “snake-stone”, a rectangular stone featuring two snakes facing one another, their bodies intertwined) and the intertwined snakes
in the caduceus, the Greek symbol of science and medicine."
A kettős kobra szimbóluma volt a kushita fáraoknak. Kedvelt amulett a maghreb népnél valamint az ókori Karthagóiaknál.
Maghreb: MOROCCO (Al-Mamlaka al-Maghrebia):
Madarh city Province de Nador Morocco 35.05
-2.3383333
Gara city Province de Larache Morocco 35.0333333 -5.75
Tisaguin city
Province de Tiznit Morocco 29.2 -10.1666667
Tisakt city Province d' Al Hoceima Morocco 35.0102778
-4.4666667
Tisal Atarene city Province d' Essaouira Morocco 30.8833333 -9.4333333
Tisalli city Province de Nador Morocco 34.95 -3.35
Raba Jdima city Province d' Er Rachidia Morocco 31.9666667 -4.45
Rabat city Wilaya de Rabat-Sale Morocco 34.0252778 -6.8361111
province or city of Nador, a RIF hegységben, Gibraltar közelében
Itt található Ceuta város, aminek ókori neve Hét testvér?/Septem Fratres volt.
Figyeljük meg a sisak formáját!
Mint a gót sisakok, csak kereszt is van a tetején.
A képre
kattintva bejön a nagyobb méret.
"A uraeus was a representation of a sacred asp or African hooded cobra, worn on the head-dress of ancient Egyptian royalty. The emblem migrated to Phoenicia, and is also found in Mexico and India."
Kobra korona
"Sebek was usually portrayed as a man with the head of a crocodile, crowned with the solar disk and uraeus (cobra), or plumes and a pair of horns. "
"The Uraeus Crown was connected with the goddess
Wadjyt, which makes Sir Arthur Evans' discovery on the site of the lower part of diorite statue of a seated Egyptian figure identified from the
hieroglyphic inscriptions as a priest of Wadjyt all the more striking. (The Palace of Minos, 4 vols., London: Macmillan, 1921-1935)"
Kleopatra:
"this Greek image is combined with the Egyptian royal symbol of a triple uraeus on her head. " A pápánál meg 3-as kereszt a pásztorbot. (Tulajdonképpen életfa.)
"Examples of imitation are the hair style of Greek kouroi, and
the uraeus, cobra, on the head of the pharaoh." "The tripod [háromláb] cauldron, Greek lebes, lebet- [lábas], is El's house, El beit. In Latin
it is cortina, which suggests the Greek kerata, horns, and in-, force. The Topprakali cauldron has bulls' heads round the rim. "
Kör szavunk - szláv
közvetítéssel: ..:-) korkornikina stat. [Newman] = round
Érdekesség:
Bee (méh) sE$kE$ i-sE$kE$ [széké]
(Alsó-Egyiptom népe is méh/ary volt.
Mondjuk arra inkább BIT.)
Nyelvcsaládok, ha találkoznak:
"The Hebrew abba = father, corresponds to the Hausa/Hahm baba = father, and to the Dravidian appa = father. (APA szavunk)
The Hebrew ha’nock = the chief, corresponds to the Hahm word nok = “first ancestral chief”
The Semitic word wadi = river, corresponds to the Sanskrit "nadi" = river."
Korai görögök:
"LANGUAGE OF MINOAN INSCRIPTIONS Since the Eteocretans were Manding speakers] we can read the Minoan inscriptions by comparing the Vai and Minoan scripts to discover analogy in the shape and form of the Linear A characters and the Vai characters. Once this is done we give the Linear A sign its value in the Vai script, and then use
Malinke-Bambara to read the signs."
Stemming from statements made by ethnologist Marcel Griaule concerning the language of Mali
groups and their linguistic relation to the early Minoan scripts, this book proposes and studies the link between Linear A scripts and the possibility that Niger-Congo is the origin of these signs. By identifying and deciphering sings and comparing grammar and phonological characteristics,
the book suggests that Niger-Congo is the birthplace of these linear signs. The Minoan script Linear A is deciphered, and Niger-Congo is examined for its
significant structural makeup, its phonological character, and its representation of signs.
Korona
"Hungarian, Czech, and Slovak: from korona, koruna ‘crown’ (from Latin corona ‘garland’, ‘chaplet’, ‘diadem’)."
The
"karonkka"
The traditions also include a celebration in the evening .
For this celebration the word karonkka is used in Finnish and in Swedish (written karonka, but this word is not used and not even known in Sweden). The
origin of the term is probably Russian, koronka being the diminutive of korona (meaning crown). Celebrating this important step towards the doctoral degree
undeniably has some association with a coronation (Russian koronovanije). "
"Houri
also spelled Huri, Arabic Hawra, plural Hur, was in Islam, a beautiful maiden who awaits the devout Muslim in paradise. The Arabic word hawra signifies the contrast of the clear white of the eye to the blackness of the iris. From "hawra" stands the word "aura", designating the bright light surrounding the heads of the saints."
|
Balra/Left: A csornai diadém (Budapest-Csatáron találtak még rosszabb állapotban ilyent) a Kárpát medence legszebb "hun" diadémja.
/Nemzeti Múzeum/ 158 "ékkő" (gránát, borostyán, kameol és üveg) díszíti az abroncs formájú diadémot. Hasonló ékszerek kerültek elő a Kaukázustól Lengyelországig tartó területről, ahonnét a "hunok" érkeztek. A csornai diadém kb 430-450 táján került a temetőbe.
Jobbra/Right: Diadém. Fekete tenger (Northern Black sea) északi partvidéke, 5. c. C.E. |
|
A szkíta korona - Usten
Női fejdísz a korai oroszoknál:
"There are discernable three main variants of venets: 1. flexible metal (silver, more rarely bronze); 2. nalobnyj ("on brow") venets with "povyazka" (venets-band) of brocade and sometimes wool or linen fabric, embroidered and richly ornamented (same as chola/nachil'nika above?); 3. venets from metal plates, strung on threads or cords. (Pushkareva89)"
KORONA szavunk eredete: Mamara nyelven a kobra (ureusz kígyó) koron*. Mint ismert, a fáraok fejdíszének
(deshret stb.) részét képezte a kígyófej. Vagyis a fárao fején koron* volt. A mamara és bambara nyelvnek a minotian
vonatkozásai miatt is nagy jelentősége van. ("Linear A" nyelve!)
|
Természetesen véleményem szerint is a végső forrás a kr gyök. Kör szavunk.
Koronapótlás
Margitszigeti korona - marg-aréta díszekkel
Kushan ornamentika.
Korona képek
Zsigmond
Bosnyákok
Megfigyelhető az Anjouk előtti liliomos ábrázolás vagy a margareta virág is.
Susanna - nem a "susa=LÓ" után..
Minél inkább terjedt a letelepedés, annál kevesebb lett az erdő, csak helyenként maradt egy-egy liget (nemora és lucus). E ligetekben lakott az istenség, itt tartózkodtak - a rómaiak hite szerint - a megholtak lelkei, valamint a lares-ek, a kik eredetileg a polgárok mesgyéit, utait és keresztutait őrizték, később a polgár házának is őrei lettek.
A mezők és ligetek istenei közül említendő még Diana, ki a rómaiaknak Janus mellett a legősibb isteni lényei közé tartozik. Dianát mint a ligetek istennőjét "Nemorensis"-nek is nevezték. Ez istennő legfontosabb ligete volt az Ariciai Diana-liget és szentség a Némi-tó mellett; maga a tó neve és az istennő mellékneve is a ligettől (nemor) származik. E szép és forrásokban bővelkedő vidék a tó mellett az istennő legkedvesebb tartózkodó helye volt; a tó tükre volt az ő tükre, ebben jelent meg mint a Hold istennője.
Érdekes, hogy a rómaiak a babó, vagy lóbab (Vicia faba) szirmait a halál jelképének, a szirmokon levő fekete foltokat pedig gyászbetűknek (literae lugubres) tartották s azt hitték, hogy a megholtak szelleme a babó termésébe vándorol.
Az Anjou liliom már III. Béla nagypecsétjén feltűnik. Vagy később az Aranybullán. De nézhetjük szárnyas lándzsának is..
..még magyarok - I.Endre koronázása egy kevésbé szent koronával.
Ugyanitt Geo-bitzasz, Turkia királyának képmása a magyar Szent Koronáról.
"A curiális comes, akárcsak előbb a nádor, elnökölt a királyi jelenlét bíróságán. Szembetűnő a magyar bírói szervezet fejlettsége, ha meggondoljuk, hogy nyugat legelőrehaladottabb országában, a Plantagenet-ház Angliájában az udvar csak 1178-ban nyert külön bírói széket (capitalis curia regis)."
II.Géza ólombulláján is gömbös végű kereszt, amit Konstantinápoly urainál is láthatunk.
Imre király nagypecsétje 1198-ból. Liliomos koronával a fején.
Hoax ?
..vagy valakinek megvan az eredeti reprója?
Egy blog
Imre koronázása, II. László valamint III. István koronázásán a háttérben ki tudja megmondani mit keresnek piramisok? Vagy ez is photoshop?
Képes krónika
Miként a blogon látjuk, azonképpen a Képes Krónika lapjain is:
Ezek a bécsiek el akarják hitetni, hogy a magyarok valami szőke cigányok. Másképp valóban mit keresne a koronázási aktust ábrázoló képen az egyiptomi piramis? Hab a tortán, hogy az iskolában tanultakkal ellentétben nem a Szent Koronával koronáznak eleink.
Itt is
Fejfedők
Mongolok Kínában - üveges tánc.
A képek között a sapkásat nem mutatják. A Szt Korona textilváltozata.
Helyette más forrásból mongol sapkák.
Kínai fejfedők.
Agrippa utánérzete: http://www.asianartnewspaper.com/sites/default/files/styles/thumb_745_516/public/articles_additional/Empress%20festive%20headdress.jpg
Csüngőkkel: link: http://www.robertharding.com/810-7899.shtml
A miao kisebbségnél meg marhaszarvas fejfedő.
ethnic-groups-in-china/
(Amur) Orochons/Oronchons/Elunchun
Oroqen sámán - fején kismadar.
Sámánkorona - Dukász Mihály ajándéka lehet...
Képek: ngapho.htm
In my case those ancestors are Balts, the tribal peoples who lived in the regions adjoining the Baltic Sea. Research identifies at least 10 Balt tribal nations of which the name of three are still well known: Latvians, Lithuanians and Prussians. These indigenous peoples resisted conversion to Christianity for several centuries after genocidal religious warfare had forced most of Europe to bow to the 'Christ'. A hostile, cold, wet climate was a very effective barrier against invasion from Christian Europe to the south until the German knights planned military campaigns in the winter, finally realizing that thick winter ice in swamps and marshes would support the weight of mounted armored knights. The Baltic (Northern) Crusades, Livonian Crusades and Wendish Crusades (against the Polabian Slavs) that began in the 13th century continued the military aggression and forced conversions in the Baltic region of the previous century. Baltic kingdoms and tribal principalities around the southern and eastern shores of the Baltic Sea were invaded by Christian kings of Denmark and Sweden, the German Livonian and Teutonic military orders, and their allies.
A mikmaq indiánok Kanadában élnek. Shaman is volt közöttük. S annak fejdísze nem shapka. Emlékeztet a Szent Koronára, miként a Komnenosok fejdísze.
Keresés
Indián Amerika - 3 - Templomosok Amerikában? - Flagmagazin ...
2011. febr. 5. ... Legenda volna ez az utazás? Ám az Óceán túlpartjáról különös bizonyosságra leltek. Új-Skócai területén élt egy indián törzs, a mi'kmaq-kok
Népvándorlás
"CANADA": Micmac Indián 'Kanata' = Óriás Falu. Már egy kanadai törzsnek mondták anno, hogy "mentekutana", de ők mégse.. A mikmag indiánoknak is szólt: Lnui menikuk. Mégis maradtak.. Figyeljük meg a szép szaka mintájú sapkájukat!
Mikmaq
Új-Skócai területén élt egy indián törzs, a mi'kmaq-kok, vagy micmac-ok. Ma is élnek úgy 20-25 ezren. Hatszáz éve talán 3000-3500 főt számlálhatott a törzs. Persze ők is megszenvedték az indiánháborúk időszakát.
Egy kis kitérő: az 1972-es népszámlálás szerint tízezer micmac indián élt az Egyesült Államok és Kanada területén. Harmincöt esztendővel később a létszámuk meghaladta a 25 ezer főt. 2,5%-os éves népességnövekedés. Mutatja egy nemzet élni akarását. Miközben Magyarország lakossága több százezer fővel csökkent ugyanazen időszak alatt...
Szóval a micmac indiánoknál mesélnek egy mitikus hősről, Glosscapról, aki megtanította őket a földművelésre és a vadászatra. A legenda szerint volt egy földrengés, de megjelent Glosscap és megmentette a micmac indiánokat, hajóira engedve őket. Vajon Henry St Clair és hajósai járhattak a micmacok földjén?
A legenda szerint egy esztendeig éltek itt. Talán éppen a földrengés miatt távoztak el? Vagy voltak, akik ott maradtak?
Rhode Island szigetén áll egy építmény, a Newport torony. A vizsgálatok szerint talán szélmalom lehetett és a XVII. században épült, amikor az európai gyarmatosítók már berendezkedtek errefelé. Ám más vizsgálatok korábbra teszik a keletkezését és azt mondják, mindenképpen Kolumbusz előtt épült. S nem az indiánok építették, hiszen akkor tele lenne a keleti part hasonló építményekkel. Így van, aki azt mondja, hogy a vikingek építették, vagy a XV. században erre felé járt kínaiak (!), de sokan Henry Sinclar és a templomos lovagok mellett teszik le a voksot.
Nganasan sámán
sámán: az "isten szeme" vagy az "ég karma" ? ..esetleg a Hold szeme?
Some ethnolinguists claim the word derives from the Chinese scha-man, while others claim it's from the Pali schamana, a term used for a Buddhist monk.
Article Source: http://EzineArticles.com/5041917
Délen
Although this effigy vessel is from the Recuay culture, it is extremely unusual in representing a combined, part-human and part-animal being. The fanged mouth would appear to be a reference to felines, whereas the rest of the figure seems human. The creature holds a trophy head in its left hand and has a second mouth squarely planted in the back of its neck. Both motifs are echoed in the art of Ecuador and may reflect Ecuadoran Amazonian influences at Recuay.
Mads Phikamphon néven (álnéven?) küldte ezt a linket egy kedves netező.
Pesti István 2008 junius