Horn

A szarv

Noria

Nornák
A három nőtestvér közül Urdhr a mult istennője, Verdhandi a jelené, Skuld a jövőé; mind a hármat együtt Urdhir (angolszász wyrd, ó-felnémet wurt) néven is evezik.
Görög analógiájuk a Moirák, római pedig a Párkák. Sorsistennők

Nóri is a dwarf from the Norse mythology
NARE (Swahili slang for fire)

Szimbólumok
Odin, a jelkép 3 szarv.
The Norse gods are of three different types:
Aesir - the gods of the tribe or clan, representing kingship, order, craft, etc. (incl. Odin and Thor)
Vanir - gods of the fertility of the earth and forces of nature (incl. Freyr and Freyja)
Jotnar - giant-gods who are in a constant state of war with the Aesir, representing chaos and destruction

Más szimbólumtár
ITALIAN HORN (Cornu, Cornicello, Wiggly Horn, Unicorn horn, Lucifier's horn or Leprechaun staff). The ancient magical charm or amulet worn in Italy as protection against "evil eye" has also been linked to Celtic and Druid myths and beliefs. Szemmelverés ellen, mint Miriam ill. Fatima keze.

Szarv és isten
Mint láttuk, Balambér egy bukott angol lehetett, hiszen szárnyai voltak, de a fején viszont szarvak. A linken szarvas isten képeket láthatunk.

Turicumi
A kelta időkben ő Szarvas-Isten képében jelenik meg. Őt egyesek Cernunnos névvel illetnek, habár ez a név nem több mint tudós feltevés (kitaláció) ami egy részben átírt feliraton alapszik. A Szarvas-isten kőbe vésett ábrája a római kori Galliából maradt ránk és ma Párisban a Museé de Clunyban őrzik. A felírat így hangzik, hogy: ERNUNNOS. Ezt másították meg derék tudósok ra (mert nekik a szarvak láttán hiányzott a kezdő "k"-betű). Így is lehet történelmet írni… Erre aztán, még derekasabb nyelvészek nekiugrottak etimológizálni és kieszelték, hogy: Cer valószínűleg az indoeurópai ker nöni gyöknek a megfelelője; ő {Cernunnos} az az isten, aki növekedési erőkkel lehet kapcsolatban, amik a fején szarvakként nyilvánulnak meg.

Pán: az erdei tisztások és hegyi legelők védő szelleme, kinek tisztelete Arkádiából terjedt el nemcsak a szárzaföldi Görögországba, hanem Kis-Ázsiába és a szigetekre is. Homeros szerint Hermestől és Dryopsnak egyik leányától származott, mások szerint Zeustól és Penelopétól. Már születésekor olyan sajátságos alaku volt (szarvakkal, baklábakkal, farkkal és szőrösen), hogy még saját édes anyja is megriadt tőle... borzalmat is kelt az emberekben és páni félelmet ébreszt bennök, mely rémító hangján alapszik. Jósló tehetséget is tulajdonítanak neki, sőt azt állították, hogy Apollót is ő tanította a jóslás tudományára.

Pán, a kecskelábú görög. Kecskelábú, kecskefejű erdei isten. Jellemzője a pánsíp.

Charon's obol
Chthonic wealth is sometimes attributed to the Celtic horned god Cernunnos, one of the deities proposed as the divine progenitor of the Gauls that Julius Caesar identified with Dis Pater. On a relief from the Gallic civitas of the Remi, the god holds in his lap a sack or purse, the contents of which — identified by scholars variably as coins or food (grain, small fruits, or nuts) — may be intentionally ambiguous in expressing desired abundance. The antler-horned god appears on coins from Gaul and Britain, in explicit association with wealth. In his best-known representation, on the problematic Gundestrup Cauldron, he is surrounded by animals with mythico-religious significance; taken in the context of an accompanying scene of initiation, the horned god can be interpreted as presiding over the process of metempsychosis, the cycle of death and rebirth, regarded by ancient literary sources as one of the most important tenets of Celtic religion and characteristic also of Pythagoreanism and the Orphic or Dionysiac mysteries.

Knum
Első ábrázolása istenként álló kos alakban van, mint Ovis longipes palaeoaegyptiacus. Erre a fajtára a hosszú elálló csavart szarvak, a magas termet, a hosszú láb és farok jellemző, valamint erős gyapjú a nyakon és a vállakon. Annak ellenére, hogy a Középbirodalomtól ez a fajta már nem található meg Egyiptomban, Khnum isten a Késő korig ezekkel a szarvakkal a fején jelenik meg.

Dán szarvas
Mint látjuk, a görög PÁN és a római SYLVANUS mellett a dánoknak is volt szarvasuk. Észak-Anglia is büszkélkedhet ilyen lelettel: Belatucadros.

Felszarvazott istenek
What the Indus Valley seals of the horned God suggest is that there is an undeniable connection between the horned God Pashupati and the horned God of the Celts, Cernunnos. This connection between the two is best illustrated by comparing a couple of the Indus Valley seals to the depiction of Cernunnos on the Gundestrup Cauldron (dated between 4th - 1st Century BCE).

A hunoknál is..
Azt írja Csornai Katalin a nemrég megjelent "A hunok öröksége" c. kötetben, a Si Csi és a Hou Hanshu alapján, hogy a hunoknál " minden méltóságból kettő van: egy bal- és egy jobbfelőli. Ez megfelel a hunok területi berendezkedésének, a balfelőli méltóságok a keleti területeket lakták és uralták, míg a jobbfelőliek a nyugatit, a danhu pedig középütt tartotta udvarát. ... A négy ... szarv (vagy más fordításban: négy ... sarok) országnagyai a danhu rokon nemzetségeiből kerültek ki. ... A danhu-i cím elnyerésére kizárólag a négy szarv méltóságai voltak jogosultak, ezek mindegyikét a danhu fiai és fivérei töltötték be."

Tibet
Az ország négy nagy közigazgatási egységre oszlott, melyeknek szarv (tibetiül ru) volt a neve. (Perzsában a "ru=folyó".) Minden egyes szarv két további osztályra volt felosztva, s ezek ezredekből álltak. Az egész felosztás a nomád népekre jellemző katonai-adminisztratív szervezetre emlékeztet. A tibeti állam magva, ahonnan az országegyesítés elindult, Dél-Tibetben, a Felső-Brahmaputra völgyében volt, a mai Bszam-jasz-kolostor környékén, a Jar-klungsz-völgyben. A tibeti törzsek feltehetőleg északkeletről, a Kuku-nór vidékéről jöhettek ide a birodalomalapítást megelőző századokban.

A nagy Szrong-bcan szgam-po is itt hozta létre a birodalom központját, Ra-szát, mely szónak a jelentése fallal körülvett város, s melynek neve később Lha-sza az istenek helyelett. Mindvégig ez a település maradt Tibet központja.

Szkíta kincs
Az isteni androgínára (a kétneműség görög elnevezése) több ókori példa is ismeretes.  Az egyiptomi fáraó, Akhenaten például úgy fohászkodott Atonhoz, mint "apjához és anyjához" egy személyben. A görög Dionizosz isten "nőies-férfiként" ismeretes, akit gyermekkorában évekig kislányként neveltek. A Rig Védában szereplő Istennő, akinek neve Aditi (Végtelen), úgy jelenik meg, mint az istenek ősanyja, aki teremtő szimbiózisban él a hím nemű Dakshaval: „Adititől született Daksha és Dakshatól született Aditi.”

Közel-Kelet

Szarv és isten- Kornél = Horn ÉL?
Ráadásul minden településnek saját istenei voltak,igy aztán az emberek is rendelkezhettek saját istennel. Az ég a levegő a föld és a viz istene volt a leghatalmasabb,az ég megfelel a tűz elemnek.Az elemek négyes rendszere tehát a suméroknál is felismerhető. Kr.e.5000 körül An,az Ég volt a vezető isten ,kettős természetével. Annyira régi volt,hogy egyszerre akár két nemmel is rendelkezhetett, egy elmélet szerint tőle származtak a többi istenek. Két arcú Janus isten is tőle származik Rómában?

A nevezetes Gudea-vázán sárkányok vannak. Gudea herceg védő istenének,Ninigiszidának az Igaz Fa Urának az állatai. A szövegből kiszűrhetjük, hogy a sárkányok a Tejút jelképei. Kettősen csavarodó testük a Titkos Tudást,a világegyetem ismeretét jelképezi. (DNS?)

A sok isten élén a kozmikus hármasság állt: An,Enlil és Enki. De volt egy asztrális hármasság is, akik közül Nanna holdisten volt a legfőbb. Utu,illetve Udu napisten volt, mig az Esthajnal csillagot a szépségistennő Inanna személyesitette meg. Ő volt Vénusz, illetve Aphrodité sumer elődje.

A szarvkoronát a legnagyobb istenek rangjelzéseként négy szarv diszitette. A kisebbi istenek kevesebb szarvval rendelkezdtek, fejfedőjük sem volt csúcsos.

Naram-Szin sztélé
Közvetlenül a hegycsúcs előtt áll a király, mindenki más előtt (a hadrend élén); a többi emberalaknál csaknem kétszerte nagyobb, csaknem olyan nagy, mint a hegycsúcs. Bikaszarvval díszített sisakot vagy szarv-koronát visel: isteni minőségének jelvénye, mint termetének az arányokat széttörő nagysága, meztelen testfelületének gondos kidolgozottsága, vonzó férfiereje is.

Érdekességnek:- édes szarv
A horvátok rogačnak hívják, amit a rog, azaz szarvszóból eredeztetnek, szerintük ugyanis leginkább erre hasonlít. Magyar neve régi legendát idéz: Keresztelő Szent János a pusztában állítólag csak ezen a növényen élt.
Más szakemberek szerint azonban a "Regéc" név a szláv "szarv = regéc" szóból ...

Még isten se volt..
MIÉRT VAN MÓZESNEK SZARVA???
„És midőn leszállana Mózes a Sínai-hegyről, tartja vala a bizonyság két tábláit, és nem tudja vala, hogy szarvas volna az orcája az Úr beszéde társalkodásából.” (Ex 34,29)

Nehéz nyelv a semi- mondta az arab ügyvéd is, amikor eredetiben próbálta olvasni a koránt.
Akit látunk, az Mózes becsukott szemmel, a két kőtábla átvételének pillanata ez. Mózes fején sugárzás. Nem szarvak voltak, ez csak a téves kiejtésből eredő hiba. Héberül ugyanis a szarv keren, a sugárzás pedig kárán, a mássalhangzók ugyanazok, csak a magánhangzók mások.

Meleg szarvak
A Dániel 8-ban szereplő látomást (8: 1-14) az angyal magyarázza (8: 19-26). Kommentárok szerint, ez az egész látomás már a múltban (számunkra) beteljesedett. A kos a médek és perzsák királya. A bak a görög birodalom. A nagy szarv az első király – ez Nagy Sándor volt, aki meghalt kr.e. 323-ban. A szarv letört, és négy nőtt a helyére. Nagy Sándor után, a birodalma négyfelé szakadt, és az egyik (keleti) államhoz tartozott Judea. Egy kis szarv nagyra nőtt az egyik szarvból. Ez IV. Antiochus Epiphanes volt, aki próbálta kiirtani a zsidó vallást. Erről I. Makkabeus könyvében lehet olvasni. Ő lépett be a zsidó templomba és disznót ölt a szentélyben, hogy azt tisztátalanná tegye. Megszüntette a mindennapi áldozatokat. Júdás Makkabeus hadserege visszanyerte Jeruzsálemet, és újra megszentelték a templomot, kr.e. 165 decemberében – ez a Hanukkah ünnepnek az eredete

A Vulgatában a qāran megfelelőjeként a cornuta esset szóalak szerepel. Jeromos maga nem kommentálta a részletet, így nem tudhatjuk, hogyan értelmezte saját változatát, de — mivel sémi anyanyelvű tanárai és segítői voltak, és az övétől eltérő görög fordítást, illetve fordításokat, valamint a korábbi latin szövegeket is jól ismerte — biztos, hogy tudatosan vetette el a Vetus Latina glorificata est-jét, és választotta ezt a megoldást.

Kan-an - altar
Izr. fiainak felfogása szerint nem volt szabad a természetes követ megmunkálással "megszentségteleníteni" (20,25); de ebben nincs maradványa a kő fetisizálásának. Lépcsőt nem építettek az ~hoz, "nehogy meztelenséged látható legyen" (20,26). Kőből rakott halom a Megiddóban feltárt kánaáni ~ is (kb. Kr. e. 2700). Az oltár jellegzetes tartozékai a 4 sarkán a szarvak (1Kir 1,50; 2,28); más népek köréből is ismerünk rá példát. Izr-ben ezek a szarvak Isten hatalmát és erejét jelképezték, megragadásuk védelmet biztosított (1,50; 2,28; vö. Kiv 21,14), és egy egészet kellett alkotniuk az ~ral (27,2; 37,25; 1Kir 1,50; Zsolt 118,27); Palesztinából csak olyan ~ok ismeretesek, melyek szarvai az ~ral egy tömbből vannak kifaragva. Ha letörték, leütötték az ~ szarvát, megszentségtelenítették az ~t (Ám 3,14).

A kos jegyében
A kos szarvait már nagyon rég óta az erő, a bátorság, a hatalom szimbólumaként ismerték. A legtöbb kultúrában találhatunk szarvval ábrázolt istent. Például az eredetileg egyiptomi Amun-Ra aki egyes vélemények szerint a görögök Zeusza majd a rómaiak Jupiterje lett. ízisz, az egyiptomi istennő, bátorsága jeléül, szarvak között viseli fején a napkorongot. Az indiai tűzisten, Agni, egy kos hátán lovagol, Síva, a pusztító pedig szarvas állatot hord magával az ábrázolásokon.

Himalája
- Himmel herrgott (..de a HIMA valóban HÓ jelentésű..) Heimdall (óizlandi nyelven Heimdallr) isten a skandináv mitológiában az Ázok közül való. "Az ázok között legfényesebbnek" mondják, aki a "vánokhoz hasonlóan előre látja a jövendőt". Epitetonjai "aranyszarvú" és "aranyfogú" (Gullianti).
Lakóhelye a Himinbjörg ("éghegyek")

Anatolia

Hattusas
A Szfinxek oldalára nagyméretű szárnyakat faragtak, arcuk nőies, rövid arcvédővel ellátott sisakot viselnek. A sisakjuk elején látható szarvak isteni eredetükre, a természet istenével, Kuruntasszal való kapcsolatukra utalhatnak, mivel ezt az istent szarvasként, szarvas hátán álló emberként, vagy szarvkoronás harcosként ábrázolták.

Aranyszarv
Az Aranyszarv-öböl (törökül Haliç, görögül Khrysokeras vagy Chrysoceras vagy Χρυσοκερας) egy tölcsértorkolat Isztambulban (Törökország), mely kettéválasztja a várost.

E helyen, hol a két folyó összefoly szülte Io Kereza-t, ki anyja jeleit, a tehénszarvakathomlokán viselte. Ugyancsak itt szülte Kereza Neptuntól Byzaszt, ki Szemisztria álal felneveltetvén Barbyzesztől nyert oktatást.

Vajh a görög név a "kereszt-körös" jelből ered?

Az angol nyelvű változat szerint "Haliç" (majdnem gálic) az "tölcsértorkolat" jelentésű. Az öbölbe két folyó érkezik, mintegy "szarv" formát adva neki. A zsidók szerint Kereza származása törvényes volt. "Halakhic = legal".


Képeskönyv- Aranyszarv öböl
Történelméből
III. Ince pápa 1201-ben hirdette meg a negyedik keresztes hadjáratot. A cél Jeruzsálem visszafoglalása volt a muszlimoktól, vélhetôen egy Alexandria elleni támadás folyományaként. Ám a hadjáratot szervezô francia nemesek súlyos hibát követtek el. Azért, hogy pénzelni tudják a szentföldi utat, szerzôdést kötöttek Velencével ,amelynek értelmében a velenceiek biztosították 33 500 katona és 4500 ló szállítását, fejenkénti fizetség ellenében, sôt 50 felfegyverzett gályát is kiállítottak a szállítóhajók védelmére. Sok keresztes mégis úgy döntött, más úton indul a Szentföldre. 1202 nyarán így csak 12 000 keresztes gyûlt össze Velencében. Hatalmas számlát hagytak maguk mögött a hajókért, amelyeket a jóhiszemû Velence építtetett borsos áron.
Velence ekkor ajánlatot tett a keresztes had vezetôinek, amely francia nemesekbôl állt, hogyan is egyenlíthetnék ki a számlát. Enrico Dandolo dózse kijelentette, hogy a város idôt adhat a fizetésre, ha a keresztesek segítenek Velencének rendezni egy katonai jellegû problémát, nevezetesen foglalják vissza a kelet-adriai Zára városát, amely nemrégiben még Velence birtokában volt. A tiltakozás dacára, miszerint keresztes had nem támad keresztény városra (aminek ura maga is felvette a keresztet), nem maradt más választásuk, mint engedelmeskedni Velencének. Zára rövid ostrom után elesett.

Anatolia
Az első nagy birodalmat Anatóliában kb. i.e. 2000-ben hozták létre a hettiták, akik is valószínűsíthetően a Kaukázuson túlról érkeztek. Központja Hattuas volt, a mai Bogazkale. A hettiták meghódították Babilont is, majd harcba indultak Egyiptom földjéért 1275-ben. A Karnakban lévő Amón templom fala őrzi a győztes egyiptomiak emlékét.

Isten városa
A bizánci Oszmán Birodalom egykori fővárosa hét halomra épült változatos tájon, szépen, egyedülállóan beépítve, a világ egyik leggyönyörűbb helye lett.

Szatír
Bár a középkori felfogás szerint az ördög negatív figura, a XVIII. és XIX. századtól egyre inkább pozitív színben tűnik fel. Az irodalomban ennek a változásnak a kiindulópontja Milton Elveszett paradicsom című műve. Miltonnál a Sátán heroikus küzdelemben szállt szembe Teremtője akaratával, mely megihlette a későbbi romantikus költőgenerációt (Blake, Byron, Shelly).

Sátánhit- megcsavarták
A másik sátánista szimbólum, az ötágú csillag (Salamon pecsétje) pedig a Mindenható Atya (a térszerán 5 időforrásának) szimbóluma, mint tudjuk a szalagológiai kutatásokból. Hiába fordítják lefelé, hogy felfelé két "szarv" mutasson, akkor is az Isten jele. Ha ellenforgásúnak ábrázolják (jobbos csavarodású helyett balosnak), akkor is isteni jel, csak éppen az antimindenhatóé, de semmiképpen sem az ördögé. A Sátánisták tehát az Istent imádják, a keresztények pedig a Sátánt.

Móczár
utánanéztem a Thérán lévő fülke stilizált bikaszarvakat hordozó oszlopainak (oszlopfők). A stílus korai ión, szinte azonosat találtak Palesztinában, Izrael egykori fővárosában, Számáriában. A korai Omridák korából, a Kr. e. IX. századból származik. Ezek után nem is bizonyos, hogy a dórok szállták meg először, a hellének közül, Thérát.

Mégis furcsa, hogy 3 város szinte egyformán ábrázolódik és sehol nem láthatók a frízen szent szarvak. Ez nem lehet véletlen. Mondhatnánk azt is, hogy a théraiak saját "szemüveggel" látták a világot, és a doki is írta, hogy a polgári tudat erősebb lehetett Akrotiriben, mint Kréta más városaiban. Vagyis számukra nem bírt oly’ fontossággal a szent szarvak tisztelete, mint Krétán. Szantorini hegyein rengeteg oromzatszentély van csodásan megfaragva, de tudtommal egészen más stílusban faragták a szenthelyeket, mint Krétán. Tény, hogy Akrotiriben találtak kőből faragott szarvakat, de rusztikusra sikeredtek, míg Krétán szépen megfaragták a köveket, kecsesebbek.

A krétai férfiak és nők ünnepi és hétköznapi öltözete egyaránt változatos. Az udvari viselet finomabb mint a közönséges, és helyi öltözködési stílusok is lehettek. A férfiak legfontosabb ruhadarabja az egész bronzkorban a derék köré csavart, esetleg valamilyen szíjjal vagy övvel odaerősített ágyékkendő. Itt is érvényesül a helyi divat. Deréktól fölfelé itt is meztelenül jártak akárcsak Egyiptomban. Az ágyékkendőt szoknyaként is lehetett hordani, de vissza is hajthatták ágyék alatt és akkor egy rövidnadrágszerű ruhadarabot nyertek. A következő fokozat, hogy az ágyékkendőt tudatosan rövidnadrággá varrták össze. Ilyen látható az oroszlánvadászatot ábrázoló mükénei tör férfialakjain, valamint a zakrói agyag pecsétlenyomatok szárnyas és kecskefejű démonjain.

Tempus
"Meaning of the letter Theth, Hide the force of Baphomet". A Theth a héber ABC kilencedik betűje, jelentése "oroszlán-kígyó". A Jeszod szefirájához kapcsolódik, és egyben visszautal a "To Mega Therionra" is. Baphomet, akit egyes helyeken Azazel démonnal is azonosítanak, a kecskefejű Úr, aki a sivatagban lakik. A Theth egyben az igazság és örökkévalóság szimbóluma is.
Baal-nak azokat a régi törzsi isteneket hívták, amelyeket még a zsidók Egyiptomból való kivonulása előtt tiszteltek a pásztornépek főleg a mai Palesztina területén. A Jelenések Könyvében megjelenő Fenevad arra buzdítja a népet, hogy támassza fel a Baal-okat, azaz "a hamis isteneket".

A kos

Szarv

Old English horn, from Proto-Germanic *khurnaz (compare Dutch horen, German Horn, Gothic haurn), from Proto-Indo-European *k̑r̥nom (compare Breton kern 'horn', Latin cornū, Ancient Greek kéras, Old Church Slavonic grŭna, srŭna 'roedeer', Hittite surna 'horn', Persian sur, Sanskrit śṛṅga 'horn'). Hebrew Keren, horns, corner, ray, beam.

Mint látjuk, a szarv a perzsáknál szúr. A hettitáknál csak szúrna. Az indogermán-semita nyelvekben pedig a "kör" módosulata: kér-as, ker-en, cor-nu, ker-n..

A szanszkrit srn-gampedig mósosult Istar-gam? Mint látjuk, családneveink között ősi Kárpát-medencei nevek találhatók: Kern, Khorda, Csány, Guti, Szaka, Kimmer, Dombai...

From there, any man having the horn was called horny, and this is first recorded in 1889. Érted, birdy?
A kos jegyében - shofardok
Aries' symbol, , represents the spiral horns of a Ram. The Hebrew word for a ram's horn was shofar, from Hebrew shophar, 'ram's horn,' related to Arabic sawafiru, 'ram's horns,' Akkadian shapparu, 'wild goat'. The shofar was blown on two days of the year; Rosh Hashanah, corresponding to the Christian Feast of Trumpets, - rosh means 'head', and hashanah, 'year'; and Yom Kippur, corresponding to the Christian Day of Atonement. The shofar blown at mount Sinai, when the Torah was given, came from the ram which had been sacrificed in place of Isaac

Dont hurt me:

A jubilee(iubileus) is translated as a year of forgiveness.Both the term and the number are Hebrew. It is made up of seven sets of seven years, that is, forty-nine years In Northern European countries they used a word for ram which is related to our word hurt; Old French hurter, originally meant 'to butt or toss like a ram', Frankish *hurt, 'ram', Old Norse hrutr, 'ram'; hurtle is another relative.

Sidus Emru

The Hebrewsknew it as Teli, and inscribed it on the banners of Gad or Naphtali; the Syrians, as Amru or Emru; the Persians, as Bara, Bere, or Berre; the Turks, as Kuzi; and in the ParsiBundehesh it was Varak: all these being synonymous with Aries. The unexplained Arabib, or Aribib, also is seen for it. The early Hinduscalled it Ajaand Mesha, the Tamil Mesham; but the later followed the Greeksin Kriya.

Dravidian etymology- kampó
Tamil : kompu
Tamil meaning : branch, horn of an animal, musical horn, tusk
Tamil derivates : kompan_ tusked or horned animal, clever man (used ironically); koppu branch
Malayalam : kompu
Malayalam meaning : horn, tusk, musical horn, branch, pole, mast, spear

Kaya koronája - Ördögi

Szarvas

gaya-> 'life' (avesta)

Odin - A Római Birodalom három szarva

A "kis Szarv" Itt a Római birodalom van feltüntetve, és hatalmának a szétosztását mutatja a tiz szarv, a mennyiben a szarv jelképezi a hatalmat. Azon kis szaru, mely a többiek között nőtt ki és mely magáévá tette a három elhalt szarvnak hatalmát, jelképezi a Római Egyháznak az eredetét és hatalomra jutását, vagyis a pápai hatalmat.
A mint a pápai hatalom befolyása növekedett, a római birodalomnak három hatalma (a Herulok, a keleti Exarchaták és gótok) félre lettek dobva az utból, hogy hely maradjon az ő polgári hatalmának a megalapitására. Ez az utolsó különös és kiváló szarv a pápaság, nevezetes az ő szemei miatt, (mely értelmességét (276) jellemzi) és szája miatt, mely követeléseit és kijelentéseit jelképezi.


Az ördög nem alszik
A "szarvas istenek" kapcsán emlékeztetnék arra, hogy az ókori Libya fejdísze hasonló volt, valamint Gaya (Kaya) koronája is szarv formájú volt.
Chersonesus városa a Krim félszigeten volt, kb a mai Szevasztopol környékén. A mai Kercs táján az ókorban Panticapaeum volt, szemben Phanagoriával. (Banagoria!)

A wiki cseresznyés linkjéről:
"A törökországi Giresun városát az ókori görögök Choerades vagy Pharnacia, később Kerasous vagy Cerasus néven ismerték. (< Kerason < Kerasounta < Kerasus "szarv" {azaz félsziget} + ounta {görög helyrag}) A név később a Kerasunt (néha Kérasounde vagy Kerassunde) alakra módosult."Mint látjuk, Pharnacia (Boszorkányvidék?) neve másképpen Choerades. (Kör-ades?)

"az ókori görög κέρασος, "cseresznye" szóból ered, amit a Cerasusszal azonosítottak. Először a római időkben exportálták Európába a gyümölcsöt." A cseresznye gömbölyded, Kör (ker) alakú..

Riherongy

Kryvyi Rih in Ukrainian literally means Crooked Horn.
Felszarvazott hajdúmákok?


Krivij Rih, régebben: (ukránul: Кривий Ріг), orosz nevén Krivoj Rog (oroszul: Кривой Рог) város Ukrajna Dnyipropetrovszki területén, az Inhulec és a Szakszahany folyók összefolyásánál.
Krivij Rih jelenlegi címerét 1998. május 20-án hagyta jóvá a városi tanács. Az új címer a város kozák eredetére utal. Krivij Rih 1775-ig a Zaporizzsjai Szics területéjez tartozott. A kerektalpú hasított címerpajzs két részre oszlik, a bal oldala világoszöld, jobb oldala piros színű. A címerpajzs alsó részén egy kozák lőportartó szarú látható. A szarvból (ukránul: rih) készült lőportartó a kozák múlton túl egyúttal a város nevének eredetére, a két folyó, az Inhulec és a Szakszahany összefolyásának az alakjára is utal. A szarv (Lehel kürtje?) fölött a címerpajzson egy aranyszínű háromágú tölgyfalevél található, két makkal. A háromágú tölgyfalevél az ukrán nemzeti szimbólumra, a háromágú szigonyra (trizub) utal. A címerpajzs körben kartussal díszített.

Térképek

Zarja (means dawn)
According to local legend, the city was founded by a crooked (Ukrainian language slang for one-eyed) Cossack named Rih

Ukrajna

Régi Kelet
a horn crown was in the old Orient an attribute of the Gods. The number of the pairs of horns indicated rank, to mixing natures and so-called geniuses carried usually only one pair of horns.

Collinder szótára finnugor alapúnak véli:

én, te, mi, ez, az, ki, mi, nem, mind, sok, egy, kettő, nagy, hosszú, kicsi, nő, fér(fi), ember, hal, madár, kutya, tetű, fa, mag, levél, gyökér, kéreg, bőr, hús, vér, csont, zsír, tojás, szarv, farok, toll, szőr, fej, fül, szem, orr, száj, fog, nyelv, köröm, láb, térd, kéz, has, nyak, mell, szív, máj, iv-(iszik), ev-(eszik), harap, lát, hall, tud, alv-(alszik), (meg)hal, (meg)öl, úsz-(ik), száll, men-(gy), jön, fek-(szik), ül, áll, ad, mond, nap, hold, csillag, víz, es(ő), kő, homok, föld, felhő, füst, tűz, hamu, ég, út, hegy, piros, zöld, sárga, fehér, fekete, éj(jel), meleg, hideg, tele, új, jó, kerek, száraz, név.

Ebből láthatja mindenki, hogy a perzsák, hettiták és a szanszkrit nyelv beszélői (finn)ugorok.

De a HORN is szarv. Amely adott esetben SZÚR, mint a T-HORN.

Horn altar

Moreover, the moon-cult and the bull-cult were analogous in many countries. The emblems of the moon-god, Sin, were the crescent of the moon and the horns of the bull, which emblems thus were synonymous in representing the same deity (see figure 2,on p. 331).

A góré

Zedekiah made a cap with iron horns, not for himself, but for the king. The horns transformed the king, as ngh ("to gore") implies, into an invincible, triumphant bull. The impending doom of the kingdom of Moab was at hand, and the "qm Moab" ("horn of Moab") appears to be used as a technical term here, referring to the domination of Moab in a political or national sense.
It is quite generally held that the two "little horns" are each a symbol for the Seleucid ruler Antiochus IV Epiphanes, but there are various reasons which make such a view untenable in the context.

Celtic-Hebrew - a kuritenesek

Cernunnos  (the horned god) was the god in Britain of the Brigantes. Many Tribes in Britain  had names based on the root CRN meaning Horn in both Hebrew and ancient British: The Picts were called Quritenoi or Quriten or Cruithen or included a people of that name. The Carnutes  (north of the Loire in Gaul) were connected with the Druids whose centre was in Britain

Other "Keren" ethnically associated names in Britain included the /i">Careni, Corinion (Cirencester), Crinan, Cerones, and Carnonacao. Ptolemy placed the Careotae and Carbone in north European Sarmatia neighbouring the AGATHYRSI who migrated to Scotland and became the Picts. All of these appellations contain the root -KRN- meaning (as in Cernunnos, the Celtic-British horned god) HORN from the Hebrew KRN (Keren) or QRN. "qrn = Shine"

In Gaul the territory of the Carnutes was a Druidical centre. The name of the CARNUTES contains the root CRN derived from the Hebrew KeReN (meaning horn)

The Canaanite worship of Moloch was also practised and was known to the Celts as Crom Cruach. (Karom..)

Nostratic Languages

Szarv
Proto-Semitic *k'arn horn, summit, peak > Akkadian karnu horn; Ugaritic krn horn; Hebrew keren horn, hill; Phoenician krn horn; Aramaic karnä horn; Palmyrene krn horn, corner; Arabic karn horn, top, summit, peak (of a mountain); ...Mehri kön/körün horn, peak, spur, tall narrov-based hill; Jibbäli kun/kérún horn, hilt of a dagger, pod, peak; Geez karn horn, tip, point; Tigre kär horn; .. Harari kär horn; Gurage kär horn;

Geez kardu hill; Somali qar hill higher than kur'; Gedeo k'ar to sharpen

Déli kurír:
Tamil küru (küri-) to speak, to cry out the price, to proclaim;

Vita van azon is, hogy Mózes fején - amikor lejött a sinai hegyről - szarvak voltak-e, avagy fénysugarak ? Ugyans a héber betüket latinra fordítva mindegyik esetben "krn/qrn" van. Míg azonban a "KeReN = szarv", addig a "KaRaN = fénysugár". De lehetne KoRaN, KuRaN is... Ez a hátránya a magánhangzók elhagyásának. A mi nyelvünkben sem mindegy a "NYL" esetében, hogy "nyal, nyál, nyel, nyél, nyíl, nyúl, nyől" a kiejtés..
Természettudományos gondolkodással persze sem fény, sem szarv nem lehetett Mózes fején. Sőt, Istennel sem társaloghatott...

Az ördög küldte a földre fel..: Szarva nőtt egy 101 éves kínai öregasszonynak.
A kínai Henan tartományban élő Csuang Zsuj-fang egy éve vette észre, hogy egy kis púp nőtt a homlokán. Sokáig nem foglalkozott vele, ám a kinövés egyre nagyobb lett. Mára egy hat centis, szarv szerű képződmény éktelenkedik a százegy éves asszony homlokán.

Ainu *(ki)(=)raqu (V) > (Hokkaido) kirau, kirawe ‘horn’.

Paplak

BodRog és a látók.

Rog az szarv a szlávban.
Bodrogfőtől a Tiszáig érő vízfolyás: Bodrog.

Baobh. A wicked woman, witch; from the Irish badbh, a hoodie crow, a fairy, a scold; from the Old Irish badb meaning a crow, demon, or the Irish war-goddess by the same name; Welsh bod, a kite; Gaulish Bodv-, Bodvo-gnatus; Welsh Bodnod; from the Norse bod, meaning war.

BOG means God in Tatar, Mongol and Slavic languages. It is not related to the Sanskrit root word "devi" where words like Deus, Theo, Zeus and similar words come from, including the word Deity.

BOGA means a shaman in Turko-Tatar

BOGDO means holy in Mongol (another Tatar language, not related to Chinese).

BOG WOMAN in Celtic is similar to witch or sorceress, a magic-woman.

BOKU (spelling?) in Voodoo is similar to a BOGA or UBER.

Also of interest to Sumerian fans: "The original sign was a five-pointed star, sign #306 in Labat.* ub means 'corner'." OB means a necromancer or spirit medium in Hebrew (the Witch of Endor was Bahalath-Ob) OBA is the name for Shaman idols, same as Uba, but in old Mongol.

Rajki A.
OT *bod : height

Pershia
Furthermore, the Khirbahs scattered all over Arabia and Syria are Mithraeums in which Mithraic figures and statuettes have been discovered. Khirbah has no connection with Arabic Kharaba, ruined. It is the Iranian Khorabe, a "sun-dome." Abe is found in compounds as in gur-abe, a "tomb-dome," a mausoleum, or in the name Saavee, "three domes," reminding one of Marco Polo's, mention of the tombs of the three Magi in that town. It is the name of a locality near Hamedan in its older form, Avaj, and the word lives on in English Abbey and ab-bot, old English ab-bod, the head of the abbey. In the Masnavi we have Khor-bod, head of the Khor-Khane, translated into Arabic shammas, a title still used in oriental churches for an office of the clergy. (Dozy also translated Arabic Khirba as "court.")


Szarvas vadász - képek

Hathor játszik (Mint Zeusz, Gilgames..)
http://www.svabhinava.org/athensbenares/dialogues/BovineSacrifice_files/image008.jpg
http://thequeenofheaven.files.wordpress.com/2010/11/minoan-mountain-godess1.jpg



Proto-Lezghian: *p:aIl:
North Caucasian etymology: North Caucasian etymology

Meaning: 1 forehead 2 horn
Lezghian: p:el 1
Rutul: bäl 1
Kryz: bel 1
Budukh: beliǯ 1
Archi: bat 2
Comment: Cf. also Rut. Khn. baIl, Arch. pl. bat:ur 'horns', bat-karṭi 'sinciput'. Obl. base *p:aIl:a- (cf. Lezg. p:ele-, Rut. bäli-). 4th class in Rut., Kryz. and Bud., but 3d class in Arch.

Alban: bale "forehead."

The boy name Jubal is pronounced JHUWBAEL †. The name means 'ram's horn'.
Phoenician: ybl 'ram'

Pál a Savoyban
Root bal also survived in the English name Balant. However, Balant, Valant, Balantič, Valentič are common Slovene surnames denoting a dancer, a man dancing. borrowed from FR. bal 'a dance'


A fal:

Burushaski etymology :
Common Burushaski: *bal
Sino-Caucasian Etymology: Sino-Caucasian Etymology
Meaning: wall
Yasin: bal
Hunza: bal
Nagar: bal

Ág
Fr.: branche
General: A shoot or arm-like limb of a tree; anything like a limb of a tree; any offshoot from a main trunk.
Astro.:→ asymptotic giant branch; → blue horizontal-branch stars; → red giant branch.
M.E., from O.Fr. branche, from L.L. branca "a claw, paw."
Šâxé "branch," from Mid.Pers šâk, cf. Mod.Pers. šâx, šax "branch; horn," Skt. sakha- "a branch, a limb," Arm. cax, Lit. šaka, O.S. soxa, PIE *kakhâ "branch."


Kannibál - Kana-an földjén
the priests of Nimrod or Baal were necessarily required to eat of the human sacrifices; and thus it has come to pass that 'Cahna-Bal,' the 'Priest of Baal,' is the established word in our own tongue for a devourer of human flesh."

Egypt
1549 *k\ar- "horn"
Eg qr.ty "horns"] Recte kr.ty.

Dravida nyelvek:
link: http://en.wiktionary.org/wiki/Appendix:Swadesh_lists_for_Dravidian_languages
Pakshu = madár
kampu = szarv
kai = kéz
irakkai = szárny
cheeku = szopni
nilä = Hold
neeru = víz
nippu = tűz



Pesti István 2011 febr.

Nyitóoldal