Az aryanusok


"Adolphe Pictet, the founder of the so called Linguistic Paleontology, in his book Les origines des Indo-européennes ou les Aryas primitif. Essai de paléontologie linguistique, Paris, 1859-63, described the "Arian race": a race destined by the Providence to dominate the whole world..."
Köszönjük, nem! Thanks, no!

ÁRJA BEVÁNDORLÁS - Hazamentek a hunok:

Az Indus völgy lakói magukat aryasnak, uraknak nevezték. A párszik szent könyve, a "ZINDOSTA" a Sapta Sindhu-t "Hapt Hindu"-nak írja. Innét hindu a név. Valószínűleg a sindhus (hét folyó/sapta sindhu; ill.óceán/szanszkrit) szó alapján. Később a görögök nem tudták kimondani a Hindic szót, s helyette Indicet mondtak. Ebből lett India...
C.L.Woolley The Sumerians c. könyvében a sumerek antropológiai jellemzőit az afgán, beludzsisztáni, Indus völgyi emberekéhez hasonlónak találta. De hasonló volt a pecséthenger vagy az építészet is. Woolley szerint a két nép közös forrásból eredt, vallásuk és nyelvük radikálisan hasonlított egymáshoz és pl a föníciaihoz.A sumer királylistán szereplők közül többel találkozunk a védákban.A sumerek fizikálisan, nyelvükben, vallásukban,, kultúrájukban és írásukban árjáknak tünnek..

A szkepszis lapjáról áthozva: Az árja bevándorlás modellje főként bizonyítatlan (és helytelen) nyelvészeti feltevéseken alapszik. A nyelvek sokkal lassabban fejlődnek, mint ahogy azt a 19. századi tudósok feltételezték. Renfrew szerint: "az indoeurópai nyelvet beszélők már Kr.e. 7000 óta élhettek Anatóliában.." ..de nem tették, mert nem volt IE nyelv az idő tájt...
Az a feltételezés, mely szerint az árja népek a Kr. e. második évezredben tömegesen elvándoroltak volna, először Nyugat-Ázsiába, majd Észak-Indiába (Kr. e. 1500-ra), nem tartható annak a ténynek az ismeretében, hogy a hettiták már Kr. e. 2200-ra Anatóliában voltak, s a kasszitáknak és a mitanniaiaknak már Kr. e. 1600-ra voltak királyaik és dinasztiáik.
India ősi írásaiban nem találunk nagyarányú népvándorlásra vonatkozó feljegyzést - sem a Védákban, sem a buddhista vagy a dzsaina írásokban, sem a tamil irodalomban. A Rigvédában leírt állat- és növényvilág, valamint a domborzat és az éghajlat Észak-Indiára jellemző.
Szembeötlő kulturális folytonosság figyelhető meg az Indus-Sarasvatí civilizáció régészeti leletei és a későbbi indiai társadalom és kultúra között: folytonosság a vallási eszméket, a művészeteket, a mesterségeket, az építészetet, a súlyok és mértékek rendszerét illetően.
Mehrgarh régészeti leletei (réz, szarvasmarha, árpa) a védikus indiaiakéhoz hasonló kultúrát tükröznek. A korábbi értelmezésekkel ellentétben a Rigvéda nem nomád, hanem városi kultúrát mutat be (a purusa a pur vasa = "városépítő" kifejezésből származik).
Az árja bevándorlás elmélete azon az előfeltevésen alapult, hogy egy lovakkal és harci szekerekkel rendelkező nomád nép legyőz egy városi civilizációt, amely nem ismeri a lovat, s hogy lovakról szóló leírások csak a Kr. e. második évezred közepétől fordulnak elő. Azóta azonban több lócsont-lelet is előkerült a harappai és a pre-harappai lelőhelyeken; Indiában, őskőkori barlangokban lórajzokat találtak; Ukrajnában lovasokat ábrázoló rajzokra bukkantak, melyeket kb. Kr. e. 4300-ra datáltak. A ló vonta harci szekerek nem nomád pásztorokra, hanem a városi civilizációra jellemzőek.
Az indusvölgyi civilizáció városaiban talált csontvázleletek faji változatossága ugyanolyan, mint a mai Indiáé; nincs bizonyíték új faj bejövetelére.
A Rigvéda egy észak-indiai folyórendszerről ír, mely a Sarasvatí folyó esetében Kr. e. 1900 előttről, a Drisadvatí folyó esetében pedig Kr. e. 2600 előttről datálódik. A védikus irodalomból kirajzolódik egy népvándorlás a Sarasvatitól (Rigvéda) a Gangeszig (bráhmanák és puránák), amit szintén régészeti leletek bizonyítanak.
A Rigvéda csillagászati hivatkozásai a körülbelül Kr.e. 2500-ból való Fiastyúk-Krittiká (Bika) naptáron alapszanak, amikor a védikus csillagászat és matematika igen fejlett tudományok voltak (ez ismét nem a nomád népekre jellemző).
Az indusvölgyi városokat nem támadók rombolták le: lakóik a terület a természeti katasztrófák miatt hagyták el. Strabo (Geography XV.1.19) arról számol be, hogy Arisztobulosz falvak és városok ezreit látta elnéptelenedni az Indus folyásának megváltozása következtében.
A Rigvédában leírt csaták nem megszállók és őslakosok, hanem ugyanazon kultúrához tartozó népek között zajlottak.
A dvárakái ásatások egy Mohenjo Daronál nagyobb lelőhely felfedezéséhez vezettek, melyet Kr. e. 1500 körülire datáltak. Építészeti rendszerek, vashasználat és olyan írás jellemzi, mely félúton áll a harappai és a bráhmí között. Dvárakát általában Krisna alakjával és a védikus időszak végével hozzák kapcsolatba.
Folytonosság van a különféle írások - harappai, bráhmí, dévanágarí - morfológiája között.
A Védákban szereplő ayas szó, amit korábban vasnak fordítottak, feltehetőleg vörösrezet vagy bronzot jelent. Indiában (Kasmírban és Dvárakában) találtak Kr.e. 1500-nál korábbról származó vasat.
A puránák dinasztianévsorai, melyekben egyetlen védikus uralkodócsaládot tekintve is több mint százhúsz király neve szerepel, jól beleillik az "új időrendbe".
Maga a Rgvéda is egy igen fejlett és kifinomult, hosszú fejlődés eredményeként létrejött kultúráról tanúskodik, "egy olyan civilizációról, amit biztos, hogy nem lehetett lóháton behozni Indiába" (160).
A Gangesztől nyugatra fekvő síkságok kb. Kr. e. 1100-ból származó festett szürke kerámia kultúrájáról megállapították, hogy kapcsolódik a (korábbi) fekete és vörös kerámia kultúrához stb.

Az árják szimbóluma volt a napkerék. Megtalálható, amerre csak jártak Japántól a Brit szigetekig, Etiópiától a Skandináv félszigetig. Napjainkban is ott van sok hindu hivatal ajtókeretére mázolva, és senki sem asszociál - ott - Hitlerre.
sunwheel A swastika (napkerék) egy összetett szó: su + Asati. A su egyik jelentése (jelzőként) , az Asati pedig létet, létezést jelent.
A szanszkrit nyelvtannak megfelelően a két szó egybeírva: Swasati. (Hasonlóan a su+Agatam= Swagatam = Üdvözöllek) Ezek alapján a swastika jelentése: Érvényesüljön a jó!
A napkeréknek több típusát ismerjük. A jobboldali pl a Hitlert is megihlető négyágú napkerék. ( Sztálin a szintén ősi jelképnek számító ötágú csillagot sajátította ki!) Jelképezi a négy égtájt, a test négy végtagját, reprezentálja a férfi és a női princípiumot. De egy kör, vagy annak különböző díszítésekkel ellátott változata (balra) is napkerék, napszimbólum.
sunwheel
A történet:

A "Puszták fejedelmei" több százezres létszámmal (Csak Avaris lakossága 240 000 volt!) érkeztek meg a Hindukus tövébe. Lovashadseregük és harcikocsijaik voltak, íjaik a messzehordó, összetett íjak voltak. Mivel útjuk valószínűleg Mitannin át vezetett, elképzelhető, hogy fegyvertárukat kiegészíthették a hettitáknál akkor már ismert vasfegyverekkel. Ugyan a régészet szerint a vasat az árják ismerték, meg már az 5000 évvel ezelőtti piramisokban is találtak vasszerszámot, de az IE népek ragaszkodnak a "saját" feltaláláshoz... Akár a lótartás esetén...(A lovat már BP 6000 éve ismeri és használja az ember!) Ugye, emlékezünk? B.C. 1500 táján vagyunk, a hun-magyar népek mögött egy sikeres birodalomépítés Egyiptomban és Édenben, de az Afrikából második hullámban kiáramló magyarok is elég szép sikereket értek el Föníciában. Ezt még a hyksos-ok megerősítették egy magikkal megerősített zsidó néppel, s így Ázsia nyugati része is biztos kezekbe került.

A védikus írások nem említenek külső támadókat, hiszen az Indus völgy kultúrnépe érkezett vissza cca. 200 év után. Valószínűleg a legtöbb "írás" is tőlük származik, hiszen a legrégebbi "Rg Véda" (Magyar rege) eredete is B.C. 1200 körülire tehető /mármint a leírásának/. A Rgveda zenéje gregorian dallam.
...és, hogy miért fogadták el békében India lakói az árjákat? Több oka is lehet! Elképzelhető, hogy olyan magasan álltak tudásban az őslakosok felett, hogy azok Istenként tekintettek rájuk. Ne feledjük, mikor az "árják/hunok" Mohenjo Daro-ban éltek, akkor sem használtak fegyvereket, mégis háborítatlanul éltek ott több, mint fél évezredet! ...és , hát a magyarok Indiából mentek Afrikába, még az Özönvíz előtt! (Lásd: veddák!)

VÉDÁK
A hinduizmus egyik alapja ma is védák ismerete és elfogadása. A Véda szó tudást jelent. Egy egyetemes törvény, amely az egész világot kormányozza. Szóban hagyományozódott át. A védák nyelve nem a szanszkrit. Chandasa nyelven, a törzsi árják nyelvén íródott. A Véda szó szerint hallomás útján megismert tudást jelent. (Egyesek szerint rejtett üzenet a jelentése.) A risik (bölcsek)isteni kinyilatkoztatás útján jutottak hozzá. A muszlim hódítás idején került sor a lejegyzésükre. A Védákhoz sorolható még a bráhmanák (magyarázószövegek) és áranjakák (erdei értekezések) és az upanisadok (titkos tanítások). A Védákkal kapcsolatos tudást csak a 19. században ismerték meg az európaiak - a Rgvéda és az Aveszta közös isteneket tartalmaz. A védák tudását a papság, a bráhmanák közvetítették a hétköznapi ember felé. Négyfajta véda létezik:
1. Rigvéda: himnuszgyűjtemény, mintegy 33 istennek szólnak; legjelentősebb a négyközül;
2. Jadzsurvéda: az áldozati rítusok elvégzésének módja
3. Atharvéda – varázsigéket tartalmaz
4. Számavéda – himnuszok éneklési rítusa (milyen dallamban, milyen formában kellőket énekelni)

The old Iranian language of Avesta, is very close to Vedic language. Avesta, the old scripture of Zoroastrism (modern day Parsis) is very much like the RigVeda. The Avesthan people and Vedic people called themselves, vAryans (Iranian - airya). Infact, Persian kings, proud of their Aryan origin, named their country Iran, in the aftermath of the Aryan race theory.( Max Müller volt az egyik első, aki szerint nem rassz, hanem rang jelölése az arya szó.) The first systematic theory of the relationships between human languages began when Sir William Jones, the Chief Magistrate of Calcutta and the founder of the Asiatic Society, proposed in 1786 that Greek and Latin, the classical languages of Europe, and Sanskrit, the classical language of India, had all descended from a common source eredetről. (Hát a szanszkrit még csak-csak... de a görög meg a latin? ...na és a hun nyelv hol marad?)

The names of deities on the Mitanni-Hatti treaties of the 14th century BC; a Hurrian text from Yorgan-Tepe; several Kassite documents with Akkadian translations. Here is the complete list:

Indara (Vedic & Avestan Indra) Vajra Indra fegyvertárából.
Assura (Vedic Asura, Avestan Ahura)
Akni (Vedic Agni)
Miitra (Sanskrit & especially Avestan Mitra)
Vruwana-, Aruna- (Vedic & Avestan Varun.a)
Našattiia (Sanskrit Nasatya)
Suriiaaš (Vedic Surya) - names of deities;
Maruttaš (Vedic Marut)
aika - one (Sanskrit eka)
aššušanni - a stableman (Sanskrit ac,vasani)
na, nawa - nine (Sanskrit nava)
panza - five (Sanskrit panca)
šatta - seven (Sanskrit sapta)
tera, tiera, tri - three (Sanskrit tri)
wartanna - a turn, a turning (Sanskrit vartate 'he turns')
wašanna - a stadium;
babru - describing colours of horses (Sanskrit babhru 'brown')
parita - describing colours of horses (Sanskrit palita 'gray')
pinkara - describing colours of horses (Sanskrit pingala 'reddish')
marijannu - a charioteer, a young warrior (Vedic marya 'a young man, a soldier');
Tirgutawiya - a woman's name
Abirattaš - a king's name (Sanskrit abhi-ratha 'facing chariots')

Note:
1. The names of deities are for sure Indo-Iranian. Many of them coincide also with Iranian, Avestan names, but we should note that in Mitanni Aryan Indara and Vruwanassil are mentioned as powerful gods, and in Avesta they are either minor deities (like Indra) or even angry demons (like Varuna). Iranians and Aryans had something like antagonism in religion, and so Iranians were fond of humiliating Indic gods. Mitanni texts use the names for gods they want help from, so they just cannot be Iranian. The last proof is the š in šatta and wašanna, which would have become h in Iranian (Avestan hapta 'seven').

Bharat mata


A Mahabharata ír a nagy (MAHA) Bharat (INDIA) történelméről.../A mata megyét, országot, földet jelent, mint Szarmata, Kecskemét szavakban../
Naptemplom Conark
Az indoeurópaiak kissé másképpen látják az árja történelmet...de ez bennünket nem zavar.

CONARK (Orissa állam, India) híres naptemploma. A templom belépő-tere óriási harci kocsinak lett tervezve, amelyet 7 paripa húz és 12 pár kereke van. (A templom mindkét oldalán 12-12 kerék.) Ez reprezentálja a nap 24 óráját és az év 12 hónapját. A 7 ló természetesen a hét napjai. A fal bőségesen megrakva istenek, emberek, állatok, növények szobraival és domborműveivel./Orissa: Az angol Oriya elnevezés eredetije az Odia, amely az állam központi részén élő törzs nevéből, az Odra? Udra? törzsi névből származik/ A.D. 7.sz.-ban még virágzott a buddhizmus az államban, számos "Viharas and Brahminic" templom volt.(Viharaya, Viharas = Vihar isten, a hunok istene /Széth, Baál, Indra/, de szankszritnak tekintve a szó pihenést, megújulást jelent)
" Asoka az emberiség zavaros történetének egyik legfényesebb alakja" (H.G.Wells). B.C. 3.sz.-ban uralkodott.A képen Ashoka oszlopa látható a napkerékkel és a négy világtáj felé ordító oroszlánokkal. Ashoka kiterjesztette birodalmát Afganisztántól Nepálig, s messze délre Indiában, ahol a Kalinga köztársaság ellenállásába ütközött.Hatalmas csatát vívtak, melynek végén elefántok és lovak tetemei között 100 000 halott harcos feküdt. A csatamező melletto Daya folyó vértől volt piros. Ashoka éjjel a csatamezőn sétált, amikor odament hozzá egy buddhista szerzetes: - Nagy király, aki olyan hatalmas és erős vagy! Elvetted rengeteg ember életét! ...de egyetlen egyét képes vagy-e visszaadni?
...állítólag Ashoka soha többet nem támadott meg senkit...Adalék Ashoka nagyságához: Bevezette az ingyenes ember- és állatgyógyászatot. Példáját több uralkodó is átvette: Még Antiochia királya is küldött gyógynövényekt egészen Ceylonig - ingyen.Ashoka oszlopa Az Indiát elérő aryan hullám B.C. 1500 - B.C. 600 közötti terjeszkedési időszak után stabilizálódott, egészen a görög időkig...



The “Magul Poruwa” said to be of King Kavantissa and Princess Devi at the Magul Maha Viharaya, Lahugala.

A hun-magyar törzsek Ceylonig eljutottak India nyugati partja mentén. Magyar fülnek ismerősen cseng a dél-indiai Madras, Madurai és Kochi város neve...
Nagy Sándor idejében (B.C. 326~) Az NW-India területén levő Magadha királyság kiterjesztette hegemóniáját a környező államok felett. Az uralkodó Chandragupta Mauraya (324-301 B.C.) kiépítette az első indiainak tartott királyságot, amely 324-184 B.C. között létezett Pataliputra fővárossal.(Modern Patna, Bihar). Ez volt Mauryan Birodalom. Magadha lett a kor kereskedelmi és ipari közponja Indiának. Hatalmas paloták, templomok épültek, egyetemet és állami könyvtárat alapítottak.(Megaszthenész görög nagykövet, történetíró feljegyz. alapján.) A birodalom megyékre, járásokra, falvakra volt bontva s ellátva a kellő adminisztratív rendszerrel. Ápolták a köztereket. Hadsereg állt készenlétben esetleges támadás elhárítására, s már hirszerző rendszer is működött.T.képpen ennek a Chandragupta-nak volt az unokája Ashoka.( 269-232 B.C.)
B.C. 200 - A.D. 300 között NW irányból új fehér hullám érte el Indiát. A Közép-Ázsiából érkező Szaka (szkíta) nép is elérte NW Indiát, de a B.C. 100-tól érkező Jüe-csi (Yuezhi) nép, amely a mai Észak-Kína területéről érkezett, kiszorította a szakákat.Megalapították a Kushan birodalmat (Kushan=madarak, turk), amely a mai Afganisztánt, Pakisztánt és Észak-Indiát foglalta magába keleten Madhya Pradesh államal bezárólag.
A Kushan királyságot Kanishka uralkodásától (A.D. 78-100) szaka érának nevezik. Ha jól olvasom, akkor ezek a keleti szakák. Ez időtől van Indiának Kalendáriuma, amely nagy vonalakban napjainkig használatos. A kusiták sokat átvettek a görög és indiai művészetetből v.mint a szanszkrit irodalomból is.

BC 300, Ili folyó völgye

Kína észak-nyugati részén élő jüe-csi (juezhi) népet a Hiung-nu törzsek egyre nyugatabbra szorították. Az Ili folyó mentén menekülő jüe-csi nép maga előtt terelte az eddig ott élő szakákat Szogdia irányába. (B.C. 175).
A kínai krónikák alapján a szakákat a "sai" néppel azonosítjuk. BC 155-ben a juezhi nép ismét vereséget szenvedett a Xiongnu-któl, s további költözésre kényszerült Baktria felé. Ekkor még a juezhi nép az Oxus jobb partján maradt, csak a szakákat zavarták be Baktriába.
B.C. 130 táján a massageta és a szakaurak (Arsaca) törzsek konfliktusba kerültek a Pártus birodalommal. II. Mithridates Pártus király urrá lett a helyzeten, a lázadást leverte (Szakauraka, Beludzsisztan/Sistan/aryans, BC100) s a Szogdiában levő juezhi népet (B.C. 100) is Baktriába kényszerítette. A keleti szakák még délebbre, a mai Afganisztán déli határára tolódtak. A szakák földje lett Sakastan, a juezhi népé Tokaristan.
B.C. 165-ben a szaka-szkíta-juezhi népek alkotta Kusan birodalom tovább terjeszkedett Dél-Pakisztánban (Sindhu), a Maurya birodalom rovására.
(Bela városa - Karachi-tól nyugatra)

Kusan birodalom ~BC 200-AD 200

India





 

A "Madja" (Hurri vidék, nem keverendő a Madaj, Méd szóval!) országnevet először az asszír irodalomban találták meg Kr.e. 840­ből, mikor Salman­eszer volt az asszír király. Hérodotosz, az antik görögök történész azt írta a médekről, hogy magukat eredetileg "ári" néven hívták, ami nemzetet­embert jelentett, úgy, mint a török nyelvekben, míg a perzsák ősei régen "artai" néven voltak ismeretesek. Az "ári" név Észak-Mezopotámiában a khuri, huri, úri, és ebből az ARI névből fejlődhetett ki. A szó egyik változata a huri nyelven "urat, királyt" is jelent, úgy mint a magyarban. Már a sumer korszakban is az északi hegyvidéket KUR, HUR néven ismerték a sumerek.

A 19. századi európai kutatók, minden nagy ősi műveltséget kezdetben "árjának" vagyis Indo-európainak kíséreltek meg beállítani, és mivel a médek között élt egy kis Indo-európai (5) csoport, melyet artainak" és nem árjának" hívott Hérodotosz(6), a perzsák ősei, így őket is hamarosan Indo­európainak festették át. Hasonló helyzetbe kerültek a médekkel közeli rokon és szövetségben álló szittya népek is, melyek innen a közép­ázsiai pusztákat népesítették be. Ebből a korból és vidékről származik az a tévhit, hogy az európaiak "árják"mivel a perzsák ezt a szót is átvették, vagy esetleg ez náluk is használatban volt. Az arya csak kis változata az uru szónak, mely várost, véri rokonságot, vért jelent a Turáni nyelvekben. Igy kisajátitani nehéz. Több turáni nyelv használ ehhez hasonló szót, ami férfit >> nemzetséget jelent. (Török er, Finn yrkö, Dravida uru, Sumir uru,erin stb.)

Dravidák



A dravidák újabb keletű nyelvészeti meghatározás, gyakorlatilag tamilokat és a tamilhoz közeli rokon nyelvű népeket értjük a dravida szó alatt.
A dravida nyelvcsalád igen elterjedt: Madagaszkártól a Húsvét szigetig mindenhol előfordul, bár a népesség zöme Indiában él. A dravida nyelvet egyesek az etruszk nyelvvel hasonlítják. A dravida rokona az austronesian nyelveknek, de pl a többes szám jele (a "-K") alapján rokon a baszk, magyar, lapp nyelvvel, s ha még a g-k hasonlóságot is figyelembe vesszük, akkor az altaji nyelvekkel is rokon. (Ott "-g" a plural jel.)
Számos szóegyezés alapján a dravidát rokonítják a baszk nyelvvel is, noha történészeink többsége szerint soha egymás közelében sem élt a két nyelvet beszélő nép. Azért akad, aki a dravidákat Észak-Afrikából eredezteti.
Meglátásom szerint lehetett India életében egy időszak, amikor szinte teljesen kiürült, csak az "érinthetetlenek" maradtak ott. De mitől váltak érinthetetlenné?...
Az árják érkezését követően a korábban proto-dravida nyelvet beszélők egy része megindul Dél-India felé, és benépesíti a térséget. Dél-Indiában (Tamil Nadu) ma is főként tamil (dravida) nyelvet beszélnek, és megfigyelhető egyfajta kulturális szembenállás az északi (hindu) területekkel. Dél-Indiában jelentősebb a Síva-kultusz, mint Észak-Indiában. A védikus (i.e. 15. századtól az i.e. 8. századig) korszakban a civilizáció központja eltolódik az Indus-völgye felöl a Gangesz-völgyébe, amely mind a mai napig meghatározó. Ma tudományos vita folyik arról, hogy folytonos-e vagy sem az indiai történelem. Az én véleményem szerint vagy 9000 évvel ezelőtt törés mutatkozik benne....

The myth concerning the Aryan origin of civilization, which Rene Guenon termed the classic illusion, is still far from being forgotten. Dravidian languages have a common origin with Finnish-Hungarian languages (Balto-Finnish, Hungarian, Volgaic, Uralian, Samoyedic) and Altaic languages (Turkish, Mongolian and Eskimo), but it seems that the division between this great linguistic family and the Dravido-Mediterranean group during the Palaeolithic Age took place long before the formulation of Shivaism as we know it.


The article http://members.tripod.com/~tanmoy/bengal/races.html
says that the Dravidians (of Harappa) came to India from the Middle East.

During the Neolithic Age a new race appeared amongst the Mundas in India. They had brown skin, straight hair and spoke an agglutinative language. The origin of these people, who are called Dravidian (from the Prakrit damila: Tamil), is obscure, but they and their religion,

Vannak, akik a dravidákat látják az intelligencia népének, bár még igen jelentős gondot okoz a dravida problema.

{p. 21} Shivaism, played a basic role in the history of humanity. According to tradition, they came from a continent situated to the southwest of India which was engulfed by the sea. This myth recalls that of Atlantis. The possibility cannot be excluded that other branches of the same people may have reached Africa and the Mediterranean - hence the difficulty of attributing with any certainty a place of origin to Shivaite or Dionysiac revelation. "The people who created and developed the first Greco-oriental civilization, of which the Isle of Minos was the principal centre - despite their relations with Mesopotamia and Egypt - confirm that they were neither 'Greek', nor Semitic, nor Indo-European. . . It is possible to suppose. . . that the people involved spread throughout the whole of Greece.. . There was in the Greek language a substratum of words of foreign origin . . . which must have survived from long before, despite the occupation of the country bv various invaders. . . Their Anatolian, Pelasgian. and even Proto-lndo-European origin is still being debated ........ The language thus formed was spoken throughout the Aegean, the whole of Greece and southwest Anatolia." (Charles Picard, Les Religions prehelleniques, pp. 53-54.)

The Dravidian language and culture, which even today are those of the population of Southern India, seem to have spread their influence from India to the Mediterranean before the Aryan invasions. It was this civilization, some of whose linguistic vestiges - such as Georgian, Basque, Peuhl, Guanche and the dialects of Baluchistan - survive still in outlying areas, which served as a vehicle for ancient Shivaism. It appears that Sumerian, Pelasgian, Etruscan and Lydian, as well as Eteocretan, also belonged to the same linguistic family: the relationship between Sumerian, Georgian and Tamil leaves no doubt as to their origins. Moreover, the Basque language (Eskuara) and Georgian both have the same structure and, even today, have more than three hundred and sixty words in common. Again, Basque songs and dances are related to those of the Caucasian Iberians.


The Elamo-Dravidian languages are a hypothesised language family which includes the living Dravidian languages of India and Pakistan, in addition to the extinct Elamite language of ancient Elam, in what is now southwestern Iran. Linguist David McAlpin has been a chief proponent of the Elamo-Dravidian Hypothesis. In addition to Elamite and the Dravidian languages, some speculate that the extinct language or languages of the Indus Valley Civilization, also known as the Harappan Civilization, may be part of the Elamo-Dravidian language family.

McAlpin (1975) identified several similarities between Elamite and Dravidian. According to McAlpin, 20% of Dravidian and Elamite vocabulary are cognates; a further 12% are probable cognates. Elamite and Dravidian possess similar second-person pronouns and parallel case endings. They have identical derivatives, abstract nouns, and the same verb stem+tense marker+personal ending structure. Both have two positive tenses, a "past" and a "non-past".


The Dravidians could not immediately conqurer South India because it was already under the control of the Ethiopians or Naga. In Indian tradition the Naga won central India from the Villavar (bowmen) and Minavar (fishermen)./AVAR=EMBER,hun/ The Naga were great seamen who ruled much of India, Sri Lanka and Burma. The Aryans described the Naga as half man and snake. In many of their works of art they are depicted just such a manner. The association of the Ethiopians in India with snakes probably relate to their worship of Arwe. The Tamil knew them as warlike people who used the bow and noose. The earliest mention of the Naga, appear in the Ramayana , they are also mentioned in the Mahabharata. In the Mahabharata we discover that the Naga held the capital city in the Dekkan, and other cities spread between thhe Jumna and Ganges as early as 1300 BC. The Dravidian classic, the Chilappathikaran made it clear that the first great kingdom of India was Naganadu. The presence of Meluhhaites/ Puntites in India may expain the Greek tradition of Kusites ruling India up to the Ganges. It would also explain the Aryan traditions of Mlechchas ( Sanskrit name for some of the non-Aryan people) as one of the aboriginal groups of India. Many scholars associate the name Mlechchas with Meluhha. The major Naga tribes were the Maravar, Eyinar, Oliyar, Oviyar, Aru-Valur and Parathavar. The Nagas resisted the invansion of the Cholas . In the Kalittokai IV,1-5, the Naga are described as being “of strong limbs and hardy frames and fierce looking tigers wearing long and curled locks of hair.” The Naga kings of Sri Lanka are mentioned in the: Mahawanso, and are said to have later become Dravidians, as testified to by the names of these people: Naganathan, Nagaratnam, Nagaraja and etc. The Naga introduced worship of Kali, the Serpent, Murugan and the Sun or Krishna. It is interesting that Krishna, who was associated with the Sun, means Black, this is analogous to the meaning of Khons of the Kushites. Due to trade relations of Punt with other lands Puntites originally probably used the Proto-Saharan script to keep proper records. Over time this writing system was modified, to form an alphabetic system. The first writing created by the Puntites was Sabaean. The earliest inscriptions written in this script were found at Haoulti , Ethiopia. These inscriptions are over 3000 years old. The Ethiopians also took writing to South Arabia and later India. Both Thamudic and Ethiopic scripts are derived from the Sabaean writing (Drewes 1962;Doresse 1971). The major gift of the Naga to India was the writing system: Nagari. Nagari is the name for the Sanskrit script. Today Eurocentric scholars teach that the Indians taught writing to the Ethiopians, yet the name Nagari for Sanskrit betrays the Ethiopia origin of this form of writing. Over a hundred years ago Sir William Jones, pointed out that the ancient Ethiopic and Sanskrit writing are one and the same. He explained that this was supported by the fact that both writing systems the went from left to right and the vowels were annexed to the consonants. Moreover, it is interesting to note that Sanskrit vowels: a,aa,’,I,u,e,o, virama etc., are in the same order as Geez. Y.M. Kobishnor, in the Unesco History of Africa (Vol.2), maintains that Ethiopic was used as the model for Armenian writing and many of the Transcaucasian scripts. In conclusion the Ethiopians probably played a major role in India. The Nagast (Kings) of Ethiopia were known in India as Naga. It was probably these Naga/Ethiopians who introduced the Sanskrit writing and selected forms of religious worship.


A fehér hunok...
"A gurdzsárok tudják és vallják, hogy ők a fehér hunok /azaz eftaliták, vagy heftaliták, szanszkrít nyelven svéta hunák, vagy kidariták, kínai nyelven je-ták /vagy Ye-te-li-to-k/, örmény nyelven hajtálok /melynek jelentése: erős ember/ és bizánci források szerint abdélek - de ez a sok név mind ugyanazt a népet jelenti/ leszármazottai. Erről tanúskodnak egyes falvaik nevei, mint pl. Huna-vásza /hun lakosú/, Huna-Ganva /hun falu/, de Mewár egyéb falvai közül is többnek hun eredetű a neve, ilyen pl. Kemrí is, ahol tavaly jártam, s amelynek lakóiról, szokásaikról, vallásukról tájékozódhattam.. Ugyancsak több hunok által épített ma már romos, vagy lakatlan városban jártam, mint pl. Kumbagarh várában és a körülötte lévő épült településen, amit erőd-fal vesz körül, ezeket a hun utód maharána: Kumbha építtette a 11-ik században. Érdekes megfigyelni, mennyire hasonlít ez a fal a Kínai Nagyfalra."
Aradi Éva:A fehér hunok vallása..

Barlangtemplom Ellora

 

Kisszótár
Sárga
sagga (Tadbhava of sarga; svarga) amaralo_ka; the heaven of Indra, the abode of the deities and of beatified mortals (supposed to be situated on the mountain Me_ru; na_ka);
A NAP
sahari the sun; sahuri sun; san:kila a fire-brand, burning torch;
Solar race:
sagara name of a king of the solar race (whose sacrificial horse was stolen by Indra and carried down to the Pa_ta_la); SZAKÁK
s'aka name of a tribe inhabiting the countries on the north-western frontier of India, the sacae of the classical writers, and generally identified with the scythians;
s'aka a white-skinned tribe (AVPari_s'.)(CDIAL 12373).
s'aka are located in the south-west of India Agni-pura_n.a.LV.16);
GARA
sa_gara the ocean (the bed of the ocean was dug by the sons of Sagara)
sa_gara number 'four' or 'seven' (Skt.lex.)
ghari bunch (of bananas)(N.);
ghar.i_ folded (H.)(CDIAL 4412).
a_gara, a_yagara collection (Pkt.);
han:gor hako, hon:gor hako shark (sword-fish)(Santali.lex.)
URAK
heitar, heit; Goth. haidus; E. -hood. orig. appearance, form, like] ray, beam of light; flag, banner, sign, perhaps as token of splendour;
Great or noble man: s'e_khara the best or most distinguished of a class
SZEKÉR
saggar., sagar. cart; sagr.i_ small cart (H.);
sakhar immediate preparation before starting a journey (K.)(CDIAL 13040)
tiguri, tigari, tiguru a wheel, esp. a potter's wheel (Ka.)(DEDR 3201).
HUNOK - KUTYÁK
cuni_, cuni (Dm.); huinni (K.);
s'uni (MB.); su_ni_ (H.); sunakha, sunakhi_ (Pali);
sun.aha, sun.ahillaya_ (Pkt.); s'un.a_ (WPah.)(CDIAL 12528).
s'auna relating to dogs (MBh.);
so_na, so_n.a dog; so_n.i . (Pali); cu~_, son (Kt.Wg.); hu_nu, ho_ni, ho_nu, ho_nyi (K.);
sonha_ a kind of animal like a dog, the wild dog
KORONA
s'ikhara) a garland of flowers worn on the top of the head,
hyor[SUP]u[/SUP] at the top, above K.);
s'ikhan.d.a tuft of hair left on sides or crown of head at tonsure TS.);
sikhara top, summit of mountain, point or edge of sword (Pali);
SZÁNKÓ
s'an:ku) a kind of dart, arrow (Ta.lex.)
SIKER
sikav, siker to teach (Gypsy);
SRI LANKA
(Nézetem szerint: "A vallásközpont szigete".
sim.hala bark, rind; the island country of Ceylon (Skt.lex.)
s'ri_ + management of sacred buildings and institutions (S.I.I. ii,311)(Ta.lex.)
s'ri_ light, beauty (RV.); welfare, riches (AV.);
EGYÉB
sikhar the highest point, top pinnacle (P.lex.)
sam.gha_ria struck, killed (Pkt.);
kat.t.u-maram Catamaran, used for deep sea fishing;
as'ayat (Skt.); se_ti, sayati lies down, sleeps, dwells, behaves (Pali);
s'ar to break (Chil.Gau.);

Érdekes.. Amíg a szanszkrit "kutyába" veszi a hunokat, addig a törököknél "sólyom" a HAN jelentése....

Az árják előtt..



Az indiai szubkontinensen 24 olyan nyelvet beszélnek, amelyek mindegyike minimum 1 millió ember által beszélt nyelv, de ezen felül számos kis nyelv is létezik. Ezért alakult ki az ókorban a szanszkrit közlekedőnyelv, melynek eredeti hordozóit nem ismerjük, ill. nem is voltak ilyenek. A modern időkben az angol lett az általánosan használt indiai nyelv.  

Vedda kultúra
Az árják (védák) ősei a 10-18 ezer évvel Indiába települt (vagy őslakos) veddhák. Elvileg még ma is élnek Ceylonban (Sinhala)*, de szakértők szerint már csak nevükben. Antropológia alapján már mind indián, nyelvükben pedig szingaléz lett.
Dr Seligmann "The Veddas" c. /1910/ szakkönyve szerint australoid és negroid-indian keverék nép - de nevük kísértetiesen magyar. (Mahar, Madurai, Tissashamy, Gal stb) A védák nem esznek madarat!
A veddák nyoma átvezet az indonéz szigetvilágra...

Sri Lanka:
"az indiai félszigettől Délkeletre Taprobane v. Salice szigete (ma Ceylon, egyik régi indiai nevén Támraparni, azaz a vereslevelű növénynyel teli; ujabb indiai nyelvjárásban Szinhaladvipa, azaz oroszlánsziget, a miből Cosmas Indicopleustesnél Sieleoeiba és Ammianus Marclelinusnál Serendivus lett; az újperzsában Szerándib, az arabban Szejlán, ebből Ceylon), melynek terjedelmét azonban nagy mértékben túlbecsülték. Az Indus felső vidékén lakó Derdae (m. Dardu) népről kiderült, hogy ez a Herodotus (3, 102 sk.) említette arany-gyűjtő nép; a mai Kasmírban a Caspiri nép lakott."


Hancock

A British marine archaeologist Graham Hancock has been examining a submerged city on the East Coast of Tamil Nadu. Mr. Hancock says a civilization thriving there may predate the Sumerian civilization of Mesopotamia in present-day Iraq and definitely existed before the Harappan civilization in India and Pakistan. He has been excavating the site off the coast of Poompuhar, near Nagapattinam, 400 km south of Chennai. At a meeting of the Mythic Society in Bangalore in early December, Mr. Hancock said underwater explorations in 2001 provided evidence that corroborated Tamil mythological stories of ancient floods. He said tidal waves of 400 feet or more could have swallowed this flourishing port city any time between 17,000 and 7,000 years ago, the date of the last Ice Age.

A magyarok legrégebbi nyomát találhatták meg India mellett. De a történelem hajnalán a magyarok még az Indonéz szigetvilágban éltek, amire már csak egyre halványuló nyomok mutatnak..(Madurai sziget Surabaya-val szemben (Surabaya=Napimádat, szanszkrit), "R" y haplotípus elterjedése Bali szigetén, Jáva középső részén, vagy a tamana nevek a szigetvilágból..a Fülöp-szigeteken: Tolna, Zalán,Balog,Bikal,Sió,Balaton...Kiliti, Szuha, Szanda, Palánka, Dorog, Zágon, Bartók, Liptó, Tokod, Galántai, Magyar, Tisza.

Indonéz mítoszokból:

Jayabaya (Dzsaja-baja) jávai király (AD 1135), Kediri királyság uralkodója, aki valahol Surabaya környékén élt (Madurai szigettel szemben), ahol az "R" haplogroup tengődik. Híres próféta-király volt, aki 24 éves korában meghalt, de hátrahagyta a Jangka Jayabaya c. prófécia gyüjteményt.
Egyik nevezetes jóslata a következő: "Eljön az idő, amikor a királyság felett egy távoli nép fiai veszik át a hatalmat, kiknek fehér bőre lesz, s mágikus botjaikkal messziről képesek embert ölni. Meghódítják a királyságot és hosszú ideig uralják a földet, míg északról nem érkezik egy alacsony, sárga bőrű nép, amelyik elűzi a fehéreket. A sárga nép nem uralja hosszan az országot, legfeljebb 3,5 évig."
A hollandok meghódították a XVII.sz.-ban Jávát, s a második világháború idejéig uralták. Ekkor a japánok 3,5 évre átvették a hatalmat...
Jayabaya azt is mondta még: "A következő királyok neve olyan, mint ez a szó: Notonegoro.."
Nos, az első elnök Sukarno volt, akit Suharto követett..

Ausztrál őslakók

Az ausztrál őslakók, akiket Indiában adivasinak hívnak (első telepes), a Munda ill. a Mom-Khmer nyelvet beszélték. Ők alkották az egyik kora-ókori faji és nyelvi csoportot, míg mellettük a dravida és aryan rassz és nyelvi csoport élt. S.S. Sarkar (Aboriginal Races of India)/. Az ausztrál őslakók talán a legrégibb csoport, amely túlélte aaz évezredek megpróbáltatásait, s rokonságot mutat a Neandervölgyi emberrel (according to Huxley, Sollas, Von Luschon and Howells), s ősibbnek látszik a negroid népeknél. Ehhez a csoporthoz tartoznak a veddák Ceylonról és a Khondok Közép-Indiából, a Khasik Assan-ból valamint a Shom Pen of Great Nicobar. Indián kívül, a Sakai nép Malaysiából, a Moi Indochinából, az Orang batin, Lubu és Ulu Sumatráról, a Toula Celebesről, kisebb közösségek Dél-Arabiából. Némi rokonságot mutatnak az afrikai pigmeusokkal és Bushmanokkal (Kalahari). A legősibb lakóknak tünnek Europában, Indiában and Afrikában. Csontvázaikat megtalálták az egyiptomi sirokban is.. miként Mohenjo Daro romjai között.

Ez a fajta népesítette be Európát a kőkorszak elején, s csak a cro-magnoni ember üldözte el a későbbiekben....


He speculated, based on etymological studies, that Vedda is based on an Old Sinhalese form called Hela. devla in Vedda means Sky .

Magyarázatok:


Sri Lanka

.. and related names: The island was renamed Sri Lanka, meaning "resplendent land" in Sanskrit (fényes föld; sri= fényes, ragyogó, dicső)... Sri Lanka is known locally in Tamil as Ilankai... Sinha-la can be interpreted to mean "the blood of a lion"... ..the Greek sailors who traveled to Sri Lanka, of Simha-laka...

Lankadatlanul..

"The deprivation of the use of the term Eelam/Illankai for Sri Lanka would only foster a sense of alienation from this island and anyone who wants a peaceful settlement would understand the Sri Lankan Tamil psyche. "

Lanka a világ...

Európában: orosz, horvát, lett, litván, észt, finn, német, lengyel, holland, görög, belga, ukrán, osztrák, magyar területen Ázsiában: azeri, iráni, indiai, kinai, vanuatu, filippino, ceyloni, ausztrál, kelet-pakisztáni, sziámi területen Afrikában: niger, mali etióp, elefántcsontparti, voltai, ghánai, togoi, szudáni, guineai, sierra leonei területen

Hala: Clearing the Path for prayers

One of the first goals in Huna practice is becoming the kind of person whose prayers are answered. n the process of Huna prayer, you carefully form the thought forms you want to manifest. After you have a clear picture in your mind of what you want, you build up a surcharge of mana, do the Ha Ritual and send the seeds (thought forms) along your aka cords to the lower self. The lower self carries these on the aka cords to the high self and Aumakua.

 

Hala: Encyclopedia - Hala

Hala is a gotra of Jats found in Punjab, Uttar Pradesh states in India and in Sindh area of Pakistan. According to the Bards of the Hala gotra, King Shalvahan, son of Gaj founded his capital at Sorath in Gujarat, where the descendants of King Krishna, brother of King Shalbahan ruled for several generations. In the tenth generation there was a powerful king named Hala. For twenty two generations thereafter this country upto Nasik was ruled by this dynasty and was called Halar. The empire included Bengal, Karnataka, Gujarat, Sindh and Kashmir. This Ki ...

Pesti István, 2007


Nyitóoldal