passed on to gypt, where he wasr^ deliverer. While wrhtenng^in the Nile valley, he chose the
site for a new commercial centre to take the place of Tyre. His choice was good; Alexandria, as it was to be called, occupied a highly favourable position
for linking the trade, not merely of Mesopotamia and the Mediterranean
Gipt
ancient Greek historian Herodotus wrote that Egypt is the gift of the Nile /Kagipt/
Under the Holy-sea:
"From ancient Greek (attested in Mycenean) Αίγυπτος, or Aígyptos, which according to Strabo, derived from "Αιγαίου υπτίως" (Aigaiou hyptios - "the land below the Aegean sea").
The "gift" is "hiba" in arab, "doro" in greek, "nathan" in hebrew...
The Arab invaders of 649 found well-established Coptic communities and referred to the conquered land as dar El Gibt, 'home of the Egyptians'
Szent véset
Mielőtt a részletes anyagot bemutatnám a jelekről és ennek az igazolásába bele kezdenék, előtte had mondjam azt hogy a ‘PIR’ szó amit a PIRAmisoknál is megtalálunk, természetesen a ‘peremes’ szavunkra is utal, és több fokon is magyar eredetű ahogy azt észleljük a PIROS szóban ami a ‘tűz’-nek a szine. A ‘vörös’ a vérnek a szine és a ‘rőt’ meg a ‘narancs sárgás vörös’ szín. Ki gondolná, hogy az amerikai dolláron levő Szabad Köművesi titok ami, a
‘piramis a tető tűzzel vagy fénnyel’ a magyar ősi szóból eredhet? A ‘PIR’-kadatja a hajnali Napnak is ebből a tőből ered.
Sajnos, erre nem terjed ki a műveltségem, hogy bírálatot mondjak az írás felett. Majd egy egyiptológus értékeli... Nagy előny, hogy magyarul van..
Egyiptom neve
Az európai nyelvekben elterjedt alak, melynek magyar változata Egyiptom, a latin Aegyptus szóból származik, amely viszont az ógörög Αιγυπτος; Aigüptosz átvétele. Az ógörög szó Ptah isten memphiszi templomának nevére vezethető vissza: ḥwt-k3-ptḥ ("Hut ka Ptah").
Ezt viszont könnyű belátni, hogy még a vájtfülü zenész is a "hutkaptah" mondatot "aigüptosz"-nak hallja. Nem is beszélve a hasonlóságról Aigiász istállójához... Egyes képzetlen emberek társítanák egyiptom nevét a Szent Tenger nevével. Mások valami KAGIPTOSZ-t emlegetnek, de azok képzetlen amatőrök.
A süket görögökön (ach-aj népen?) pedig nem kell csodálkozni, hiszen a mi hős Levente hercegünket is Liüntikának írták.
Kritizálják nagy nyelvészünket:
Varga Csaba
Szelídebben
Maga a szerző (Varga Csaba)
..még alternatív
A Jahve név két elemre osztható: Jah+hú ill. hó. "E következtetést az is támogatni látszik, hogy a Jáh forma istennévként önállóan is szerepel az Ószövetségben: (8)
A Jah egyiptomi Hold-nevet kiegészíti tehát a magyar hó (vö.: finn kuu = hó-{nap}, hold) szó, a hold v hód régibb alakja.
Ebben is van valami! Arabul sem tudok, de arabos szövegkörnyezetben több helyen is láttam leírva: "Jah-hu-dah-dah". Csak, mintha a tevét bíztatták volna a hangsorral.... A "Ja" pedig megfordítva turk nyelven valóban "Hold/Aj".
Török politikai hír: Into the Aybyss (Abyss, anubis?)
link: http://www.cjr.org/iraq/
In August 2004, CJR asked Farnaz Fassihi of The Wall Street Journal to keep a diary of her time in Iraq. Before we could print her piece, we were scooped, inadvertently, by Fassihi herself.
Girls ... his little impish face eyes of a midnite aybyss his skin is so smooth and pale
Anubis
és a napforduló
Thoth, then, was a measurer because he was a moon-god, and conversely because of his lunar significance he was the measurer.
Anubis
Anubis came to be identified as the Greek god Hermes, becoming Hermanubis. The centre of this cult was in uten-ha/Sa-ka/ Cynopolis, a place whose Greek name simply means "city of dogs". Kunopolisz, a kutyafejű város. Mondjuk, az ógörögben KUON/kujon volt a KUTYA/dog. Anubis was sometimes associated with Sirius in the heavens, and Cerberus in Hades. In his dialogues (e.g. Republic 399e, 592a), Plato has Socrates utter, "by the dog" (kai me ton kuna), "by the dog of Egypt","by the dog, the god of the Egyptians"
A nőnemű isten - anyu
A-nu-bis; NU az több nyelven is NŐ jelentésű.
Anpu
Anubis (Greek) Anpu (Egyptian) The Egyptian jackal-headed deity, lord of the Silent Land of the West (the underworld). To him with Thoth was entrusted the psychopompic leading of the dead. In the judgment after death, Anubis tests the balance in the scene of the weighing of the heart.
sw tn nTr (note: nTr symbol the god/king icon only) this set of glyphs followed by sS Anwi meaning scribe and Ani or Anu. Direct translation gives
"his this God". So, given the context I would interpret as "this God" followed by "the scribe Anu".
Istók: Demotic has "Hny" for a body of water
Kunváros
Cynopolis, the Greek name for the ancient Egyptian town Hardai in the seventeenth nome Nome (Egypt)
A nome was a subnational administrative division of ancient Egypt. Today's use of the Greek nome rather than the Egyptian language term sepat came about during the Ptolemaic Egypt period....
of Upper Egypt Upper Egypt
File:Ancient Egypt map-en.svgUpper Egypt is a narrow strip
of land that extends from the Cataracts of the Nile section of Upper Egypt, between El-Ayait and Asyut is sometimes known as Middle Egypt....
, was home to the cult of Anupet, the feminine form of Anubis Anubis Anubis is the Greek language name for a jackal-headed deity
associated with mummy and the afterlife in Egyptian mythology. In the ancient Egyptian language, Anubis is known as Inpu
Kajánul:
According to Ptolemy the town was situated on an island in the river. The modern settlement identified with Cynopolis is el Kays. Amerikában is előfordul, hogy a KAI=NAP.
..ez is Afrika
Tojásfejű lovászlegény - sztélé
Nefertiti
Egyiptom - nem a pápa tiarája
..még Egyiptom
Az ős-ten itt ATEN. Ámen.
Amun worship, exposed as much as possible to the full light of day, as the buildings of Akhetaten show: few roofed structures, little shade, and constant exposure to Akhenaten's true father as far as he was concerned, not Amunhotep III but the aten.
Fantasztikus képek.
korunk gyermeke
..már a csecsemő koponyáját is eltorzították. Mangbetu törzs, Afrika.
Hercegnő Afrikából.
Why?
Szigorúan titkosak a múmiák DNS-tesztjei
A vele készített interjúban Hawass arra nem tért ki, hogy pontosan milyen DNS-sel hasonlítják majd össze az állítólagos Thotmesztől vett mintákat. A hasonló tesztek egyébként igencsak rejtélyesek: a Hatsepszuton végzett vizsgálat jelentése még mindig nem nyilvános, és a többi teszt eredményét is zárolják - a kutatók nemzetbiztonsági okokra hivatkoznak.
Vajh melyik nemzet biztonsága a tét ?!..
Thai Egypt Ong-Gar? ..mint a kínai "Hung
Gar"?
องค์ ONG and Ankh sound quite different don't they?
The Egyptian ankh symbol comes from a word meaning "life, spirit". The same root is seen, for example, in the name of the Tutankhamun, literally "living image of Amun".
Thai องค์ is from Pali/Sanskrit aṅga, meaning limb, member, or body. Hence องครักษ์ "bodyguard", etc. Ellenben az ANK az India térségében SZEM (eye) jelentésű. ANKHOR=HORUS SZEME.
Who are the Bakonzo?
The Bakonzo are a Bantu-speaking people who live on the mountain slopes of the magnificent Rwenzori (Mountains of the Moon, Holdhegyek), where they have been for many generations. According to an official description of Bakonzo from the Bakonzo Life History Research Society, the Bakonzo culture is adapted to the steep slopes and climate of Rwenzori, which they share with the Baamba. The Baamba, mostly found in neighboring Bundibugyo district, are the closest in lineage and culture to the Bakonzo.
Utazási prospektus: Nyaraljon a Nap és a Hold földjén AYIA NAPA
Kis-Egyiptom nem ér véget Mátészalka határában..
Vörös Győző
A magyarság egy keletről érkezett közösség. A Kelet és a Kárpát-medence mindig különleges kapcsolatokkal rendelkezett. Hogyha valaki megnézi a Magyar Nemzeti Múzeum régészeti gyűjteményét, akkor rengeteg ókori keleti tárgyat talál – és most nem csak a szkíta szarvasokra gondolok –, hanem elsősorban az óegyiptomi műkincsekre, melyek Magyarország területén kerültek elő, és amelyeket a nemzetközi egyiptológiai szakirodalom rangos műtárgyakként tart számon. Mindenekelőtt a Szombathely közelében, Egyed faluban napvilágot látott, úgynevezett egyedi kancsó és tál, amelyről a kutatás megállapította, hogy a Kr.u. I. századból származik, alexandriai eredetű és nagy valószínűséggel a savariai Ízisz-szentélynek, a szombathelyi Iseumnak voltak a kultuszedényei a szent Nílus-víz szertartás során. De említhetném a balatonszabadi hieroglifikus feliratú oltárkövet, a bátaszéki bronz Ozíriszt, vagy az aquincumi egyiptomi mumifikált temetkezéseket a fayumi múmiaportrékhoz hasonló arc-ábrázolásokkal. A sor rendkívül hosszú, ugyanis a Dunántúlon, az Antikvitás kései időszakában, évszázadokon keresztül egyiptomi isteneket is tiszteltek. Felfogásom szerint nem csupán „Verecke híres útján” jöttünk be erre a területre, hanem rokonok vagyunk azokkal a népekkel is, akik már előtte is itt voltak
Egyiptom - ornamentika
On 5 January 1849 the excavator, Henry Layard, made a remarkable discovery in the palace of Ashurnasirpal II at Nimrud. Behind twelve cauldrons was a pile of bronze bowls. Many of them had disintegrated, but he was able to bring back about 150 complete or fragmentary bowls to the British Museum.
Many of the bowls have intricate chased or incised decoration on the inside and sometime the designs are embossed or raised from the back. There are various decorative schemes. This bowl has clear Egyptian motifs with a central scarab beetle and bands of simple incised animals, plants and winged sphinxes. Similar bowls have been found at various places in the Mediterranean, including the Greek mainland, Crete and in Etruscan tombs.
Ismert, hogy finnugorászaink szerint Árpád (a foglaló) ősatyái között szerepel Atila hun király és Nimrud, a nagy vadász. A finnugorászoknak kevésbé kellemes Alinei állítása, hogy a magyarok az etruszkok származékai. Mindenesetre itt az etruszkok egyiptomi kapcsolata mutatkozik meg, akár csak a múmiára tekert etruszk írásos könyvben.
A halál jele?
...esetleg termékenységi szimbólum ? Netán a sólyom karmaiban levő égitest?
Shen ring
Shamas
Képaláírás:
"Left Image: Shamash holding a shen; Mesopotamian seal.
Right Image: Egyptian carved shen symbol."
Images similar to the 'shen' are found in Babylonia (above). Some Egyptian variations of the 'shen' have 'hairs' at the top and bottom of the circle.
The "Chilam Balam" states that Bolon-ti-ku (Jupiter) was red when he "sat" in rulership.
"Red was the mat on which Bolon-ti-ku {Jupiter} sat. His buttock is sharply rounded, as he sits on his mat."
Shen két korbáccsal
Turistáknak
Napoleon katonái nevezték el a nyújtott "shen"
jelet "cartouche"-nak. A "sheni" szó állítólag az egyiptomiak nyelvén "bekeretezni" jelentésű.
A kör, a gyűrű általában az örökkévalóság szimbóluma, hiszen nincs kezdet és vég. Az első ismert fárao, aki bekeretezte a nevét a 3. dinasztia Huni-ja. Az 5. dinasztiától az uralkodói név (nesu bit) és a születési név (sa-re) egyaránt keretezve lett.
Máshol azt olvasom, hogy már a "0" dinasztia boroskancsóján feltűnik a jel amely egy kettős kötél csomóra kötve és a csomó utáni rész egyenes vonalként (körérintő) kinyújtva. Engem az alfára és az omegára emlékeztet.
Egypt
Shen a wiki-n
A rőzsenyaláb a buzik jelképe is. (faggot)
Oroszlánember
He opts for a word compound of mAj, "lion" and the root fd, i.a. on the basis of puns between ifd, "the 'four' cloth," fdj, "to tear out" and the name
Mafdet in the Dramatischer Ramesseumspapyrus(lines 107-113). He traces the Egyptian root fd back to Afroasiatic *prd-/prg-, which covers a wide variety in Egyptian (fdj, fd-, fAg, fgA, fag, pAx) and the variants of which share, to some extent, a common semantic core. The relationships with words in other Afroasiatic languages are listed. The Afroasiatic root *prd-/prg- is then compared to Indo-european *perd-/perk-; e.g., Latin leo-pardus offers then more than just an analogy with mAj-fd. A table giving the above-mentioned roots and words - with the meanings "to tear," "panther," "speckled," "sweat, humid" - in Afroasiatic, Egyptian and Indo-european reveals a common basis.
Vallás
Isten Egyiptomban
Japán főszigete
Honszu, Honsz, Khonsz vagy Khunszu holdisten az egyiptomi mitológiában, akit egyszer sólyomfejjel, máskor gyermekkarccal vagy múmiaként ábrázolnak. Az ifjúság és a gyógyítás isteneként tisztelték, aki megszabadít a gonosz szellemektől. Nevének jelentése: vándorló.
Ámon és Mut fia. Az időisten és az időt kiszámító isten funkcióját is elláta. Kultuszcentruma Théba volt, ahol (Karnakban) a főtemploma állt. Ifjú ember alakjában ábrázolták, a fején holdsarlóval vagy holdkoronggal, mint gyermekistent szájára tett ujjal és „ifjúságfürttel” (a gyermekek viselték így, oldalt elválasztva a hajukat nagykorúságukig; ilyen alakban gyakran összetévesztették Hórpahreddel, a gyermek Hórusszal). Azonosult Thottal,
Jahhal, Szobekkal. A nevéhez jelzőként általában hozzátették a holdisten, Noferhotep nevét is.
Koptok
A koptok között a régi alexandriai nyelv jelentékeny antióchiai befolyást szenvedett el, midőn a VI. században újraszervezték azt Szeti kolostoraiban szír szerzetescsoportok. A szaidikus kopt kizárólagos használatát, némi rövid görög megszövegezéssel, Benjámin pátriárka (626-665) törvényesítette.
Miként Egyiptomban, a szír keresztények is megoszlottak a Khalkedoni zsinat miatt melkítákra, akik hűségesek voltak a zsinathoz és az uralkodóhoz (malko = "kormányzó" vagy "király") és antikhalkedoniánusokra. A melkíták fokozatosan elfogadták a birodalmi főváros liturgiáját is, ami a bizánci rítus részévé vált: azok a szír hívek, akik visszautasították a zsinatot, lassacskán saját egyházat alakítottak, ennek mozgalmát mozdította elő Jakab Bar Addai († 578) és az általa alapított független hierarchia 543-tól kezdve. Így a szír Egyházat jakobitának nevezték.
Remete Pál
Kopt szótár
bhq = falcon
bal = eye
belcwn = lion
as = old = öreg, ősi
at-= father = atya, apa
antoli = bird, fish eating bird = madár (mint az etruszkban)
bal = eye = szem (kurdban szárny)
kame = black = fekete
rmnk Egyptian = egyiptomi (rumenik?)
korou = a coin = érme
karous = curled (of hair) = göndör
lajte = mud, dirt = sár, piszok
ma = place = hely (saaremaa, mashona)
mai = new = új (mai?)
mih = lion = oroszlán
noub = gold = arany
noun = abyss of hell = a pokol mélysége?
noun = seventh = hetedik
rpe = temple
siou = star = csillag
sw = drink = inni, ital
swx = deaf person = süket
sabe = wise person = bölcs
seben = bandage, salvage = kötszer, sebpólya, bekötöz
sqhr = sail, to sail = vitorlás, hajózni
xourit = watcher, guardian = megfigyelő, őr
xwr = god Horus
xrai = upper part = felső rész
xont = priest (pagan) = pogány pap
xwne = canal = csatorna
xelxel = swim, float (?) = úszik
xalak = ring = gyűrű
xooutn = road, highway = út, főút
xto = horse = ló
Nyugati szomszéd
Tehenu Pallette - Winters
The original inhabitants of the Sahara where the Kemeticcivilization originated were Blacks not Berbers or Indo-European speakers. These Blacks formerly lived in the highland regions of the Fezzan and Hoggar until after 4000 BC. This ancient homeland of the Dravidians, Egyptians, Sumerians, Niger-Kordofanian-Mande and Elamite speakers is called the Fertile African Crescent. ( Anselin, 1989, p.16; Winters, 1981,1985b,1991). We call these people the Proto-Saharans (Winters 1985b,1991). The generic term for this group is Kushite. This explains the analogy between the Black-African Sumerian-Dravidian-Elamite (Bafsudraalam) languages outlined briefly above. These Proto-Saharans were called Ta-Seti and Tehenu by the Egyptians.
Pesti István 2010 augusztus
Nyitóoldal